Beta hcg og papp-a

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.075 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2022

Anonym trådstarter

Må jeg høre hvad jeres beta hcg og papp-a lå på, evt MoM værdierne hvis I har udregnet dem?

Hvad er jeres alder, hvad blev risikovurdering og hvordan endte det? 

Ved godt man ikke kan sammenligne og ikke kan regne noget ud ud fra tallene alene og alt det der. Men er stadig nysgerrig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg høre hvad jeres beta hcg og papp-a lå på, evt MoM værdierne hvis I har udregnet dem?

Ved godt man ikke kan sammenligne og ikke kan regne noget ud ud fra tallene alene og alt det der. Men er stadig nysgerrig

29 år 

papp-a : 0,734 

hcg : 91,7 

risikovurdering 1:11000 

Sund og rask dreng med misdannelse (opdaget til md scanning)

Anmeld Citér

22. januar 2022

Soulaima

Har ik fra min ældste fra 2013, men:

2017

29 år

Beta hcg 25

Papp a 0,23

NF 1:13xxx

Senabort pige født 18+1 pga trisomi 18

2018 

30 år

Beta Hcg 127

Papp a 1,07

NF 1:11xxx

Sund og rask dreng

Anmeld Citér

22. januar 2022

Anonym

33 år med for høj BMI.

Fik taget blodprøver da jeg var 9+0.

Beta HCG = 77,7

PappA = 0,249

Nakkefold overstået med meget lav risiko i Kolding. De sætter åbenbart ikke tal på så der står bare “meget lav” under risiko.

Anmeld Citér

22. januar 2022

My1234

29 år 

Beta hcg 41,2

Papp-a 0,471

MA opdaget ved nf

31 år 

Beta hcg 240

papp-a 0,527

Meget lav risiko ved nf

Velskabt baby 

33 år 

Bet hcg 221

papp-a 0,765

Meget lav risiko ved nf

Velskabt baby 

Anmeld Citér

22. januar 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Taget i uge 9+3

34 år 

Beta HCG: 73,0

Papp-a 1,47

Risiko: 1:5439.

Fødte i uge 41+3 en sund og velskabte pige

Anmeld Citér

22. januar 2022

Anonym

35 år

Beta 39,1

Papp-a 0,779

Lav risiko ved nf

Født sund og velskabt pige.

Anmeld Citér

22. januar 2022

Anonym trådstarter

Soulaima skriver:

Har ik fra min ældste fra 2013, men:

2017

29 år

Beta hcg 25

Papp a 0,23

NF 1:13xxx

Senabort pige født 18+1 pga trisomi 18

2018 

30 år

Beta Hcg 127

Papp a 1,07

NF 1:11xxx

Sund og rask dreng

Åh, er frygtelig ked af at høre om dit tab, må være så hårdt Blev det ikke opdaget til nf? Siden du var mere end 18 uger henne da du aborterede?

Anmeld Citér

23. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

31 år, holdt med at ryge ved positiv test (ikke planlagt), ingen sygdomme, ingen hjælp til graviditet og ingen tidligere graviditeter med trisomi (tror det var alt det de spurgte om ved NF)

Betahcg 228,7

papp-a 2,50

MoM værdi på betahcg sagde høj risiko når jeg selv regnede det ud - jeg var derfor bekymret. Til NF regnede de det hele sammen til "lav risiko". Du kan altså ikke bruge egne forhåndsudregninger til noget, og det kan bare fylde så alt for meget hvis man først går igang

Anmeld Citér

23. januar 2022

Soulaima

Anonym skriver:

Åh, er frygtelig ked af at høre om dit tab, må være så hårdt Blev det ikke opdaget til nf? Siden du var mere end 18 uger henne da du aborterede?

Jeg blev ringet op 3 timer efter nakkefold at de gerne ville ha mig til en tidlig gennemscanning 16+0, da de havde fået utydelige billeder af hænderne.

16+0 kom jeg til scanning, hvor det blev bekræftet at der var forkert håndstilling. Vi blev tilbudt fostervandsprøve som vi dagde ja tak til.

17+0 blev fostervandsprøven taget og 17+5 blev jeg ringet op med svaret. Dagen efter var vi til samtale og jeg skulle underskrive papirerne til senaborten og senere samme aften skulle jeg møde op på fødegangen for at få en pille som skulle stoppe graviditeten (kan ik huske det præcist)

18+1 mødte vi op til igangsættelse 

Det var hårdt, men vi var afklaret med at vi hverken ville byde hende, vores søn eller os selv det liv som hun ville ha haft - hvis hun vel og mærke ville ha overlevet graviditeten og en fødsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.