Omfattende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2022

Anonym

IenFart skriver:

Det er selvfølgelig fint hvis det er sådan. Mit indtryk er bare, at det er svært at komme ind hvis man først fejler noget og det ville undre mig hvis de vil dække noget, som er opstået før folk meldte sig ind. Det ødelægger jo lidt grundlaget for deres forretning hvis folk først melder sig ind når de har brug for støtte.

Ja og det er også underligt at det er sådan. Jeg kunne fx ikke komme ind da jeg vidste at jeg skulle i fertilitetsbehandling og var ærlig om dette. Selv om jeg aldrig har fejlet det mindste. Og jeg ville egentlig bare stå i gruppe 0 (hvilende) så jeg havde ikke tænkt at bruge et medlemskab på at få billigere medicin til behandlingen. 

Men jeg tænker at mund og tænder er noget andet, da de fleste jo får lavet et eller andet hos tandlægen i løbet af et år. Der er jo tilskud til stort set alle tandlægeydelser 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Wampires skriver:

Først ansøg kommunen om engangs ydelse til tænderne, hvis afslag der så ville jeg finde en tandlæge der tilbyder afdragsordning..

vores tandlæge har afdragsordning med meget små betalinger også selvom regningen er stor...

Måske få lavet en tand af gangen passende med børnepengene hvis du får det? så er der en ekstra buffer...

jeg synes da også det lyder vild dyrt for 4 tænder... jeg har lige fået lavet rodbehandling i en tand og det blev 6500 kr.. og jeg fik endda dobbeltbedøvelse og de var nødt til at bruge noget ekstra i mens de var i gang da min tand viste sig at være mere besværlig end først antaget...

jeg ville ikke turde tage ud af landet for det..

Det er vel ikke noget, man bare lige kan ansøge kommunen om, med mindre man er i en usædvanligt udsat situation økonomisk, fx. arbejdsløshed? 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg er i tvivl om hvilken gruppe jeg skal melde mig ind under ved Danmark?? Er det min gruppe 1, da den er under dyrere tandbehandling?? 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er selv tandlæge og kender da mange der melder sig ind i Danmark selv om de har fået at vide at de har noget der skal behandles. Man kan jo også melde sig ind i gruppe S hvis man ikke kan meldes ind normalt pga medicin og sygdomme. Men så kan man stadig få dækket  tænder fx

Til Ts. Hvor langt bor du fra grænsen?  Du skal jo regne med at det bliver mange gange du skal komme, så måske vil det du sparer på behandlingen gå op i tid og penge brugt på transport? 

Jeg er i tvivl om hvilken gruppe jeg skal melde mig ind i. Er det mon gruppe 1 der dækker under dyrere tandbehandling?? Eller er det nok med gruppe 5 som dækker under almindelig tandbehandling??

Anmeld Citér

5. januar 2022

Frizzy

Du kan allerede nu begynde at spare sammen til kroner på de fore tænder - det sker typisk inden for 5 år efter rodbehandling. Risikoen for at tænder, der er døde/ rodbehandlet er ellers meget stor... og det er meget dyrere st reparere en knækket tand end en krone. 
Jeg har netop fået en krone på min tidligere  rodbehandlede tand - prisen var vist omkring 6000 kroner med det hele. Dvs. Du kommer til at stå med en yderligere regning på 4x 6000= 24.000. de næste par år tænker jeg. Og det er dårlige penge at spare. 

Jeg skal ikke slå dig mere i hovedet end du selv gør .. men det er dumt og mega dyrt at misligholde tænder. Jeg går hver 8. måned.

Anmeld Citér

5. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er i tvivl om hvilken gruppe jeg skal melde mig ind under ved Danmark?? Er det min gruppe 1, da den er under dyrere tandbehandling?? 

Der hvor den store forskel ligger er hvis du fx skal have lavet kroner. På alm forebyggende behandling, undersøgelser, tandrens, fyldninger, rodbehandlinger får du det samme i begge grupper. Så hvis du vælger at få lavet kroner, kan det betale sig at stå i gr 1. Du får dog mere hvis du har stået i gr 1 i mindst 5 år, men det er jo ikke så aktuelt lige nu

Anmeld Citér

5. januar 2022

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Du kan allerede nu begynde at spare sammen til kroner på de fore tænder - det sker typisk inden for 5 år efter rodbehandling. Risikoen for at tænder, der er døde/ rodbehandlet er ellers meget stor... og det er meget dyrere st reparere en knækket tand end en krone. 
Jeg har netop fået en krone på min tidligere  rodbehandlede tand - prisen var vist omkring 6000 kroner med det hele. Dvs. Du kommer til at stå med en yderligere regning på 4x 6000= 24.000. de næste par år tænker jeg. Og det er dårlige penge at spare. 

Jeg skal ikke slå dig mere i hovedet end du selv gør .. men det er dumt og mega dyrt at misligholde tænder. Jeg går hver 8. måned.

Tro mig!! Jeg er mega ærgerlig og sur på mig selv

Jeg har fundet en billigere tandlæge her i Danmark som har fået virkelig gode anmeldelser så jeg har fået en tid hos dem. Så kan de lave en pris til mig og så må jeg jo vælge at få lavet evt 1 tand af gangen hvis prisen er omfattende! 

Hvilken gruppe af Danmark vil du anbefale mig at melde mig ind i??

Anmeld Citér

5. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der hvor den store forskel ligger er hvis du fx skal have lavet kroner. På alm forebyggende behandling, undersøgelser, tandrens, fyldninger, rodbehandlinger får du det samme i begge grupper. Så hvis du vælger at få lavet kroner, kan det betale sig at stå i gr 1. Du får dog mere hvis du har stået i gr 1 i mindst 5 år, men det er jo ikke så aktuelt lige nu

Ok. Så du vil mene, at det er nok for mig lige nu at stå i gruppe 5?? Der dækker under de almindelige tandbehandlinger?? 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Frizzy

Anonym skriver:

Jeg er selv tandlæge og kender da mange der melder sig ind i Danmark selv om de har fået at vide at de har noget der skal behandles. Man kan jo også melde sig ind i gruppe S hvis man ikke kan meldes ind normalt pga medicin og sygdomme. Men så kan man stadig få dækket  tænder fx

Til Ts. Hvor langt bor du fra grænsen?  Du skal jo regne med at det bliver mange gange du skal komme, så måske vil det du sparer på behandlingen gå op i tid og penge brugt på transport? 

Man kan sagtens melde sig ind.. men de betaler ikke for en behandling man ved skal laves ved indmelding. 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Anonym

Frizzy skriver:

Man kan sagtens melde sig ind.. men de betaler ikke for en behandling man ved skal laves ved indmelding. 

Jeg kender som sagt flere der har meldt sig ind hvor de har fået at vide at de havde en del der skulle laves og fik det dækket. 

Mig bekendt skal man heller ikke udfylde noget om tandstatus ved indmeldelse? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.