Kan man blive gravid af det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.689 visninger
15 svar
53 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2021

Anonym trådstarter

Okay - sagen er at jeg er mega giga skruk og hungrer efter en baby nr 3 - kæresten ik så meget  

Vi bruger dog ingen prævention andet end at han trækker sig inden han kommer velvidende om at denne metode ikke er sikker. Vi har dog praktiseret det af flere omgange og en periode i 2 år - og pt er det 1,5 år - uden "uheld".

Nu til mit meget dumme og teenageagtige spørgsmål undskyld detaljerne 

I går havde kæresten og jeg sex og han trækker sig da han kommer. Han kommer dog på mine kønsdele og på mine fingre som har arbejdet lidt for mig selv og da jeg ikke selv er færdig fortsætter jeg - bl.a. også ved at stikke dem lidt ind. 

Kan man blive gravid af sæd på ens fingre som kommer op bagefter? 

Ej hvor lyder det bare dumt, men jeg sys bare jeg læser mange forskellige svar når jeg googler.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Okay - sagen er at jeg er mega giga skruk og hungrer efter en baby nr 3 - kæresten ik så meget  

Vi bruger dog ingen prævention andet end at han trækker sig inden han kommer velvidende om at denne metode ikke er sikker. Vi har dog praktiseret det af flere omgange og en periode i 2 år - og pt er det 1,5 år - uden "uheld".

Nu til mit meget dumme og teenageagtige spørgsmål undskyld detaljerne 

I går havde kæresten og jeg sex og han trækker sig da han kommer. Han kommer dog på mine kønsdele og på mine fingre som har arbejdet lidt for mig selv og da jeg ikke selv er færdig fortsætter jeg - bl.a. også ved at stikke dem lidt ind. 

Kan man blive gravid af sæd på ens fingre som kommer op bagefter? 

Ej hvor lyder det bare dumt, men jeg sys bare jeg læser mange forskellige svar når jeg googler.

Umiddelbart vil jeg mene at der er en meget meget lille chance for graviditet. Dog kan jeg når, jeg læser dit i indlæg ikke undlade at tænke, om du i virkeligheden ønsker og dermed fuldstændig med vilje ønsker at blive gravid ved et "uheld"?

Anmeld Citér

27. december 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Risikoen for at du er blevet gravid ved at få sæd på fingrene og efterfølgende stikke dem op er minimal. Rigtig lille. 

Tilgengæld vil jeg sige der er en reel risiko for at blive gravid på præsperm. Der er kommet mange børn til verden på præsperm. 
Så tag snak omkring det der 3. Barn. 

Anmeld Citér

27. december 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Som de andre siger, ja det kan man omend chancen/risikoen er lille. 

Men jeg tænker at I skal have en seriøst snak om hvad i gør ved evt "uønsket" graviditet, hvis I selvfølgelig ikke allerede har haft det. Hvis han er ok med usikker sex fordi han regner med at du får en abort, og du er ok med det fordi du gerne vil have et barn mere.. det kan blive en rigtig grim situation for jer begge hvis i først finder ud af det når der er to streger..

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Hvorfor er der mindre chance med fingre end med penis?

Anmeld Citér

27. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ved ejalukation har sæden en hastighed på op til 70 km/t

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Jeg blev gravid med “stå af i Roskilde metoden” jeg har også en veninde der blev det, så tænk ikke så meget over hvad du selv har lavet bagefter i havde sex, selve sexen er nok til at blive gravid selvom at han ikke kommer i dig.

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Fordi en finger ikke "skyder det af" som en penis

Til TS hvad hvis du så pludselig er uheldig? - Skal i så til at tale om for og imod abort? - Du må meget undskylde men I lyder ikke som voksne mennesker, tag dog snakken og forsøg aktivt eller beskyt jer for guds skyld

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Sorry. Men ts du lyder seriøst til at være ude på et sidespor. Din tråd skriger af at du ønsker at opnå en graviditet i al hemmelighed.  

Men nu til dit spørgsmål. Risikoen / chancen nok nærmere i dit tilfælde for en graviditet på denne måde er minimal at opnå! 

Anmeld Citér

28. december 2021

Frizzy

I bør da I den grad have en snak om, hvad I vil ifht barn nr. 3?

Der er 15-30 pct. chance/risiko for graviditet efter et år. ... men det er måske hele pointen. Kender din mand denne statistik eller vil du blot gerne være gravid. 

Fra Netdoktor:

“Bortset fra at en del af fornøjelsen ved samlejet kan gå tabt, fordi man skal bruge energi og tanker på at holde igen og passe på hele tiden, er der ikke noget forkert eller skadeligt ved metoden. Med hensyn til beskyttelsesgraden er det nok den ringeste metode, der findes. Man må regne med 15-20 graviditeter om året blandt 100 kvinder og mænd, der benytter metoden konsekvent – men alting er trods alt bedre end ingenting.”

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.