Flytning, reaktion, hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2021

Anonym trådstarter

Vi flyttede for lidt over et halvt år siden.

Nyt hus, ny by og ny institution.

Mit barn på 5 år har reageret kraftigt på flytningen.

Barnet startede med at ticse når h*n så tv - lyde/rømme sig (det varede ca den første månede og stoppede så og har ikke været der siden).

Barnet har udtale vanskeligheder og det har været svært for barnet at komme ind i gruppen i børnehaven, som har været meget lukket. De andre børn har spurgt hvorfor h*n snakker mærkeligt. H*n har forsøgt ved at tjatte lidt til dem, drille osv for kontakt. - Dette gik dog bedre, og h*n har også fået nogle relationer, men pt får vi at vide at h*n er gået lidt tilbage igen.

Barnet er pludselig blevet urenlig. H*n havde også uheld her hjemme, det var dog før sommerferien og stod på i 3-4 uger, det er dog ikke sket siden. Det er også sjælendt at h*n har uheld i børnehaven nu, men h*n havde et/to i sidste uge, det var dog tyndt. - Min teori er at h*n holder sig i børnehaven og at det så går galt når h*n ikke kan holde sig mere. - Barnet siger at h*n er bange for toiletterne (h*n nægter også pludselig (startede før sommerferien) at trække op herhjemme). H*n har derudover gjort det et par gange på legepladsen, noget vi heller aldrig har oplevet herhjemme.

Jeg kan slet ikke genkende mit barn, jeg har hele tiden tænkt det er en fase og pga flytning, men jeg synes godt nok det er en lang fase indimellem går det super godt og jeg ser glimt af "mit gode gamle barn" men så går det dårligt igen og barnet som jeg ikke kender kommer frem

Pt er vi inde i en dårlig periode, når jeg forsøge at snakke med barnet og siger "jeg vil gerne hjælpe dig" (altså ikke skæld ud, men en stille og rolig samtale) holder barnet for ørene og siger ting som "stop" "dumme mor" man skal generelt virkelig tænke sig om før man åbner en samtale med barnet for ellers reagere barnet verbalt aggressivt/afvisende.

Jeg er begyndt at tænke i autisme, men synes det er mærkeligt hvis det skulle kunne komme, nærmest fra dag til dag  

Jeg ved ikke hvad jeg vil med tråden, søger nok lidt råd eller måske nogen som har været i lignende situation, som kan fortælle om det blev bedre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.