Det er møg hårdt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.877 visninger
12 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg syntes, at det er hårdere at have børn når de er store frem for når de er babyer og små!!!

Jeg har en datter på 10 og søn på 6 år!

Min datter er et kæmpe rodehoved!! Hun er total ligeglad med, at hendes skolehæfter ligger og flyder på gulvet også selvom hun ser, at de falder på gulvet!  Hun kaster hendes tøj i skabet osv!!! Hendes værelse er et stort rod! Går heller ikke ud med brugt drikkeglas osv. 

Hendes lillebror og hende slås hver dag for sjov. Råber, skriger og griner og de forstår ikke når de lige skal dæmpe sig!!

Jeg hader rod!! Så legetøj rundt i lejligheden på gulvet kan jeg blive i dårlig humør over!! 

Min søn skaber sig over små ting og er generelt en dreng med stort D!! 

Jeg er ved at blive sindsyg!! Sig ikke, at jeg er den eneste??!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2021

mor til 2 skønne piger .

Jeg syntes, at det er hårdere at have børn når de er store frem for når de er babyer og små!!!

Min datter er et kæmpe rodehoved!! Hun er total ligeglad med, at hendes skolehæfter ligger og flyder på gulvet også selvom hun ser, at de falder på gulvet!  Hun kaster hendes tøj i skabet osv!!! Hendes værelse er et stort rod! Går heller ikke ud med brugt drikkeglas osv. 

Hendes lillebror og hende slås hver dag for sjov. Råber, skriger og griner og de forstår ikke når de lige skal dæmpe sig!!

Jeg hader rod!! Så legetøj rundt i lejligheden på gulvet kan jeg blive i dårlig humør over!! 

Det er hårdt at have store børn på en anden måde end små synes jeg . Altså min datter på 10 roder også , men så Beder jeg hende bare om at Rydde op. Skændes hende og lillesøster for meget så Beder jeg dem om at gå på hver deres værelse så der ro . Jeg er også et rigtig ordens menneske så det har altid været vigtigt at der plads til rod ( børns )om dagen,  men at man rydder sit værelse op inden man går i seng jo mindre det en rigtig god leg  !  .
Mit argument har altid været at de en dag skal ud og bo selv og indgå med andre mennesker så man skal lære at rydde op

Anmeld Citér

20. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mine børn er næsten ligeså der er bare tre af slagsen. Men alle tre rodehoveder og råber og leger højlydt. 
men hvis jeg for alvor hæver stemmen, som man jo ikke må, hvis man spørger dem der ved meget om det, men altså - så hører de efter og lister væk på deres værelser og rydder op…. 
men nej, du er ikke den eneste. Jeg bliver sindsyg. Nogle gange flere gange om dagen. 
men mon ik det er ok? 

Anmeld Citér

20. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine er samme alder. 

Jeg synes det er væsentligt nemmere med store end små børn. nu ved jeg ligesom at de forstår hvad jeg siger, hvis jeg fx beder dem rydde op og forklarer dem hvorfor. Så der er ingen undskyldninger for at lade være. Og ja, det kræver at jeg taler med store bogstaver af og til, men det er faktisk ret sjældent. 

Mine kan også smide hvad de har i hænderne, der hvor de står, og så bare gå videre. Og jeg får også fniller af den slags rod! Så det får de simpelthen at vide at jeg ikke gider have. 

På værelset er jeg mindre striks, det er deres område. Så hvis de vil rode, gør de dét. Men. Jeg beder dem altid rydde op inden de skal hjem til deres far (7/7) da det ikke er min opgave at rydde op efter dem, når de er så store. Om de så bare kaster ting tilfældigt ned i skufferne, er jeg bedøvende ligeglad med - det er jo dem selv der skal bøvle med at finde deres ting igen ugen efter så jeg tænker de lærer at sætte pris på en smule orden, en dag. 

Anmeld Citér

20. december 2021

B&J

Jeg er heller ikke så god til rod men da min søn var 9 tog jeg en lille spand 2 klude også engang om ugen så gjorde vi rent og alt på plads igen, og ja det kan da godt gå 2 uger ind imellem forskelligt hvor rodet osv der er. 
Når tøjet er lå sammen puttet jeg det på sengen og ja så skal det ligges på plads ja det bliver tit proppet ind i skabet men det er hans tøj og skabet kan lukkes. Inden man skal i seng skal de glas han har skal ud. 
det samme gælder når vi har spist så skal det skyldes af og ud i opvaskemaskinen. Han lavet også mad ind i mellem eller vasker tøj 

Ja vi hjælper hinanden sådan kan jeg godt lig det og tror det er forskellige fra hjem til hjem bare man finder den løsning der er best det skal dog siges min søn bliver snart 12 og ja der er regler osv. men om han gør det lige nu eller senere så er det også okay 

Anmeld Citér

20. december 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Det lyder hårdt. Især med al den frustration det lyder til bygger sig op i dig.

Måske kan det hjælpe at ændre på hvordan du ser på tingene? Din datter er et rodehoved, men efter al sandsynlighed gør hun det ikke af ond mening. 

Jeg er selv et rodehoved. Mit værelse så FORFÆRDELIGT ud. Og mine 2 første lejligheder var rigtig slemme. Jeg har skammet mig SÅ meget over det. Og alligevel kunne jeg bare ikke ryde op. Jeg har følt mig så forkert og som teenager følt at noget var i stykker inden i mig, fordi jeg bare ikke kunne få styr på det rod! Jeg er neurodivergent, så min hjerne fungerer anderledes end "almindelig" menneskers. Det betyder blandt andet at det er svært for mig at se rod og gøre noget ved det før det har vokset sig så slemt at jeg ikke kan overskue hvor jeg skal starte. Først som voksen og mor til to har jeg fået den rette støtte og de rette redskaber til at kunne holde hele min lejlighed rydelig.

