Valg af barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.528 visninger
14 svar
1 synes godt om
22. december 2021

Anonym trådstarter

Hej Ladies.

vi er så småt begynde at overveje barnevogn og vi har ingen erfaring. Min far vil gerne give os den, men jeg har ikke lyst til at lænse ham for en dyr Odder vogn, hvis mindre er ligeså godt. 
jeg har lidt kig på en Basson Nordic Lux, eller en klassisk emmajunga, som jo er noget billigere end Odder vognen.

hvad har i andre? Og hvad var godt/mindre godt? Vi ønsker ikke en kombivogn men en vogn med stort liggemål, så den ikke skal skiftes så hurtigt ud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2021

HapsHapsHaps

Jeg har netop købt en brugt basson Nordic lux, og jeg er SÅ glad for den. Det eneste jeg savner er at forlæderet kunne åbnes med en lynlås - ellers er alt andet helt som det skal være! 

Anmeld Citér

22. december 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Vi har en fra STORK som vi er enormt glade for! Den er dog i den dyrer ende.. Men den kan alt det vi ønsker og min søn elsker den.. 

Anmeld Citér

22. december 2021

Pb18

Vi har været glade for vores emmaljunga med drejehjul.

Overvej liggemål, hvor meget den kan klappes sammen (og hvad jeres behov er for dette), dreje eller faste hjul? Og så tag ud og se på dem og prøvekør dem.Der er varslet prisstigninger på mange af mærkerne her i det nye år, men man kan tit finde en undgået farve til en god pris og så saml indkøbene for en bedre rabat. Vi købte sleepbag, barnevogn, babyalarm mm sammen, så vi fik en god sampris.

Derudover har Stork, Odder og emmaljunga har en bedre videresalgspris, så det kan udligne lidt af prisforskellen 

Anmeld Citér

22. december 2021

B&J

Vi er ren praktisk familie men stadig ikke med de største penge så vi så denne fine barnevogn som her et helt sæt barnevognen hedder trille og mega lækker 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. december 2021

Soonmom

Vi har alle dage haft trille og det har været ganske fint, dog er vores krav ikke så store da det udelukkende er sovevogn og trille ture herhjemme, hvis vi skal ud har vi en kombivogn.

Men must for mig.

Punkterfrie hjul

Let og kan foldes godt sammen (hvis den skal med i bilen og man ikke ønsker en kombivogn/klapvogn

Så er det meget smart dem som har indbygget insektnet

Plads undervognen til en stor pusletaske og god plads til at rode/få den ind og ud (det kan nemlig godt være en udfordring på kombivogn/klapvogn) ��

Anmeld Citér

22. december 2021

Frizzy

Min erfaring er at du skal tænke over følgende:

1) punkterfrie dæk/ ikke punkterfrie. Vi valgte punkterfrie og var glade for dette. En del oplever ellers at punktere.

2) drejehjul eller ej. Vi valgte ikke drejehjul og fortrød. Barnevogne med drejehjul er efter min mening bedst i byer. De kan dreje om hjørner og fylder mindre. Jeg hadede vores barnevogn med faste hjul… men elskede vires klapvogn med drejehjul. Hvis du bor landligt .. går mange ujævne steder er drejehjul ikke optimale.

3) vi solgte vores Emmajunga (kostede ca 10-11.000kr) for 4500 kr. Benyttet til to børn. Så samlet koster den ikke mere end de billige modeller og vi var glade for kvaliteten imens vi brugte den. Hvis du køber en billig model, og bruger den til to børn kan du ikke sælge den for særlig meget. Og jeg har hørt om flere, som faktisk ender med at købe en dyr model til nr 2.. fordi de ikke er tilfredse med det billige mærke, eller fordi vognen ikke holdt til to børn. Jeg synes ikke, I skal købe en billig vogn, bare fordi I får den foræret. Måske kan I høre hvad budgettet er og så selv give differencen..? Odder og Emmajunga er efter hvad jeg har hørt og har erfaring med gode vogne- det er det jeg ville vælge imellem.

Anmeld Citér

22. december 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Emmajunga er ikke så dyr, så det er nok er den eller Basson Nordic lux. Prisforskellen er ikke så stor på disse. 
Jeg tror jeg skal ned og prøve at pakke dem i bagagerummet på vores lille bil - det har jo også noget at sige.

Anmeld Citér

22. december 2021

Morpåudebane

Vi har været glad for vores emmaljunga, som efter 2. Barn stadig er super fin og kan sagtens klare barn nr 3 også 

vi har dog brugt vores city elite klapvogn med lift mest, da den bare er mere handy når man er ude, 

Anmeld Citér

22. december 2021

BM2021

Ift til at du skal prøve at pakke den i bilen, så vil jeg tillade mig at slå et slag for en mindre vogn.

Vi har en Cybex Balios S (iøvrigt ikke dyr) - vi er så glade for den.

Den har kort liggemål, men den er så fix, og køre som en drøm. Plus den er super nem at pakke i bilen og fylder ikke meget. Stellet er også kompatibelt med deres autostole, som gør det ekstra nemt hvis man lige skal ud og handle hurtigt osv.

Og ellers vil jeg tilslutte mig dem som siger at hellere give lidt mere og få det som vil fungere for jer. 

Jeg bruger ca 5 timer om dagen på at trille byen tyndt, så det er alligevel nogle timer der går med vognen og derfor er det så vigtigt at den har det I skal bruge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.