Skift af institution ifbm flytning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.841 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2021

Anonym trådstarter

Hej alle jer

Min familie og jeg står i den situation, at vi skal flytte til en anden kommune end den vi bor i nu pga. arbejde. 
Vores datter er 3 år gammel og går i børnehave, hvor hun har gået i ca. 3 måneder. Vi skal flytte om ca. 6 måneder, og i den forbindelse skal hun jo så flytte til en ny børnehave.

Hvis I har været ude for lignende situation, har I så et godt råd, en god historie, nogle små fif vi som familie skal huske i den forbindelse? 
Vi glæder os meget til flytningen, det eneste der nager mig er, om hun bliver ked af at miste sine venner, relationer og de rammer og regler hun er vant til i sin nuværende børnehave.

Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2021

Anonym

Jeg tænker at hun stadig er så lille, at hun nok ikke har knyttet sig så tæt til nogen i børnehaven endnu, og at hun kan nå at få en god lang tid inden hun skal starte i skole.

Da vi flyttede, havde vi (logistisk) mulighed for at beholde børnene i den gamle institution i en periode. Det passede nemlig med åbningen af en ny institution lige rundt om hjørnet af vores nye hus. Men det var rigtig godt for især vores store dreng at han ikke både skulle flytte til nyt hus og flytte ind i en ny børnehave på samme tid. Så havde han tid til at vænne sig til et nyt hus inden han skulle forholde sig til en ny børnehave, så hvis det kan lade sig gøre ved jer, vil jeg virkelig anbefale det. 

Vores store dreng var i øvrigt 4 da vi flyttede

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym trådstarter

Ja, min plan er at hjemmepasse hende hjemme i en periode indtil vi er på plads i huset. Og så tage god tid til indkøring i ny børnehave

Anmeld Citér

30. december 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Husk at søge om institutionsplads i god tid. Alt efter kommune kan det godt tage noget tid at få en plads, særligt i en nærliggende institution. 

Når hun er så lille ville jeg vente med at snakke om flytningen før I er tæt på. Så hun ikke skal gå med tanker om det i lang tid. Både tidsfornemmelse og flytning er store svære begreber for så lille et barn.

Selv havde vi en god oplevelse da vi for sluttede med vores børn. Min søn på 2 have brug for en indkøring over godt en uge. Men min datter på 5 vil helst bare være i den nye børnehave på fuld tid allerede ved rundvisningen Hun ville rigtig gerne lære de nye børn at kende og ikke føle sig udenfor. Så husk også at lytte til din datter, om hvilket tempo der passer hende. 

Og respekter hvis hun har nogle gode venner i sin nuværende institution eller nabolag. Bare fordi I flytter kan man godt holde kontakten til den/de nærmeste venner. Enten med legeaftaler i weekenden eller online. Det bliver sjældent, men særlige gensyn. Ligesom I sikkert også har det med nogle af jeres egne venner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.