Jeg siger selvfølgelig ikke at din datter har det præcis som mig, men måske har hun brug for mere støtte til at få, og holde, orden på sit værelse?

Men jeg kan godt forstå du synes det er hårdt, især hvis rod stresser dig!

Anmeld Citér

20. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Bed hende om at rydde op...  Mange ser ikke rodet, som du gør. Eller ikke ser det som et stort problem.

Sig hun ikke kan have drikkeglas inde på værelset, hvis hun ikke tager dem med ud. Eller at hver aften bliver der sat glas ud. 

Hav en ugelige dag, hvor der ryddes op på værelset. og legetøj hører til på værelset. 

Hvis de skændes, så send dem ind på deres værelse. 

Nogen børn er bare høje, igen send dem ind på værelset eller udenfor, hvis de ikke kan finde ud af dæmpe sig, eller at det irritere dig. Selvfølgelig skal de ikke råbe og skrige hele tiden, men grine?? Hvorfor må de ikke grine? 

Nu ved jeg ikke præcis hvad det er for nogle ting han skaber sig over.. 

Jeg er ret sikker på at du ikke er den eneste. 

Anmeld Citér

20. december 2021

Anonym

Jeg synes det er modsat. Synes skrigeri og manglende ord er slemt. Men nu har jeg også haft 2 kolik/mavebørn i mange år. Det er nemmere nu - med roder? Ja det gør de! 

Her har vi indført reglerne: 

1. man skal rydde op efter leg. Gør man ikke det, så er man også for “træt” til at lege næste leg. Og så må man vente på, at nogle andre har tid til at rydde op eller selv gøre det… 

2. den der rydder op, bestemmer hvor tingene skal hen. Så hvis jeg (mor) rydder Barbie op, så bestemmer jeg pladsen. Og det er ikke smart - for jeg husker dårligt.

3. Er der efterladt legetøj på gulvet, så ved jeg ikke om det til udsmidning eller skal på plads. Så hvis man vil være sikker på, at ens ting ikke bare er smidt ud, så fjerner man det. 

Bottomline - den der rydder det meste op, er den der bestemmer hvor tingene skal hen. Det forstår den store godt. Og vi hjælpes ad - og hun må tage alle de pauser hun vil. Det kræver en ihærdig indsats over flere uger, hvis vi eksemplevis har været på ferie osv at få det genindført. 

Mit ældste kan også have svært ved at se rod. Men så tager jeg en ting af gangen og siger “hvor vil du gerne kunne finde denne igen? For hvis jeg skal rydde den op, så har jeg ikke brug for den. Så kommer nok i er skab eller også kan jeg ikke huske, hvor jeg har lagt den”

Men jeg bliver en dårlig mor, hvis det kun er lig, der rydder op. 

Anmeld Citér

20. december 2021

lineog4

Ærligt jeg synes der var lagt lettere at være mor til små børn end store - godt nok af helt andre årsager end dine. Nu er mine 11, 14 og 18 og jeg har kronisk dårlig samvittighed, jeg går rundt og er nervøs for om der sker den store noget, når hun er ude og feste, jeg er bekymret for den mellemste nu har  venner og et godt liv, om den yngste nu husker at tjekke bilerne der skal dreje til højre og og og.... 

Dengang de bare være mine trolde som holdt mig i hånden når de gik over vejen og blev fulgt til alle aftaler, det var tider. Eller endnu bedre når de sad på skødet og enten kiggede beundrende på moar eller var møg sure jeg er en putter, en kysser og en småbørnsmor helt igennem, er sgu ikke helt sikker på om jeg er særlig god til de store af slagsen og de irriterer mig langt mere end da de var små også i de perioder hvor de ikke sov, var urimelige 2 årige og når de lavede en lorteble lige når man skulle ud af døren. 

Og din udfordring - jeg er selv et rodehoved, larmer for meget (ifølge den ældste, der mener jeg synger pinligt når hun har gæster - anede slet ikke jeg gik og sang), så det er vist mere mig, der er den irriterende på det punkt okay det med glassene  det er møg irriterende, vi har virkelig mange glas som i rigtig rigtig mange og alligevel efter en weekend så er huset tomt for glas med mindre man tør bevæge sig ind på den 18 åriges værelse - det er er irriterende. 

Anmeld Citér

20. december 2021

Anonym

Jeg er den heldige vinder til 3 børn på 6,7 og 11

Jeg er generalt ikke plaget af disse frustrationer, meeen jeg ville da lyve hvis jeg ikke fra tid til anden har haft lyst til at pakke sports tasken og rejse til den anden ende af jordkloden, primært fordi jeg kan blive mere eller mindre idiot hvis de tager en hel lørdag for de hakker, og bekriger hianden. Råber og skriger. Det kan få mit indre pis til at koge.

Når jeg efter 17. Gang ikke kan trænge igennem ved dem og de egentlig bare forsætter, så kan jeg godt finde på at sige. Hvis ikke jeg skal blive stik tosset om snart så skal i simpelthen lade mor få 5 minutter ( går i haven) hvor i  ikke kalder på mig med mindre en for skåret et ben over eller lignende. Det plejer at hjælpe  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.