Jeg tror også, det er fint lige at skrive sådan et indlæg for at få luft. Den holder bare ikke ret længe. Du er ikke helt på toppen over hverken bilsituationen eller det, at du skal tilbage på job. Og hvad er det for et arbejde, hvis du er ensom, når du ikke kan engelsk eller tysk? Selvfølgelig skal du ikke smide noget i hovedet på manden, men det er da tilladt at gøre noget ved, at du får klaustrofobi af at gå hjemme uden kontakt med nogen. Kan du ikke tage en bus eller gå, derhen hvor du kan handle? Vi bor laaangt ude på en mark, og dog kører her en bus forbi oppe på vejen hver time.
Jeg forstår godt dine frustrationer, men lad være med at holde din mand udenfor! Han kan ikke læse tanker, og så længe du lader være med at "smide" noget i hovedet på ham, så aner han ikke, hvordan du har det. Så regner han med at alt er fint, og det er også helt i orden, at det altid er ham, der indhenter sin tabte nattesøvn ved at dratte i søvn, når det bekommer ham - og uden at overveje, om du også kunne være træt. Jeg tolker at du er på barsel? Kunne man forestille sig, at du indimellem ikke får din nattesøvn? Ihvertfald ikke uden afbræk? Kunne man forestille sig, at du udfører et job (stillingsbetegnelse = mor), der indebærer døgnvagt 7 dg. om ugen - 24 t. i døgnet? Og hvad er din løn? Prøv lige at tage højeste dagpengesats og divider med 720 (timer på en md. med 30 dg.)
Jeg har ingen anelse om, hvem du er, men jeg er sgu nød til at sige til dig, at du skal se og komme ud og være DIG. Og det kan kun gå for langsomt. Du skal ud og lave noget uden at have ansvar for nogen. Om du så vælger at spille tennis og betale for det - eller servere på en cafe og blive betalt for det - det er ligemeget. Bare du kobler af med dét, du gør. Det behøver bare være et par gange om ugen - og så må manden altså holde sig vågen og putte de børn, før han plejer sit velvære.
- Helle, der er færdig med at synes, det er synd for manden, hvis han kun har sovet 7 timer i nat
Anmeld