Nåhh, lige lidt opdate om Freja

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Grynt

Gud fri mig vel, hvor fanden starter jeg lige??? Uhmmm

Peter og jeg har hele tiden vidst, at Freja måske ikke helt var som andre børn.  

Først fik vi hendes øre tjekket med det resultat, at hun fik lagt dræn i begge øre. Hun havde så meget væske i ørene, at hun faktisk havde været døv. Desuden havde det også sat sig på balance gangen så hun gik rundt som var hun fuld.

Senere kom henvisningen til audiotoriet hvor vi pt endnu mangler et besøg og hvor Freja pt mangler at kunne reagere på diskant og bas tonerne. Manglende sprog og dårlig motorik fortætter. Vuggestuen giver os besked om at se tiden an (hvad fanden kan vi bruge det til???)

Endnu en henvisning men nu til børne lægen ude på Skejby... Vi vil have noget gjort!!!!!! Lægen på Skejby giver os ret i, at Frejas dårlige motorik skal undersøges af fysioterapeuter (vi skal tilbage og se lægen igen til Dec. )

Fysio. har nu set Freja 2 gange og har konkluderet, at rent fysisk fejler Freja intet Dog er hendes koncentration så dårlig, at de mener ligesom os, at sandsynligheden for at Freja også har ADHD er rimlig stor. De mener at vi bør søge om at få en støtte pædagog på hende i vuggestuen.

I mellemtiden har vi også fået undersøgt hendes øjne og fået at vide at hun har - 1 (nærsynet) på begge øjne. Ingen briller i denne omgang, men skal undersøges igen om et år.

Det gode er, at jeg er meget glad for, at vi har handlet på vores mave fornemmelser og (desværre) haft ret i dem.

Det gode er også, at vi har indrettet vores liv efter børn med specielle behov (Aske har også ADHD) og tager tingene ovenfra og ned

Selv om der er mange gode ting jeg kunne sige om os og vores dejlige specielle familie, så har det fandme også været et ultra hårdt år. Og nu skal vi virkelig ud at kæmpe for vores børn, for INTET kommer dumpene fra himmelen. Vi skal heldigvis på ADHD kursus her i slut nov. hvor vi forhåbentligt bliver bare en anelse klogere på nogle ting.

PYHHHHH dét blev vist lidt lang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Plysbjørnen

Puha stakkels jer... I er jo vandt til det i og med at Aske også har det, men det må alligevel være hårdt at konstatere at man har ret i sine fornemmelser...

Føler med jer, men er sikker på at i nok skal klare jer... 

Anmeld

29. oktober 2009

Marco2

Hej Tina.

Jeg har nu åbnet og lukket dette indlæg nogle gange uden at vide hvad jeg skal skrive...

Du lyder rimeligt cool omkring det hele, men ét er jo hvordan man lyder i et indlæg, noget helt andet er jo hvordan man har det...

Hvad er ADHD egentligt? Altså jeg ved godt at det er cirka det man i gamle dage kaldte DAMP, og at det er børn der har specielle behov, som dog kan variere meget fra barn til barn. Men hvad er det eegentligt? Og hvorfor får man det? Og hvordan er Frejas ADHD, eller er det for tidligt at sige?

Jeg kender jo ikke meget tili det, men er det en "hjælp" at Aske også har det eller er det bare så meget større at have 2 med ADHD? Nu har jeg jo selv mødt Aske og følte ikke at han var anderledes end så mange andre drenge på den alder  

Du får et kæmpe knus afa mig. Og ja, nu skal der kæmpes. For i "velfærdsDanmark" er det kun de "stærke" der får noget ud af systemet. Dem med overskuddet til at gøre noget aktivt, for som du selv siger er der ikke noget der kommer dumpende ned til én.

Knus Ag

Anmeld

29. oktober 2009

Nadi

Jeg må virkelig ta hatten af for dig! Det første ord der lige popper ind i hovedet af mig når jeg læser dit indlæg det er FIGHTER!!

Du lyder til at have modet i behold og klar til kamp mod vores til tider åndssvage og uduelige system. Heldigvis ved du hva I går ind til og står ikke på bar bund!

