Hej
Frustreret mor her...
Jeg er meget i tvivl om min søn på 5 snart 6 år er begyndt at kaste op med vilje.. evt om det kan være en reaktion på at være blevet storebror (d. 9. Oktober) eller en reaktion på at vi det sidste stykke tid har presset han til at spise aftensmad.
Det startede med at han under sygdom hvor han var meget ramt af slem hoste selvfølgelig fik ondt i mavemusklerne og han fik både smertestillende og hostestillende de 4 gange i døgnet han måtte, i 6 dage før han var nogenlunde ovre det.
Grundet hoste spiste han ikke ret meget i løbet af dagen, han legede egentlig bare herhjemme og hyggede som det passede ham (vi har en baby på 2 måneder også så ja, den store fik selv lov at styre skærmtid, legetid osv. under sygdom når han selv kunne, han fejlede ingenting! Udover hoste og ømhed pga det) og vi pressede derfor på når vi nåede aftensmaden for at han ikke kom sulten i seng. Det pres tror jeg resulterede i at han begyndte at sidde og aktivere sin brækrefleks når han ikke ville have mere aftensmad, at han simpelthen gaggede på det mad han havde i munden.
Nu har han ikke hostet i ca 10 dage men for 4 dage siden stod han op om aftenen efter han var puttet, sagde han Havde ondt i maven og kastede så op, 1 gang kun og der var ingenting i løbet af dagen, dagen efter. Det samme skete om aftenen dagen efter, også kun 1 gang og ingenting de efterfølgende 24 timer + . Nu er der gået snart 2 døgn uden noget, så snakkede jeg lige med ham om det her til morgen og spurgte om han var klar til at komme i børnehave imorgen og om maven var okay igen og vupti, så skulle han kaste op 
Jeg begynder at mistænke at han gør det med vilje, han blev heller ikke ked af det da han kastede op nu her, hvorimod under hans sygdom med hoste blev meget forskrækket over lyden af hans gagrefleks, og den første aften han kastede op her for 4 dage siden blev han også ked af det men ellers har der kun været tårer grundet det tryk kroppen bliver udsat for når man skal kaste op
Hvad tænker I? Kan han gøre det med vilje? Jeg mistænker det meget og det samme gør far da der intet har været ellers.
Anmeld
Citér