Chip og vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.796 visninger
13 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej 

vi har kig på en hund men den er ikke chi ppet Eller vaccineret selv om den fyldte 8 uger i fredags. Ejer vil gå lidt ned i pris. 

Så vil høre hvad gav i for at få jeres hvalp vaccineret og chippet ? Jeg er fra Århus. 

og ville i købe en hund der ikke var vaccineret og Chippet endnu? Ejer virker real nok hun har både hunde mor og far

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2022

aLOTofmother

Anonym skriver:

Hej 

vi har kig på en hund men den er ikke chi ppet Eller vaccineret selv om den fyldte 8 uger i fredags. Ejer vil gå lidt ned i pris. 

Så vil høre hvad gav i for at få jeres hvalp vaccineret og chippet ? Jeg er fra Århus. 

og ville i købe en hund der ikke var vaccineret og Chippet endnu? Ejer virker real nok hun har både hunde mor og far

Det ville jeg helt klart været lidt lorren ved. Er den overhovedet blevet tilset af en dyrlæge? De skal chippes senest når de er 8 uger, og de skal have den første vaccine, når de er 8 uger, og derfor ville jeg nok personligt være tilbageholdende og usikker på, om de havde styr på tingene, når de ikke havde sørget for det endnu. At de har forældrene er jo ikke en garanti for, at de ved hvordan man tager ordentligt vare på dyr. Så nej. Det må jeg nok sige nej til. 

Anmeld Citér

16. januar 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvis jeg var jer ville jeg kontakte nogle dyrlæger i nærheden af jer og få en pris og evt en snak. Så har I også kontakt til når den skal til sundhedstjek osv

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym trådstarter

aLOTofmother skriver:

Det ville jeg helt klart været lidt lorren ved. Er den overhovedet blevet tilset af en dyrlæge? De skal chippes senest når de er 8 uger, og de skal have den første vaccine, når de er 8 uger, og derfor ville jeg nok personligt være tilbageholdende og usikker på, om de havde styr på tingene, når de ikke havde sørget for det endnu. At de har forældrene er jo ikke en garanti for, at de ved hvordan man tager ordentligt vare på dyr. Så nej. Det må jeg nok sige nej til. 

Jeg også bange for at købe en syg hvalp. Det ønsker vi ikke. Tak for svar

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Hvis jeg var jer ville jeg kontakte nogle dyrlæger i nærheden af jer og få en pris og evt en snak. Så har I også kontakt til når den skal til sundhedstjek osv

Ja det vil jeg gøre. Problemet er bare den skal hentes idag og det er søndag. Så hvis jeg havde en cirka pris i hovedet kunne det være godt. 

Anmeld Citér

16. januar 2022

Kir

Jeg ville ikke gøre det. Det er lovpligtigt at mærke sin hund inden den bliver 8 uger, og både det og så at den heller ikke er vaccineret det vidner om en ejer der er ret ligeglad med sine hunde. Har du været og set hvordan forholdene er? Og set forældrene til hvalpen? Man skal virkelig passe på når man køber hvalpe. Jeg ville finde et andet sted at få en hvalp. Og så kan man jo overveje at anmelde personen. 

Anmeld Citér

16. januar 2022

Enmere20

Har hvalpen så en sundhedsbog hvor den er blevet tjekket?

jeg har selv haft hvalpe og fik dem alle vaccineret, chippet og undersøgt inden de skiftede familie. Så de kom afsted med sundhedsbog. Du kan risikere at der er noget med hvalpen når først du tager den til dyrlægen hvis ikke dette er blevet gjort.  

jeg ville helt klart høre mere ind til hvorfor de ikke er blevet dette - det er også langt billigere for opdrætter at gøre grundet mængde rabat  

jeg husker ikke prisen, men du kan sagtens ringe til en dyrlæge og forhøre dig hvad de tager for en enkelt hvalp

Anmeld Citér

16. januar 2022

AnoMor

Jeg vil sige et rungende nej. Det tegner på nogle ejere der bare bruger deres hunde som pengemaskiner og er ligeglad med dem. 
chippet kunne jeg gå med til manglede. Men vaccineret. Kæmpe nej. 

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym

Efter 1 juli 2010 blev  det ulovligt at sælge hvalpe og voksne hunde, som ikke er mærket og registreret. Alle hvalpe skal mærkes inden de bliver 8 uger, og importerede hunde skal mærkes og registreres straks ved import. jeg Personlig vil aldrig købe en hund hos en opdrætter der ikke følger loven og heller ikke har været forbi en dyrlæge du kan risikere og få en hvalp som du må aflives på grund af helbredsproblemer hundeopdrætter Virker  i mine øjne fuldstændig ligeglad med hvad det er for nogle hvalpe der blev solgt videre Tænk dig rigtig godt om dig

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym

Ud over de åbenlyse problemer som de andre påpeger synes jeg det er lidt underligt at hvalpen SKAL hentes idag? Hvorfor haster det så meget at det ikke kan vente nogle dage hvor du undersøger de ting du har brug for? Er det i øvrigt en spontan ide fra jeres side af? Mit indtryk er at det ofte planlægges i god tid hvornår en hvalp hentes og hvad der er bragt i orden inden da. 
Jeg tror jeg ville slå koldt vand i blodet selvom jeg ville være fristet af tanken om en kær lille hvalp i dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.