Hvor er det bare godt og heldigt at I fulgte jeres mavefornemmelser! Det beviser bare hvor stærk ens moderfølelse eller ens "usynlige" bånd til sit barn er.

fra mig

Anmeld

29. oktober 2009

Tikki

whaauu hold da helt op - det er helt vildt. Jeg kan kun levende forestille mig, hvor hårdt det må være. Ja, I står jo midt i det og man kan meget - indrette sig efter omstændighederne, men det er værre med omgivelserne - de fatter som regl ikke så meget og det skal I så også forholde jer til. Håber I har et godt bagland, for det er noget af en opgave I står i. Kæmpe respekt for at I holder humøret

Anmeld

30. oktober 2009

Rasmine

Tiiiiina....

Jeg vidste slet ikke (eller havde glemt) at Aske havde ADHD?

Og jeg havde da slet ingen anelse om at Freja også havde det, men det er jo også længe siden jeg så hende/Jer hos BM. Og dengang var hun bare en lille trold som stod og kiggede op over bordkanten.

Er deres opførsel meget den samme, eller er de vidt forskellige? Får Aske noget for ADHD'en? -Har han støttepædagog på?

Jeg troede faktisk ikke at ADHD børn havde dårlig motorik, tværtimod?

Har du kigget i den der bog: Kernesund familie, sådan? -Der er en del gode kostråd i. Synes det er en god idé at søge om en støttepædagog, men det ved du jo selv.

De ADHD'ere jeg arbejder med, er "ekstremt" ADHD'ere. Men de er jo også i en skole/SFO, hvor der konstant sker en MASSE. Har hørt at forældrene slet ikke oplever dem på samme måde (knap så udtalt i al fald) som i skolen. Men hjemme er der jo også den samme struktur, knap så mange at forholde sig til, og faste rammer. Hvordan er dine unger, meget slemme hjemme, eller "værst ude"?

Er spændt på at høre om det ADHDkursus I skal på, håber det giver en masse.... Og jeg håber at I bliver ved med at huske på at være mand og kone, på trods af en hård hverdag.

Anmeld

30. oktober 2009

Grynt

1000 tak for jeres omsorg, det varmer virkeligt. Fordi ungerne fylder en del (og det skal de jo ) så magter jeg altså bare ikke altid lige at skrive herinde og besvare indlæg. Jeg læser ofte med og sender jer alle mange tanker, men det er tit det eneste jeg magter....så bær over med mig til tider, ik

Altså ADHD (attention deficit hyper disorder) eller DAMP, som det hed i gamle dage er arveligt. Men hvem af os, om ikke os begge 2 der har det, aner vi ikke...og det er sådan set også totalt ligegyldigt.

Den bedste måde jeg kan beskrive hvordan ADHD eller kaoset er inde i podernes hovede er ved, at I skal forstille jer, at I har et sæt høretelefoner på med musik i (gerne højt musik) og en tekst i hånden, som I skal læse samtidig med at unger, mand og hund og kat løber omkring jer. Efter 5 min. tager I høretlf. af og skal nu genfortælle, hvad teksten handler om I lige har stået og læst. Det ER da en umulig opgave!!!  Giver det mening???

Aske kan ikke håndtere for mange forandringer og alt skal forberedes i god tid. Ting skal være struktureret, tilrettelagt, rutine og forberedt hele dagen igennem. Der er ikke plads til, at vi kan gøre ting alt for spontane for så går han i baglås. Han kan hellere ikke håndtere for mange mennesker eller nye steder.

Aske har fået tildelt 15 støttetimer om ugen, men det er jo bare ikke nok...drengen har jo altså også behov for en støtte pædagog resten af dagen Jeg håber lidt på at vi kan søge om flere timer efter han får sin endelig diagnose (hvornår fanden det så end sker ) Heldigvis har han det kun i mildere grad så mange ting kan sikkert med tiden arbejdes/trænes væk, så han kommer til at kunne klare sig fint ude i den store verden engang. Men lige nu er det svært for ham.

Vi fik tildellt 7 tabt arbejdsfortjeneste timer af kommunen. Dem har jeg givet til Peter så han kan komme mere på banen og overtage lidt. Jeg gik på et tidspunkt totalt ned med flaget og var sygemeldt pga stress i et par måneder. Derfor blev vi enige om, at de 7 timer til Peter ville lette læsset lidt for mig. Nu kan jeg gå på arbejde og vide at 3 gange om ugen er der en anden end mig der overtager ungernes behov om eftermiddagen.

Gav det mening overhovedet? Hav endelig ikke ondt af os!!!! Kom hellere og spørg om noget, giv gode råd eller hvad det nu må være, men vær ikke bange, vel

knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.