Abort og scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.147 visninger
20 svar
1 synes godt om
26. december 2021

SJB

Profilbillede for SJB

Jeg er desværre igang med at abortere, var til scanning i torsdags pga. smerter i venstre side, men de kunne ikke lokalisere graviditeten og mistænker derfor en GUL eller Alm. spontan abort. Mit hcg tal var 1110 d. 23/12 og faldet til 950 d. 25/12. Bløder kun lidt og har moderate smerter.

Jer der har haft spontan abort, kunne man se noget på scanningen der?

jer med både GUL og spontan abort, hvad lå jeres hcg tal på?

Går og er konstant bange for at æggelederen pludselig springer og jeg skal afsted hurtigt. Så er bare derhjemme, tør ikke tage nogen steder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Jckh skriver:

Jeg er desværre igang med at abortere, var til scanning i torsdags pga. smerter i venstre side, men de kunne ikke lokalisere graviditeten og mistænker derfor en GUL eller Alm. spontan abort. Mit hcg tal var 1110 d. 23/12 og faldet til 950 d. 25/12. Bløder kun lidt og har moderate smerter.

Går og er konstant bange for at æggelederen pludselig springer og jeg skal afsted hurtigt. Så er bare derhjemme, tør ikke tage nogen steder 

Er ked af dit tab  stort kram!

Jeg har mistet 3 gange, hvoraf de 2 af gangene blev jeg fulgt af sygehuset med blodprøver og scanninger. De kunne ikke graviditeterne på scanningerne, men kunne konstatere dem via blodprøver. Jeg blødte allerede da de scannede mig, så tænker det enten var ude eller som jeg selv mistænker, for kort henne til de kunne se den (måske begge dele). 
Mit HCG var først faldende, så stigende, for så at være endelig faldende .

Håber dit forløb hurtig er oversået, og at du snart står med en positiv test igen

Anmeld Citér

26. december 2021

SJB

Profilbillede for SJB
__anonym skriver:

Er ked af dit tab  stort kram!

Jeg har mistet 3 gange, hvoraf de 2 af gangene blev jeg fulgt af sygehuset med blodprøver og scanninger. De kunne ikke graviditeterne på scanningerne, men kunne konstatere dem via blodprøver. Jeg blødte allerede da de scannede mig, så tænker det enten var ude eller som jeg selv mistænker, for kort henne til de kunne se den (måske begge dele). 
Mit HCG var først faldende, så stigende, for så at være endelig faldende .

Håber dit forløb hurtig er oversået, og at du snart står med en positiv test igen

Tusind tak, den er hård

tak for svar, så rart at høre fra andre���� Så din krop klarede det bare selv? Blødte du meget? Og i hvor langt tid? Sorry alle spørgsmålene Blev du gravid efterfølgende hvor det gik godt?

Anmeld Citér

26. december 2021

A38

Det gør mig ondt!

Jeg havde en spontan abort omkring 8+0, hvor jeg kom til scanning. Der kunne ses et foster svarende til cirka 6+0 som lå nederst i livmoderen på vej ud… De vurderede at jeg ville udstøde fosteret inden for de næste 12 timer, og og det viste sig også at være rigtigt.

Var til kontrolscanning igen 4 dage senere, hvor man intet kunne se.

Anmeld Citér

26. december 2021

SJB

Profilbillede for SJB
A38 skriver:

Det gør mig ondt!

Jeg havde en spontan abort omkring 8+0, hvor jeg kom til scanning. Der kunne ses et foster svarende til cirka 6+0 som lå nederst i livmoderen på vej ud… De vurderede at jeg ville udstøde fosteret inden for de næste 12 timer, og og det viste sig også at være rigtigt.

Var til kontrolscanning igen 4 dage senere, hvor man intet kunne se.

