Problem Chef

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja lige præcis. Jeg søger alt hvad jeg kan. Man bilder sig selv ind at man kan klare det, men det kan man ikke i længden.

Nej, det skal være tåleligt at gå på arbejde. Det er trods alt en stor del af dagen man bruger på det. 
Min ledelse er også elendig. Men trods det, har jeg bare en god stilling, hvor jeg har meget selvbestemmelse og gode kollegaer. Det er med til at skubbe det negative lidt væk. Sommetider har jeg altså også sagt det højt til ledelsen, hvis de har talt ubehøvlet til mig. Men jeg er i en stilling som de ikke bare fyre mig fra. Men jeg overvejer stadig ind i mellem om jeg vil blive ved. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2022

fehår

Vikarideen er god, tænker jeg. 

Jeg har også en træls ledelse på mit arbejde, men dejlige kollegaer, og heldigvis fylder ledelsen ikke overvældende meget. Ellers ville jeg ikke kunne holde det ud. Det bliver for negativt og drænende at gå på arbejde. De vilkår, du beskriver, lyder virkelig ubehagelige, og jeg ville også være bekymret for, om situationen kan ændre sig.

Anmeld Citér

17. januar 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg ved vi er en del som lider under det. Jeg synes også at det skal i tale sættes. Så det må kunne lade sig gøre. Tak for din interesse og svar, det hjalp.

Håber på det allerbedste for dig. Og indtil du finder en permanent løsning så sig til dig selv (højt og flere gange om dagen) at du er god nok, og at folk der har behov for at behandle andre mennesker dårligt i kraft af et chef-forhold oprigtigt må have det rigtig dårligt selv. Du kan skifte job på et tidspunkt - sikkert noget sværere for din chef at skille sig af med sin ærgerlige personlighed. Husk det, så du kan prøve at mentalt ignorere den dårlige behandling.

Anmeld Citér

17. januar 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Er du medlem af en fagforening og a-kasse? Jeg ville helt sikkert kontakte dem, både fordi de kan hjælpe med forholdene på arbejdspladsen, men måske også hjælpe dig videre i et andet job?

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det skal være tåleligt at gå på arbejde. Det er trods alt en stor del af dagen man bruger på det. 
Min ledelse er også elendig. Men trods det, har jeg bare en god stilling, hvor jeg har meget selvbestemmelse og gode kollegaer. Det er med til at skubbe det negative lidt væk. Sommetider har jeg altså også sagt det højt til ledelsen, hvis de har talt ubehøvlet til mig. Men jeg er i en stilling som de ikke bare fyre mig fra. Men jeg overvejer stadig ind i mellem om jeg vil blive ved. 

Ja det er et problem mange har, men den økonomi får folk til at udholde de værste ting. Det er hårdt. Der burde foretages nogle undersøgelser, før folk bliver ledere. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Håber på det allerbedste for dig. Og indtil du finder en permanent løsning så sig til dig selv (højt og flere gange om dagen) at du er god nok, og at folk der har behov for at behandle andre mennesker dårligt i kraft af et chef-forhold oprigtigt må have det rigtig dårligt selv. Du kan skifte job på et tidspunkt - sikkert noget sværere for din chef at skille sig af med sin ærgerlige personlighed. Husk det, så du kan prøve at mentalt ignorere den dårlige behandling.

Tusind tak.

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ved der er vikarbureauer indenfor den branche. Det kunne måske være en mulighed indtil du finder noget fast et andet sted?
Så undgår du et hul i cv’et og en periode uden indkomst. 

Netop! Jeg har søgt vikarjob. Det skulle gå ret hurtigt. 

Anmeld Citér

18. januar 2022

ErDuHerIkkeSnart

Det er præcis i denne slags situationer, at man tager fat i sin fagforening. Dels rådgiver og vejleder de dig, eventuelt indgår i dialog med arbejdsplads om løsning. De beskytter dig også i tilfælde af uretmæssig fyring som en del af konflikterne. Så det er skridt 1.

Skridt 2, hvis ikke problemerne kan løses, er er andet arbejde. Arbejdsmarkedet skriger på arbejdskraft og mange brancher er sultne på nye medarbejdere, så det har aldrig været mere gunstigt end nu at søge arbejde. Når du har fundet noget andet og siger op, så gør det med rank ryg og fortæl din chef, at du siger op fordi du ikke bryder dig om måden de behandler deres medarbejdere. Giv det nogle konkrete eksempler og sig det venligt og bestemt uden at hidse dig op. Så kan du ikke gøre mere, andet end at glæde dig over at komme væk!

Anmeld Citér

18. januar 2022

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er præcis i denne slags situationer, at man tager fat i sin fagforening. Dels rådgiver og vejleder de dig, eventuelt indgår i dialog med arbejdsplads om løsning. De beskytter dig også i tilfælde af uretmæssig fyring som en del af konflikterne. Så det er skridt 1.

Skridt 2, hvis ikke problemerne kan løses, er er andet arbejde. Arbejdsmarkedet skriger på arbejdskraft og mange brancher er sultne på nye medarbejdere, så det har aldrig været mere gunstigt end nu at søge arbejde. Når du har fundet noget andet og siger op, så gør det med rank ryg og fortæl din chef, at du siger op fordi du ikke bryder dig om måden de behandler deres medarbejdere. Giv det nogle konkrete eksempler og sig det venligt og bestemt uden at hidse dig op. Så kan du ikke gøre mere, andet end at glæde dig over at komme væk!

Ja det har du fuldstændig ret i. Tak for svaret. Det er det rigtige at gøre, men angsten for at stå uden indtægt kan fylde meget. Men det er ikke værd at blive i et så dårligt arbejdsmiljø har jeg indset.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.