Navn til tredje dreng i rækken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Drengemor1983 skriver:

Tak og også tillykke til dig  Jeg er 33+4 i dag, så det er ved at være snart

Tak. 
Og årh ja så du tæt på. 
ja det er snart ved at være tid til at man finder navnet når nu du er så tæt på fødslen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2022

Måskemor

Jeg kan personligt bedst lide Uffe, men synes ikke det passer med Adam og Noah. Hvis folk ikke skal tænke at I med vilje har valgt tre bibelske navne, så ville jeg vælge Emil. 

Anmeld Citér

10. april 2022

Linlin2022

Jeg har en David og en Adam. Hvis den 3. Havde været en dreng skulle han højst sandsynligt have heddet Samuel. Så jeg havde fortsat de hebraiske navne. Synes de er så smukke!

Anmeld Citér

10. april 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er ikke så glad for Isak. Synes det lyder lidt hårdt og bølle agtigt. 

Uffe er sødt men stikker for meget af ift de første 2 navne. Så jeg er på Emil

Anmeld Citér

11. april 2022

merethe

Profilbillede for merethe
Drengemor1983 skriver:

Hjælp til at finde på et navn til den tredje dreng i rækken! Har altid været dårlig til at finde på drengenavne, og selvfølgelig får vi kun drenge

Vi har Adam og Noah, og til lillebror overvejer vi Emil, Isak eller Uffe. Synes I, at Isak er for religiøs, nu hvor vi allerede har to bibelske navne? 

Jeg synes at Uffe og Emil er fine navne. Jeg kan ikke lide Isak.

Ellers så synes jeg at Erik eller Søren er fine navne

Anmeld Citér

11. april 2022

Kastanje

Hjælp til at finde på et navn til den tredje dreng i rækken! Har altid været dårlig til at finde på drengenavne, og selvfølgelig får vi kun drenge

Vi har Adam og Noah, og til lillebror overvejer vi Emil, Isak eller Uffe. Synes I, at Isak er for religiøs, nu hvor vi allerede har to bibelske navne? 

Det er ikke bare tre bibelske navne men også tre hebraisk navne I overvejer sammen. Hvis jeg hørte Isak, Noah og Adam i en sammenhæng ville jeg umiddelbart tænke jødisk familie som det første - den misforståelse vil I måske komme ud for hvis I ikke er jøder. 
Jeg ville personligt vælge et bibelsk navn (fordi det matcher de to andre), men Isak ville jeg ikke vælge, da jeg ikke er jøde sammen med de andre navne. 

Måske: Johannes, Thomas, Simon, Mathias

Anmeld Citér

11. april 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Noah, Adam og Carl

noah, Adam og Knud

Noah, Adam og Valde  

Noah, Adam og Aksel 

eller er Uffe på min favorit - og Otto….

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.