Anonym skriver:
Min kæreste og jeg får snart vores første barn, og vi kan ikke helt regne ud, hvad der er det smarteste i forhold til økonomi og baby.
Vi har ikke fællesøkonomi og tjener ca. det samme. Dog er økonomien det næste års tid lidt stram.
Derfor vil jeg høre, hvordan I gør? Betaler I et beløb ind hver måned - eller står den ene af jer for alle køb og får alle børnepengene (ved godt udbetalingen ændres)?
Herhjemme betaler vi begge ind til budgetkonto og madkonto, men overfører forskellige beløb, da min mand tjener mere end mig. Vi har i sidste ende samme rådighedsbeløb.
Ifht udgifter til barn har vi også været fælles om alt. Vi oprettede dog en konto til hver af vores børn, da de blev født, og deres konto fik alle deres børnepenge (de første tre udbetalinger, altså før start i institution) - og så trak vi derfra, når vi købte klapvogn/tøj/voksi/mv. De køb vi ikke tog fra den konto, delte vi 50/50, da vi synes det er mest fair, nu vi har samme rådighedsbeløb
Der er dog den undtagelse, at jeg ikke anmoder min mand om penge, hvis jeg køber noget til dem, der nok mere er mit behov end børnenes
han betaler gerne, men det synes jeg ikke han skal.
Vores børn er startet i dagpleje ved 12 måneder, så fra fjerde udbetaling af børnepenge er de gået på budgettet, for så er de med til at dække udgiften til institution 
Anmeld
Citér