Kvalme/ikke kvalme og barnets køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.015 visninger
21 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2021

Anonym trådstarter

Hej piger

Har det passet hos jer det her med, at man siger, at kvalme og opkast i første del af graviditeten er typisk, hvis man venter en pige, og hvis man venter en dreng har man ofte ikke kvalme i samme grad? Jeg kan ikke finde ud af, om det er en myte, eller om der er videnskabelige undersøgelser, som dokumenterer det.

Synes man kan læse, at der er lavet en del undersøgelser, som bekræfter dette - naturligvis er der undtagelser til "reglen". 

Kom gerne med jeres erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde ikke kvalme under mine 2 graviditeter og har både en dreng og en pige

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Min kollegas kone har i begge graviditeter været sygemeldt pga kvalme og opkastninger fra ægget satte sig fast til barnet var født - det er to drenge. Det samme gælder min studiekammerat.

Selv har jeg en pige, hvor jeg havde kvalme og hypersensitiv lugtesans i første trimester. Denne gang er kvalmen anderledes på en værre måde, dog er lugtesansen upåvirket. Jeg ved dog ikke hvad der gemmer sig i maven.

Men du vil kunne finde en masse, hvor det passer og en masse undtagelser, men eg vil sige myte

Anmeld Citér

14. december 2021

Soonmom

Har aldrig haft kvalme i nogle af mine graviditeter (3 drenge og 1 pige)

Anmeld Citér

14. december 2021

Annemette07

Anonym skriver:

Hej piger

Har det passet hos jer det her med, at man siger, at kvalme og opkast i første del af graviditeten er typisk, hvis man venter en pige, og hvis man venter en dreng har man ofte ikke kvalme i samme grad? Jeg kan ikke finde ud af, om det er en myte, eller om der er videnskabelige undersøgelser, som dokumenterer det.

Synes man kan læse, at der er lavet en del undersøgelser, som bekræfter dette - naturligvis er der undtagelser til "reglen". 

Ved begge mine drenge havde jeg kvalme og opkast. Ved den yngste var kvalmen og opkast dog noget værre end ved den første. Jeg var derfor overbevist om det måtte være en pige fordi de var så forskellige. Men det blev en dreng. Kan desværre ikke sammenligne en drenge og pige graviditet, men kun fortælle at trods stor forskel var det samme køn

Anmeld Citér

14. december 2021

Aimah

Profilbillede for Aimah

Havde kvalme med min søn, men i denne, hvor jeg venter en pige, er der ingenting og har slet ikke haft opkast eller kvalme

Anmeld Citér

14. december 2021

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg har haft kvalme i ca samme grad i mine graviditeter, og jeg har 2 drenge og en pige. Så jeg tror ikke på teorien

Anmeld Citér

14. december 2021

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej piger

Jeg havde kvalme og opkast 9 mdr med den ældste. Dreng

Mellemste havde jeg kvalme opkast de første 12 uger. Dreng

Yngste havde jeg kvalme alle 9 mdr, ingen opkast. Pige.

Anmeld Citér

14. december 2021

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

1. Graviditet havde jeg grufuld kvalme samtlige 9 mdr - dreng 

2. Graviditet havde jeg ingen kvalme - dreng 

Jeg tror ikke på det har noget at sige

Anmeld Citér

14. december 2021

1518

Jeg fik kun kvalme, når jeg blev sådan rigtig sulten, og jeg kastede op i alt én gang i løbet af 2 graviditeter - jeg har 2 piger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.