Større søskende med til scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
14 svar
9 synes godt om
5. januar 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg er gravid i uge 17, vi har misdannelsesscanning i uge 21. Vores ældste vil så gerne med til en scanning og se baby. Jeg overvejer at booke en privat scanning efter misdannelsesscanning (så jeg er sikker på alt er som det skal være med baby) 

Jeg er virkelig i tvivl om det er en god ide, nogen der vil dele erfaringer. Gerne både gode og dårlige. 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2022

Lje

Jeg er gravid i uge 17, vi har misdannelsesscanning i uge 21. Vores ældste vil så gerne med til en scanning og se baby. Jeg overvejer at booke en privat scanning efter misdannelsesscanning (så jeg er sikker på alt er som det skal være med baby) 

Jeg er virkelig i tvivl om det er en god ide, nogen der vil dele erfaringer. Gerne både gode og dårlige. 

På forhånd tak

Nu ved jeg ikke  hvor gammelt, dit barn er men vi valgte præcis den model. En privat kønsscanning efter MD. Hvor vi sammen fik kønnet at vide. 

Derudover aftale jeg med scanningsjordmoderen, at hun lige startede scanningen og så, at der var liv - og så kom storebror og min mand ind. Vi sagde bare, at "sådan gør man altid". Det var simpelt livrem og seler ifht. at storebror sad der. 

Vores den ældste var 5. Dejlig oplevelse at have sammen. 

Vh.

Anmeld Citér

5. januar 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Det lyder som en hel fantastisk måde at gøre det på!

Anmeld Citér

5. januar 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
havudsigt skriver:

På forhånd tak

Min ældste var med til kønsscanning af lillesøster da hun var 5 år. Hun havde glædet sig, men synes det var enormt kedeligt da det kom til stykket. Det tog også lidt lang tid da lillesøster drillede og ikke ville ud med om hun var dreng eller pige. Så vi måtte omscannes en uge senere.

Anmeld Citér

5. januar 2022

Girafmor

Da jeg fik min sidste i region H, måtte søskende ikke komme med ind til MD scanning på hospitalet, det var kun for voksne.

Så den løsning en anden har foreslået lyder rigtig fin

Anmeld Citér

5. januar 2022

Jopige

Jeg skal til nakkefoldsscanning i morgen og min søn på 6 år vil virkelig gerne med, så vi tager ham med. Vi havde en tidlig scanning for fire uger siden. Så vi håber og regner med at der stadig er liv

Anmeld Citér

5. januar 2022

Morpåudebane

Min ældste var med til privat kønsscanning, han var kun 2,5 år men syntes det var en fantastisk oplevelse  

Anmeld Citér

5. januar 2022

123321

Profilbillede for 123321

Vi tog vores med til 3D scanning. Personligt var jeg heller ikke helt sikker på, det var smart egentlig at have dem med, men jeg havde lovet dem det, da de har set meget Astrid bliver storesøster, hvor hun må komme med til jordemoder. På det tidspunkt hvor scanningen fandt sted kunne jeg tydeligt mærke baby, så det gav mig tryghed ift. at have dem med. Vores dreng var lidt lige glad men vores pige synes det var sjovt. 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
Jopige skriver:

Jeg skal til nakkefoldsscanning i morgen og min søn på 6 år vil virkelig gerne med, så vi tager ham med. Vi havde en tidlig scanning for fire uger siden. Så vi håber og regner med at der stadig er liv

Ikke for at blande mig, MEN har I tjekket hvad hospitalets politik er? Tænker bare det er ærgerligt, hvis de siger nej og farmand så heller ikke kan være med, fordi han skal se efter storebror i venteværelset.

Ved at man på Aalborg sygehus under ingen omstændigheder må have ændre søskende som stadig er børn med. 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Jopige

Ikke for at blande mig, MEN har I tjekket hvad hospitalets politik er? Tænker bare det er ærgerligt, hvis de siger nej og farmand så heller ikke kan være med, fordi han skal se efter storebror i venteværelset.

Ved at man på Aalborg sygehus under ingen omstændigheder må have ændre søskende som stadig er børn med. 

Der står dette i indkaldelsen:  Det er muligt for pårørende at deltage, dog er det vigtigt med ro på stuen under scanningen.

Så tænkte at det også gælder børn? Men jeg tager måske fejl. Jeg bliver helt i tvivl nu.

På hjemmesiden for hospitalet står dette: OBS. Ledsager med til ultralydsscanninger
Det er en god idé at tage en voksen ledsager med.
Ved nakkefoldsscanningen i uge 12-14 er tilbuddet udvidet til, at flere pårørende kan deltage. For at scanningen kan udføres så præcist så muligt, er det vigtigt med ro på stuen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.