Jopige skriver:
Der står dette i indkaldelsen: Det er muligt for pårørende at deltage, dog er det vigtigt med ro på stuen under scanningen.
Så tænkte at det også gælder børn? Men jeg tager måske fejl. Jeg bliver helt i tvivl nu.
På hjemmesiden for hospitalet står dette: OBS. Ledsager med til ultralydsscanninger
Det er en god idé at tage en voksen ledsager med.
Ved nakkefoldsscanningen i uge 12-14 er tilbuddet udvidet til, at flere pårørende kan deltage. For at scanningen kan udføres så præcist så muligt, er det vigtigt med ro på stuen.
Tror de mener voksne pårørende. Vi afviser fuldstændig at have børn med. Er farmand med som den eneste, må han blive ude og se efter barnet. Kommer der en gravid alene med et barn, laves undersøgelsen ikke, og de får en ny tid.
Det skyldes to ting:
1: et barn kan være meget forstyrrende for den som skal lave undersøgelsen.
2: VIGTIGSTE grund er, at en nakkefoldsscanning er en undersøgelse af om et foster har forskellige misdannelser, og handler som sådan ikke om der er liv eller ej. Det er helt uholdbart at skulle fortælle om alverdens mere eller mindre alvorlige misdannelser til et par forældre, hvis deres andet barn er til stede. Folk reagerer ofte meget mere voldsomt på den slags nyheder end de tror de vil gøre, og det skal et mindre barn (ja for den sags skyld heller ikke et stort barn) være vidne til.
Hvis jeg var dig, ville jeg overveje om, du vil have lyst til at skulle have dit barn til at være tilstede, hvis du får nyheden om at fosteret er meget sygt/ikke levedygtigt. Er du okay med den risiko, som jo HELDIGVIS er lille, så ring ind og hør dem på afdelingen.
HELD OG LYKKE, og nyd synet af lillebror/søster
Anmeld
Citér