Kejsersnit ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Hyner

Hvor mange af dem kan man egentligt overkomme???

Det er bare fordi at Emma jo er et aks og jeg ønsker og håber på et pks her til maj... Men hvor mange kan kroppen holde til?? Mit ønske er jo gerne at få tre unger, hvis alt går vel....

Krams Henriette -i uge 11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

sbs78

Jeg har en veninde som har fåer 3 kejsersnit, og det var helt uden problemer. Men tror man må få omkring 3-4 kejsersnit.

Anmeld

28. oktober 2009

Muffinmus

Tror jeg også godt du kan...

Men med et ks kan man ikke sige det med sikkerhed, det er jo en operation.

Men hvorfor vil du ikke føde selv????

Eller i det mindste få en fødselsaftale og se hvordan det skrider frem..det kan jo være du abre KAN det skidt den her gang

Nå, men bare fordi jeg fik den perfekte fødsel efter mit AKS behøver du jo ikke gøre det samme. Bare en ide at overveje den aftale i stedet for.

Men tror nu at i mange tilfælde kan kroppen lige klare 3 ks, nogle kan ikke, men tror mange kan

Anmeld

28. oktober 2009

Anne85

Det er meget forskelligt fra den ene kvinde til den anden. Hver gang du bliver åbnet op dannes der arvæv og det bliver derfor sværere for gang til gang.

Jeg har været med til et kejsersnit ved en kvinde der fik det for 4. gang... og lad mig bare sige at det ikke var en behagelig oplevelse for hende og temmelig voldsomt at være medvirkende til da de bogstavelig talt stod i hver deres hjørne og hev og sled i hendes mave...

Meeen når det bare er dig andet kejsersnit ville jeg ikke være bange... Men er det helt utænkeligt at du kan føde vaginalt?

Anmeld

28. oktober 2009

Anja

Jeg har fået kejsersnit ved både Elias og Esther og det eneste jeg fik at vide var, at jeg ved en mulig næste graviditet ikke kunne få lov at til at føde selv ....

Jeg går derfor udfra, at et evt 3. barn ved kejsersnit ikke burde give problemer.

Har så også hørt, at nogle har fået at vide efter et kejsersnit, at der var så meget arvæv, at det nok ikke ville være smart med flere graviditeter.

Anmeld

28. oktober 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Jeg har fået kejsersnit ved både Elias og Esther og det eneste jeg fik at vide var, at jeg ved en mulig næste graviditet ikke kunne få lov at til at føde selv ....

Jeg går derfor udfra, at et evt 3. barn ved kejsersnit ikke burde give problemer.

Har så også hørt, at nogle har fået at vide efter et kejsersnit, at der var så meget arvæv, at det nok ikke ville være smart med flere graviditeter.

Det var også den melding jeg fik efter at have fået kejsersnit ved Benjamin...

Anmeld

28. oktober 2009

Plysbjørnen

MariaE skriver:

Tror jeg også godt du kan...

Men med et ks kan man ikke sige det med sikkerhed, det er jo en operation.

Men hvorfor vil du ikke føde selv????

Eller i det mindste få en fødselsaftale og se hvordan det skrider frem..det kan jo være du abre KAN det skidt den her gang

Nå, men bare fordi jeg fik den perfekte fødsel efter mit AKS behøver du jo ikke gøre det samme. Bare en ide at overveje den aftale i stedet for.

Men tror nu at i mange tilfælde kan kroppen lige klare 3 ks, nogle kan ikke, men tror mange kan

Nu kan det godt være at jeg er lidt flabet, men hvorfor skal man egentlig stå til regnskab fordi man ønsker pks??? Ikke fordi du ikke må spørge, det undre mig bare lidt, at fordi man skriver man gerne vil have pks så fortæller mange spalte op og ned om at det er bedre at føde selv og det skal man bare prøve og så videre...

Jeg var personligt selv blevet bange for at føde selv efter at jeg havde fået aks med Laura... Så for mig var det ikke optimalt at skulle føde selv... Hvilket jeg jo så heller ikke kom til...

Anmeld

29. oktober 2009

Muffinmus

Hmm, måske bare fordi jeg synes man skal prøve.... og en aftale er så god at have i baghånden hvis tingene ser ud til at gå samme vej og så laver de et ks som jo så  IKKE er akut, men bare mindre planlagt.

Det kan jo være man faktisk får en god fødsel, det gør de fleste jo rent faktisk efter et ks første gang:-)'Så nej, man skal ikke stå til regnskab, men bare vende muligheder for at føde selv da det jo i de fleste % er bedst for både kvindekroppen og barnet.

Men det er valget til den enkelte kvinde og hendes fødselslæge jo

Anmeld

29. oktober 2009

Hyner

Grunden til at jeg helst vil have et pks er af den simple årsag at jeg tog flere mdr om at accepterer at jeg ikke havde født viaginalt. For det er ikke den ideelle eller den oprindelige måde at føde på, og forstå mig ret her.... Jeg har ikke fortrudt jeg fik aks og jeg er også 10-4 med det i dag... Men jeg bliver desideret bange ved tanken om at jeg skulle det samme igennem endnu engang.. Dvs endnu et nederlag i en viaginal fødsel...

Men rigtig mange tak for svar....

Henriette

Anmeld

29. oktober 2009

Muffinmus

DEt er også helt ok:-)

Men havde det endnu værre end dig...jeg accepterede ALRID mit nederlag over ikke at føde selv, faldt i søvn ofte med tanken om hvor det gik som det gik, havde mareridt om fødslen gang på gang helt indtil NU.

efter jeg SELV har født og fået den bedste oplevelse med mig har jeg kunne lægge det bag mig. Det vil altid være der, men for dælen jeg har det så meget bedre nu og ville GLÆDE mig til at prøve at føde igen(naturligvis også pisse skræmt), og vil ønske jeg får muligheden igen.

Jeg lever SÅ højt på at jeg selv kunne den her gang, at alt bare gik godt og perfekt og der INTET var at komme efter KS mæssigt.

Måske derfor jeg sådan håber folk ville give det en chance, det rede jo mig fra et voldsom psykisk nederlag og ville ønske for andre de kunne få den aller fedeste oplevelse- at føde selv.

Så ja, det er bare mig der er tosset, i know, men vil aldrig glemme hvor skøn og positiv den her oplevelse var oven på den første "fødsel".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.