Puha, det er jeg ked af at høre. Tusind tak for dit svar

Anmeld Citér

26. december 2021

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg er ked af det på dine vegne. Det er bestemt ikke sjovt at gå igennem. Jeg har prøvet spontan abort 2 gange. Den ene gang også hen over julen.

Den første gang begyndte jeg at få smerter og blødte klumper (bind var nok). Til scanning kunne de konstatere tvillinger, og kun den ene gik til. Men efter 3 dage kom den anden også ud

2. gang begyndte jeg at bløde og blev nervøs efter oplevelsen første gang. Så der fik jeg en tryghedsscanning hvor vi så hjerteblink og blev trygge. Dagen efter kom hele fostersækken eller hvad det hedder ud på en  gang. 

Min krop klarede begge/alle gange selv. Blødte i 3-4 dage. Begge gange er jeg blevet gravid 10-14 dage efter, som holdte ved. 

Håber det bedste for dig

Anmeld Citér

26. december 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Jckh skriver:

Tusind tak, den er hård

tak for svar, så rart at høre fra andre���� Så din krop klarede det bare selv? Blødte du meget? Og i hvor langt tid? Sorry alle spørgsmålene Blev du gravid efterfølgende hvor det gik godt?

Min krop klarede det selv alle 3 gange, men den sidste tog længst tid. 

1. og 2. Blødning i 5-6 dage, lidt mere end min normale mens.

3. gang: 14 dage i alt, men med brunt udflåd/pletblødning/let blødning mellem de 2 blødninger. Og også lidt mere/mere end min normale mens. 

Efter sidste abort har vi i mellemtiden været i udredning for gentagne graviditetstab (afsluttet i november), og holdt pause indtil vi blev afsluttet. 
Vi er startet igen, og ved først i januar om det har båret frugt igen

Vi har ingen børn i forvejen, og har kun været gravid de 3 gange jeg har mistet. 

Anmeld Citér

26. december 2021

Nenime

Jckh skriver:

Kram til dig! 
Jeg var igennem turen i foråret, endda 2 gange. Første gang i marts, hvor det endte med en operation pga en GUL i venstre æggeleder. Der var et langt forløb med småblødning, og skiftevis stigende og faldende hcg, som jo så endte på operationsbordet. 
Anden gang var i maj, hvor de igen ikke kunne lokalisere graviditeten, men mit hcg viste at der altså var noget. Denne gang fik jeg en udskrabning og hcg faldt derefter til 0 på 3 uger. 

Det kan være en hård proces at være i, så jeg håber du har nogle gode folk omkring dig

Som afslutning kan jeg fortælle at jeg på nuværende tidspunkt er gravid i uge 24, så det ser ud til at lykkes i 3. forsøg

Anmeld Citér

26. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg er ked af at høre om dit tab

Hvor langt skulle du være henne efter egne beregninger? Et hcg omkring 1000 tænker jeg svarer til 5+0 +/-? På det tidspunkt kan man desværre ikke se noget, måske en lille lysning i livmoderen? 

Jeg har selv mistet tre gange (+2 bio'er). Min krop har selv klaret det alle gangene. Jeg har både prøvet hvor jeg har blødt brunt i noget tid hvorefter det er gået over i en normal mens-blødning, og jeg har prøvet hvor det er startet med en styrtblødning.

Anden gang jeg mistede blødte jeg egentlig ikke ret meget, i mange dage bare lidt frisk blødning som kunne tages med et trusseindlæg. Det blev en smule kraftigere hvor jeg blev scannet for tredje gang undervejs (der var hjerteblink de første to gange), og her var hjertet stoppet og de kunne se at fosteret lå lavt i livmoderen og det hele blev udstødt dagen efter. Herefter blødte jeg heller ikke ret meget. 

Hvad er planen for dig nu? 

Anmeld Citér

26. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har i øvrigt ikke på noget tidspunkt fået målt hcg i forbindelse med mine aborter, da min krop selv har klaret det og hurtigt er kommet ind i normal cyklus igen med ægløsning nogle uger efter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.