Kan man sige nej til at blive vejet hos lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.175 visninger
15 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2021

Anonym trådstarter

Hvis man selvfølgelig selv holder øje med vægt derhjemme. Jeg hader og finder det så ubehageligt og vil bare gerne undgå det hvis jeg kan.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvis man selvfølgelig selv holder øje med vægt derhjemme. Jeg hader og finder det så ubehageligt og vil bare gerne undgå det hvis jeg kan.

Det gjorde jeg i min første graviditet, uden problemer, og har også tænkt mig det i denne graviditet

Anmeld Citér

19. december 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det kan du sagtens.. Jeg sagde bare, at jeg helst gerne kun ville følge én vægt, og det var min egen.. Så jeg sagde bare, hvad min vægt havde sagt om morgenen 

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Du er i din gode ret til at sige nej. Ingen kan tvinge dig til noget, alt behandling er frivilligt.

Det selvfølgelig vigtigt at din vægt ikke pludselig springer helt vildt, da der så kan ligge alvorlige tilstande som årsag. Men så længe du selv holder øje så kan du fint sige nej tak til det. 

Nogle vil måske forsøge at presse dig til at blive vejet, men du skal bare holde fast i din ret til at sige nej. Jeg havde engang en lang øjenkontakt med min læge fordi jeg ikke brød mig om ham, og syntes ikke jeg havde brug for at han dømte min vægt, så det lod jeg 100% min jdm om at afgøre (jeg vejede mig selv og fortalte hende min vægt). Fik til sidst i min graviditet øget vægt pga for meget vand og derfor ville de holde lidt ekstra øje med mig, men stadigvæk på samme præcis og med ekstra tjek af puls og bt.

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg er for tyk men det er jeg klar over. Det var jeg også i mine andre graviditeter. Med baby 1 tog jeg aldrig på og med baby 2 tog jeg den anbefalede mængde på for min vægt. Men Corona og stillesiddende aktivitet har betydet at jeg igen igen er gravid og for tyk. Jeg har intet i mod at holde øje med min vægt, kan bare ikke lide at stå op vægten hos lægen. 

Jeg vil veje mig selv hjemme fra og se om lægen kan nøjes med det tal

Anmeld Citér

19. december 2021

ErDetSnartNU

Jeg har ikke vejet mig siden jeg var 16 års tid, og jeg vil heller ikke vejes. Det har jeg fortalt både læge og jordemoder ved begge mine graviditeter, og eftersom jeg har været samme størrelse efter graviditeter som før, har jeg tilsyneladende ikke taget nævneværdigt på under graviditeterne. 
Som min sidste jordemoder pointerede, så er det svært at overse, hvis man pludselig begynder at ophobe vand - fødder, ankler, hænder og håndled har det med at sladre ret hurtigt

Anmeld Citér

19. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er for tyk men det er jeg klar over. Det var jeg også i mine andre graviditeter. Med baby 1 tog jeg aldrig på og med baby 2 tog jeg den anbefalede mængde på for min vægt. Men Corona og stillesiddende aktivitet har betydet at jeg igen igen er gravid og for tyk. Jeg har intet i mod at holde øje med min vægt, kan bare ikke lide at stå op vægten hos lægen. 

Jeg vil veje mig selv hjemme fra og se om lægen kan nøjes med det tal

Helt off topic (jeg tilslutter mig de andre svar) - så er jeg ret vild med formuleringen om, at (Corona og) stillesiddende aktivitet er årsag til din graviditet

Anmeld Citér

19. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor og meget mere skriver:

Helt off topic (jeg tilslutter mig de andre svar) - så er jeg ret vild med formuleringen om, at (Corona og) stillesiddende aktivitet er årsag til din graviditet

Noget skal man jo fordrive tiden med

Anmeld Citér

19. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor11 skriver:

Noget skal man jo fordrive tiden med

Men stillesiddende, alligevel? 

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Men stillesiddende, alligevel? 

Tjaaaaa vores sexliv har ikke været så hot de seneste par år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.