Chip og vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2022

DueFar

Sælger har ikke selv sørget for det lovpligtige ved hundesalg, og vil ikke lade dig snakke med en dyrlæge og give dig tid til at tænke dig om?

Det ville blive et klart nej tak herfra. Major red flag at man ikke må få betænkningstid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2022

Anonym

Hej 

vi har kig på en hund men den er ikke chi ppet Eller vaccineret selv om den fyldte 8 uger i fredags. Ejer vil gå lidt ned i pris. 

Så vil høre hvad gav i for at få jeres hvalp vaccineret og chippet ? Jeg er fra Århus. 

og ville i købe en hund der ikke var vaccineret og Chippet endnu? Ejer virker real nok hun har både hunde mor og far

Alle alarmklokker bimler og bamler! Så et kæmpe stort nej! 

Det er ulovligt at sælge hvalpe, der ikke er chippede. Så når det basale ikke er i orden, så ville jeg være temmelig sikker på, der er andet, det heller ikke er i orden.

For er det så i virkeligheden hvalpens forældre, du kan se, eller er hvalpen ulovlig importeret fra et østland en stakkels skæbne fra en hvalpefabrik eller blot resultatet af hovedløs avl ?

Hvad er det for en hvalp? Og hvor længe har du kigget efter hund?

Det billigste ved en hund er købsprisen, så lad for Guds skyld være med at spare…også selvom det kan virke fristende  

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym trådstarter

Hun får den chippet og registeret. Giver den orme kur og vaccine osv. og vi henter den i næste uge. Det ikke et spontan køb fra vores side. Vi kender til racen og har haft en før. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Er forældrene sundhedsundersøgt/med stamtavle, så du minimerer risikoen for arvelige sygdomme og indavl? 

Hvis en sælger ikke helt naturligt overholder loven, så ville jeg aldrig lægge mine penge der. Selvom hvalpen er skøn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.