Kvalme/ikke kvalme og barnets køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2021

lineog4

Anonym skriver:

Hej piger

Har det passet hos jer det her med, at man siger, at kvalme og opkast i første del af graviditeten er typisk, hvis man venter en pige, og hvis man venter en dreng har man ofte ikke kvalme i samme grad? Jeg kan ikke finde ud af, om det er en myte, eller om der er videnskabelige undersøgelser, som dokumenterer det.

Synes man kan læse, at der er lavet en del undersøgelser, som bekræfter dette - naturligvis er der undtagelser til "reglen". 

Kom gerne med jeres erfaringer

Jeg har aldrig haft kvalme og har fået to drenge og to piger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg havde ingen kvalme da jeg var gravid med en pige.

Anmeld Citér

14. december 2021

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Hej piger

Har det passet hos jer det her med, at man siger, at kvalme og opkast i første del af graviditeten er typisk, hvis man venter en pige, og hvis man venter en dreng har man ofte ikke kvalme i samme grad? Jeg kan ikke finde ud af, om det er en myte, eller om der er videnskabelige undersøgelser, som dokumenterer det.

Synes man kan læse, at der er lavet en del undersøgelser, som bekræfter dette - naturligvis er der undtagelser til "reglen". 

Har to piger, den første graviditet mærkede jeg ikke meget til, men inden jeg kunne teste positivt var jeg rigtig skidt med nr 2.

Anmeld Citér

14. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

1. Graviditet - vildt meget kvalme og opkast igennem hele graviditeten. Fik en dreng 

2. Graviditet - meget lidt kvalme i starten som det eneste. Ellers ingen gener. Fik en pige. 

Anmeld Citér

14. december 2021

Loui2810

Jeg havde ingen kvalme i min første graviditet. Anden graviditet havde jeg frygtelig kvalme og kastede op 3-7 gange dagligt fra uge 6 til uge 12. 
Har været gravid med piger begge gange ��

Anmeld Citér

14. december 2021

Perle1

Jeg havde ingen kvalme eller opkast, da jeg var gravid med min søn

Anmeld Citér

14. december 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej piger

Umiddelbart tror jeg ikke at der er noget om det. Vi har to piger og har haft meget forskellige graviditeter. Med blandt andet kvalme i den sidste graviditet de første 4 mdr. 

Vi har et vennepar der har en af hver, hendes graviditeter var helt ens. 

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Jeg har 2 af hver (4 børn), og har været dårlig og kastet op næsten hele graviditeten med dem alle

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Dreng 1 - ingen kvalme eller opkast 

dreng  2 - kvalme og opkast fra 3+ til ca halvvejs i graviditeten 

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym

Her kommer lige en statistiker på bordet

Vi har gang i noget, der hedder en betinget sandsynlighed. Vi ser kun på de kvinder, der har meget kvalme. Ikke på de andre. For meget, meget, meget store datamængder har uafhængige studier vist, at kvinder med meget kvalme i 55% af tilfældene har fået piger, og 45% af tilfældene har fået drenge. Der er grundet datasættets størrelse tale om en signifikant forskel, men jo ikke et deterministisk udfald på nogen måde. Derfor vil der være en tendens til, hvis du måler på rigtigt mange mennesker, at de med kvalme har fået en anelse flere piger, end de har fået drenge Men du kan ikke slå det store fast på baggrund af 2, 5 eller 20 menneskers udsagn eller oplevelse. Og det fastslår heller ikke, hvad du får

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.