Større søskende med til scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
havudsigt skriver:

Jeg er gravid i uge 17, vi har misdannelsesscanning i uge 21. Vores ældste vil så gerne med til en scanning og se baby. Jeg overvejer at booke en privat scanning efter misdannelsesscanning (så jeg er sikker på alt er som det skal være med baby) 

Jeg er virkelig i tvivl om det er en god ide, nogen der vil dele erfaringer. Gerne både gode og dårlige. 

På forhånd tak

da jeg var gravid med nummer 2 kom den ældste med til scanning hos gynækologen.. det var så fantastisk en oplevelse...

det gjorde at han begyndte knytte bånd med lillebror inde i maven allerede der.. han forstod pludselig meget bedre hvad det var og hvad der foregik...

han snakkede om det konstant i 2 uger efter til alle der ville høre...

så jeg kan kun anbefale at lade den store se baby inde i maven...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB
Jopige skriver:

Der står dette i indkaldelsen:  Det er muligt for pårørende at deltage, dog er det vigtigt med ro på stuen under scanningen.

Så tænkte at det også gælder børn? Men jeg tager måske fejl. Jeg bliver helt i tvivl nu.

På hjemmesiden for hospitalet står dette: OBS. Ledsager med til ultralydsscanninger
Det er en god idé at tage en voksen ledsager med.
Ved nakkefoldsscanningen i uge 12-14 er tilbuddet udvidet til, at flere pårørende kan deltage. For at scanningen kan udføres så præcist så muligt, er det vigtigt med ro på stuen. 

Jeg tænker det er underforstået, at ledsager eller pårørende er voksne mennesker. 

Anmeld Citér

6. januar 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
Jopige skriver:

Der står dette i indkaldelsen:  Det er muligt for pårørende at deltage, dog er det vigtigt med ro på stuen under scanningen.

Så tænkte at det også gælder børn? Men jeg tager måske fejl. Jeg bliver helt i tvivl nu.

På hjemmesiden for hospitalet står dette: OBS. Ledsager med til ultralydsscanninger
Det er en god idé at tage en voksen ledsager med.
Ved nakkefoldsscanningen i uge 12-14 er tilbuddet udvidet til, at flere pårørende kan deltage. For at scanningen kan udføres så præcist så muligt, er det vigtigt med ro på stuen. 

Tror de mener voksne pårørende. Vi afviser fuldstændig at have børn med. Er farmand med som den eneste, må han blive ude og se efter barnet. Kommer der en gravid alene med et barn, laves undersøgelsen ikke, og de får en ny tid.

Det skyldes to ting:

1: et barn kan være meget forstyrrende for den som skal lave undersøgelsen. 

2: VIGTIGSTE grund er, at en nakkefoldsscanning er en undersøgelse af om et foster har forskellige misdannelser, og handler som sådan ikke om der er liv eller ej. Det er helt uholdbart at skulle fortælle om alverdens mere eller mindre alvorlige misdannelser til et par forældre, hvis deres andet barn er til stede. Folk reagerer ofte meget mere voldsomt på den slags nyheder end de tror de vil gøre, og det skal et mindre barn (ja for den sags skyld heller ikke et stort barn) være vidne til.

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje om, du vil have lyst til at skulle have dit barn til at være tilstede, hvis du får nyheden om at fosteret er meget sygt/ikke levedygtigt. Er du okay med den risiko, som jo HELDIGVIS er lille, så ring ind og hør dem på afdelingen.

HELD OG LYKKE, og nyd synet af lillebror/søster

Anmeld Citér

6. januar 2022

Jopige

Morfire skriver:

Tror de mener voksne pårørende. Vi afviser fuldstændig at have børn med. Er farmand med som den eneste, må han blive ude og se efter barnet. Kommer der en gravid alene med et barn, laves undersøgelsen ikke, og de får en ny tid.

Det skyldes to ting:

1: et barn kan være meget forstyrrende for den som skal lave undersøgelsen. 

2: VIGTIGSTE grund er, at en nakkefoldsscanning er en undersøgelse af om et foster har forskellige misdannelser, og handler som sådan ikke om der er liv eller ej. Det er helt uholdbart at skulle fortælle om alverdens mere eller mindre alvorlige misdannelser til et par forældre, hvis deres andet barn er til stede. Folk reagerer ofte meget mere voldsomt på den slags nyheder end de tror de vil gøre, og det skal et mindre barn (ja for den sags skyld heller ikke et stort barn) være vidne til.

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje om, du vil have lyst til at skulle have dit barn til at være tilstede, hvis du får nyheden om at fosteret er meget sygt/ikke levedygtigt. Er du okay med den risiko, som jo HELDIGVIS er lille, så ring ind og hør dem på afdelingen.

HELD OG LYKKE, og nyd synet af lillebror/søster

Vi har aftalt med mormor at han kommer derhjem i stedet. Tak for dine beskeder

Anmeld Citér

6. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi havde storebror med til kønsscanning uge 14. Han var ca 3,5 og meget bevidst om at der var en baby i maven. Alligevel fik han ikke noget ud af scanningen. Tror ikke han rigtig kunne forstå hvad der foregik og at det der grynede brunlige billede var lillebror. Så det var nok mere os der synes det var sjovt at han var med. På dette tidspunkt var der jo stadig et halvt år til lillebror kom, og det havde han også svært ved at forholde sig til. En anden gang ville jeg nok vente med at tage søskende med til fx en 3d scanning meget tættere på termin

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.