ja burte sgu...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Anonym trådstarter

ikke brokke mig, manden gøre det jo for vores skyld, for at vi kan få det hele til at løbe rundt, og nu virker jeg bare mega utaknemlig, hvilket jeg bestemt ikke er, derfor plabrer jeg også ud her inde i stedet for til ham.

Manden møder jo kl 6 hver morgen og er så oppe kl 4.20 for at kunne nå på arbejde til tiden, så det er jo naturligt han er trat når han kommer hjem, det er også et meget krævende job han har, men hvor ville jeg bare så gerne kunne sidde samme med ham her om aftenen, de fleste dage er klokken ikke en gang 20 inden han sover på sofaen, hvor efter jeg så jager ham i seng. Efter som jeg kun har bilen hver 2. uge så ser jeg ikke ret tit ander mennesker end ham og ungernes DP (den store kører i BH med vores naboer) og jeg savner bare sådan nogen at snakke med, den mindste er her jo, men det er bare ikke det samme som et andet voksent menneske. år så maden kommer hjem sammen med ungerne, så skal de jo også ha opmærksomhed og maden skal laves også er der putning af ugerne også er det vi kan slappe af sammen, men når ungerne er puttet 19.30 ca så går der ikke længe inden manden sover. Nu ser det så ud til at manden skal til at ha bilen hver uge, så jeg slet ikke kan komme ud, jeg plejer som regl at ha bilen de fredage hvor der kommer penge, hvor jeg så kører ud og handler, bare det at se ander mennesker er dejligt.

Ja jeg ved ikke lige hva jeg egentlig vil med det her, det er vist meget rodet at læse så ved ikke en gang om i kan finde hoved og hale i det. Føler mig bare så ensom og alene øv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Plysbjørnen

tror du har skrevet det bare for at få lidt luft... Kan godt følge dig i at man går der hjemme og føler sig ensom når manden arbejder konstant... og så sover når han endelig er hjemme, men som du siger han gør det jo i en god mening...

Det er vel egentlig ikke rigtigt noget at gøre ved andet end at nyde ham når han så endelig er vågen og i weekenderne...

Anmeld

28. oktober 2009

Anonym trådstarter

jeg tror du har ret, bare for at komme ud med det så det ikke hober sig op og virkelig bliver et problem mellem os, ville aldrig smide det i hoved på manden, han gør sgu hva han kan, godt det snart er tilbage på arbejde igen, selv om der er lige så ensomt hvis ikke man er rigtig god til engelsk og tysk

Anmeld

28. oktober 2009

Helle30

Jeg tror også, det er fint lige at skrive sådan et indlæg for at få luft. Den holder bare ikke ret længe. Du er ikke helt på toppen over hverken bilsituationen eller det, at du skal tilbage på job. Og hvad er det for et arbejde, hvis du er ensom, når du ikke kan engelsk eller tysk? Selvfølgelig skal du ikke smide noget i hovedet på manden, men det er da tilladt at gøre noget ved, at du får klaustrofobi af at gå hjemme uden kontakt med nogen. Kan du ikke tage en bus eller gå, derhen hvor du kan handle? Vi bor laaangt ude på en mark, og dog kører her en bus forbi oppe på vejen hver time.

Jeg forstår godt dine frustrationer, men lad være med at holde din mand udenfor! Han kan ikke læse tanker, og så længe du lader være med at "smide" noget i hovedet på ham, så aner han ikke, hvordan du har det. Så regner han med at alt er fint, og det er også helt i orden, at det altid er ham, der indhenter sin tabte nattesøvn ved at dratte i søvn, når det bekommer ham - og uden at overveje, om du også kunne være træt. Jeg tolker at du er på barsel? Kunne man forestille sig, at du indimellem ikke får din nattesøvn? Ihvertfald ikke uden afbræk? Kunne man forestille sig, at du udfører et job (stillingsbetegnelse = mor), der indebærer døgnvagt 7 dg. om ugen - 24 t. i døgnet? Og hvad er din løn? Prøv lige at tage højeste dagpengesats og divider med 720 (timer på en md. med 30 dg.)

Jeg har ingen anelse om, hvem du er, men jeg er sgu nød til at sige til dig, at du skal se og komme ud og være DIG. Og det kan kun gå for langsomt. Du skal ud og lave noget uden at have ansvar for nogen. Om du så vælger at spille tennis og betale for det - eller servere på en cafe og  blive betalt for det - det er ligemeget. Bare du kobler af med dét, du gør. Det behøver bare være et par gange om ugen - og så må manden altså holde sig vågen og putte de børn, før han plejer sit velvære.

- Helle, der er færdig med at synes, det er synd for manden, hvis han kun har sovet 7 timer i nat

Anmeld

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

jeg arbejder på landet, og på den gård jeg er på er vi 11 ansatte hvor af 2, ja 2!!!! er danske, resten er udlædinge der taler lidt eller meget dårligt engelsk så det ikke er muligt at føre en samtale der har andet formål end at prøve at gi besked på hva næste arbejds opgave er. Det der er endnu mere smart er så at den anden dansker arbejder i en anden afdeling i stalde end mig, så det er kun i pausere der er mulighed for at snakke lidt sammen, alle går i deres egen lille skal og gøre hva de får besked på, derfor er jeg også på udkig efter nyt job, men det er ikke dem der hænger mest på træerne desværre. Jeg er ellers villigt til at tage alt, bare jeg kan finde noget andet end at skulle der op igen, så nej du har helt ret i at jeg ikke er på toppe over at skulle på arbejde igen.

Manden ved godt jeg ikke er voldsomt glad for ikke at ha bilen hjemme, men der er bare ikke råd til at få en mere så længe jeg er på barsel. Bussen går 3 gange om dagen, kl 7.20, 12.35 og kl 15 et eller andet (det er en skolebus)jeg har et par gange kørt med den, bare for at komme ud, men da der kun er en hoppybutik, 2 frisører, en bog forretning, en imergo og dagligvare forretninger så er det begrænset hvor lang tid man kan bruge der inde, plejer at køre 20 km væk for at handle men der går bussen ikke op og tager jeg toget, kan jeg ikke komme retur igen (virkelig ikke smart lavet)

Men det er en rigtig god ide det med at servere på en cafe eller noget i den stil, nogle timer om ugen, det må jeg lige arbejde lidt med, tak,

Tal lige om at blive deprimeret, jeg regnede lige ud hva mine barselsdagpenge bliver må man deler dem med 720 timer 15,5 kr i timen, nederen.

Tak for svar tøser.

Anmeld

29. oktober 2009

Helle30

Det regnestykke havde jeg sguda lavet.. Godt, du kan se det også. Og du skal ikke suse ud og servere for at tjene penge. Du skal ud og have noget tid for dig selv. - Uden ansvar for andres liv og helbred, ernæring eller rene sengetøj - kun dig selv.

- God fornøjelse og lad os høre, hvad du vælger at udfordre hverdagen med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.