Beta hcg og papp-a

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2022

Anonym trådstarter

Soulaima skriver:

Jeg blev ringet op 3 timer efter nakkefold at de gerne ville ha mig til en tidlig gennemscanning 16+0, da de havde fået utydelige billeder af hænderne.

16+0 kom jeg til scanning, hvor det blev bekræftet at der var forkert håndstilling. Vi blev tilbudt fostervandsprøve som vi dagde ja tak til.

17+0 blev fostervandsprøven taget og 17+5 blev jeg ringet op med svaret. Dagen efter var vi til samtale og jeg skulle underskrive papirerne til senaborten og senere samme aften skulle jeg møde op på fødegangen for at få en pille som skulle stoppe graviditeten (kan ik huske det præcist)

18+1 mødte vi op til igangsættelse 

Det var hårdt, men vi var afklaret med at vi hverken ville byde hende, vores søn eller os selv det liv som hun ville ha haft - hvis hun vel og mærke ville ha overlevet graviditeten og en fødsel

Det lyder vanvittig hårdt

Men jeg kan sagtens forstå jeres beslutning, jeg havde helt klart valgt det samme. 

Tak fordi du ville dele din historie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2022

Anonym

30 år fødte velskabt datter i 2018:

Papp A: ca. 1 og Hcg: 46.

34 år gravid med lillesøster nu:
Papp A: ca. 0,2 og Hcg 41.

Lav risiko efter scanning af lækker tynd nakkefold Næseben

Jeg var nervøs fra uge 9 til 12, fordi MoM-værdierne placerede mig lige på grænsen til trisonomi (og ikke den stille og rolige downs-slags - det var hcg for højt til) og i enden af normalområdet.

Anmeld Citér

24. januar 2022

MJL88

Første barn i 2019

30 år, blodprøver taget 9+0 ca. 

HCG beta: 136

MOM: 2,21 

risiko: 1:10000. Sund og rask pige. 

Denne graviditet blodprøver taget 9+2

33 år

HCG beta: 197

MOM: 1,80

Afventer nakkefold d.2/2, men satser på fine tal igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.