Kan man sige nej til at blive vejet hos lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Jeg er for tyk men det er jeg klar over. Det var jeg også i mine andre graviditeter. Med baby 1 tog jeg aldrig på og med baby 2 tog jeg den anbefalede mængde på for min vægt. Men Corona og stillesiddende aktivitet har betydet at jeg igen igen er gravid og for tyk. Jeg har intet i mod at holde øje med min vægt, kan bare ikke lide at stå op vægten hos lægen. 

Jeg vil veje mig selv hjemme fra og se om lægen kan nøjes med det tal

Blot nysgerrig.. hvad er forskellen på at veje dig derhjemme og se tallet 105 og sige dette videre.. end at blive vejet hos lægen.? Hvis du vejer 105 og du “burde”veje 65 kg vil du uanset kunne få et bebrejdende blik hvis lægen er uprofessionel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2021

Anonym

Frizzy skriver:

Blot nysgerrig.. hvad er forskellen på at veje dig derhjemme og se tallet 105 og sige dette videre.. end at blive vejet hos lægen.? Hvis du vejer 105 og du “burde”veje 65 kg vil du uanset kunne få et bebrejdende blik hvis lægen er uprofessionel. 

Det kan seriøst svinge hvordan vægte vejer og hvor nøjsom man er. 
Min vægt hjemme er en digitalvægt. Min læges er den gammeldags model med at skubbe til der er ligevægt i begge sider. Det betyder faktisk at der er 3-5 kilos forskel på hans og min vægt. 

Jeg er ikke overvægtig, men skal da være ærlig at sige at jeg synes det har været irriterende når lægen har vejet mig. Det har foregået med sko og tøj på og så har han trukket 1,5 kilo fra. Men det har ikke været præcist i mine øjne. 

Anmeld Citér

20. december 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Der er ingen forskel. Det handler kun om at hvis jeg skal Vejers hos lægen tænker jeg ikke på andet under hele besøget. 

Jeg har en meget dårlig erfaring fra da jeg var 17 og havde en depression. Jeg skulle vejes for at få den rigtige dosis medicin og lægen vejeee mig og sagde, wow du skal rigtige nok spise mindre. Jeg vejede 63 kg. Medicinen fik mig til at tahe på og det kommenterede lægen på nogle måneder senere. Det hjalp ikke på min depression og nu vil jeg helst veje mig hjemme og oplyse et tal

Anmeld Citér

20. december 2021

B&J

Min læge spurgte mig om jeg havde lyst til st blive vejet hvor jeg sagde jaa men er sku ked af den er steget så kiggede hun på mig Jette jeg ved du har et kæmpe vægttab bag dig og du har det svært ved at tage på der for spørger jeg men jeg hoppede på vægten og hun grinede jamen Jette det er kun 5kg bare roligt det er ingen ting og det sidder godt på maven ja jeg har en fantastisk læge

Anmeld Citér

20. december 2021

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Min læge spurgte mig om jeg havde lyst til st blive vejet hvor jeg sagde jaa men er sku ked af den er steget så kiggede hun på mig Jette jeg ved du har et kæmpe vægttab bag dig og du har det svært ved at tage på der for spørger jeg men jeg hoppede på vægten og hun grinede jamen Jette det er kun 5kg bare roligt det er ingen ting og det sidder godt på maven ja jeg har en fantastisk læge

Det lyder som en dejlig læge

Anmeld Citér

20. december 2021

Anonym

Jeg er også for tyk - vi snakker i hvert fald 15 kg. Dem tog jeg på efter min mors død, og sammen med en prolaps i ryggen som gjorde at jeg måtte sælge min hest, mistede jeg også min primær kilde til motion. 
jeg synes ligesom dig at det er super grænseoverskridende at stille mig på vægten. Da min læge sagde at jeg skulle vejes, tænkte jeg med mig selv “åh nej”.. jeg tror hun fangede den og sagde straks: “den her vejning er kun for at følge din graviditet - jeg vil hverken prædike om bmi eller andet, da jeg kender din historie, og jeg ved at du er sund og rask. -i øvrigt bør jeg også selv tabe mig, så jeg skal ikke lege politi” .. og den direktehed hjalp bare super meget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.