Ægudtagning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt
cillemusse skriver:

Selv med smertestillende kan det mærkes så jeg ville helt sikkert tage imod morfinen hvis jeg var dig og så tag en taxa hjem. 

32 og fik mindste dosis med hormoner. Der var faktisk flere æg, men de vurderede at de ville lade resten være da jeg jo nok havde de æg vi kom til at bruge. 11 af æggene kom på frys og er af den bedste kvalitet. Vi havde derudover 5 der egentlig havde delt sig ok, men kvaliteten var ikke den bedste. De kom ikke på frys. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har fået æg ud to gange. Første gang 20 æg ud. Jeg fik morfin og beroligende, da de anbefalede det på klinikken. Jeg fik det dog så dårligt, var slået totalt ud og kunne slet ikke følge med i processen. Bagefter var jeg længe om at komme til mig selv. 

Det ville jeg gerne undgå anden gang. Her fik jeg 18 æg ud. Jeg ville gerne prøve bare med lokalbedøvelse, og jeg mærkede ikke det mindste. Kun hvor de skulle have de sidste æg ud, hvor sygeplejersken måtte presse meget hårdt på min mave for at de kunne nå dem. 

De havde lagt en venflon så de med det samme kunne give mig noget medicin, hvis jeg fik brug for det. Men det var så rart at være frisk under hele forløbet og jeg kunne tage på arbejde umiddelbart efter

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Jeg har fået æg ud to gange. Første gang 20 æg ud. Jeg fik morfin og beroligende, da de anbefalede det på klinikken. Jeg fik det dog så dårligt, var slået totalt ud og kunne slet ikke følge med i processen. Bagefter var jeg længe om at komme til mig selv. 

Det ville jeg gerne undgå anden gang. Her fik jeg 18 æg ud. Jeg ville gerne prøve bare med lokalbedøvelse, og jeg mærkede ikke det mindste. Kun hvor de skulle have de sidste æg ud, hvor sygeplejersken måtte presse meget hårdt på min mave for at de kunne nå dem. 

De havde lagt en venflon så de med det samme kunne give mig noget medicin, hvis jeg fik brug for det. Men det var så rart at være frisk under hele forløbet og jeg kunne tage på arbejde umiddelbart efter

Tak for dit indput. Det var lige sådan en historie jeg gerne ville høre.

Det var godt nok også mange æg. Ville ønske at jeg kunne give så mange videre men på en donor går de vidst efter ca. 8 æg. Så håber jeg bare at de æg er nok og bliver til en baby til nogen. ��

Anmeld Citér

12. december 2021

Lillehjerte

Anonym skriver:

Tak for dit indput. Det var lige sådan en historie jeg gerne ville høre.

Det var godt nok også mange æg. Ville ønske at jeg kunne give så mange videre men på en donor går de vidst efter ca. 8 æg. Så håber jeg bare at de æg er nok og bliver til en baby til nogen. ��

Det tror jeg egentlig også er det de satser på ved alm ivf til eget brug, men det er jo ikke altid nemt at justere dosis. Til den sidste scanning anden gang var de tæt på at afbryde, da der måske kun var 4 gode æg, de håbede at komme op på 6 med maks dosis til sidst. Alligevel kom der 18 æg der endte med 4 perfekte blastocyster. 

Jeg synes det er en mega flot gestus at du donerer! 

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Det tror jeg egentlig også er det de satser på ved alm ivf til eget brug, men det er jo ikke altid nemt at justere dosis. Til den sidste scanning anden gang var de tæt på at afbryde, da der måske kun var 4 gode æg, de håbede at komme op på 6 med maks dosis til sidst. Alligevel kom der 18 æg der endte med 4 perfekte blastocyster. 

Jeg synes det er en mega flot gestus at du donerer! 

Ej hvor vildt med så mange der kom til slut så. Jeg håber behandlingen var en succes og du endte med en baby

Tak, det er sødt af dig at sige  Jeg er blevet lidt mere rolig nu pga. jeres svar og så har min mand besluttet at tage med i morgen alligevel så det skal nok gå tænker jeg.

Anmeld Citér

13. december 2021

Lillehjerte

Anonym skriver:

Ej hvor vildt med så mange der kom til slut så. Jeg håber behandlingen var en succes og du endte med en baby

Tak, det er sødt af dig at sige  Jeg er blevet lidt mere rolig nu pga. jeres svar og så har min mand besluttet at tage med i morgen alligevel så det skal nok gå tænker jeg.

Ja der kom en lillebror ud af det

Held og lykke med det. Og dejligt at din mand tager med

Anmeld Citér

13. december 2021

Anonym trådstarter

Bare en lille opdatering hvis nogen skulle side og læse tråden engang i fremtiden. 

Ægudtagningen gik rigtig fint og jeg klarede den uden morfinen hvilket jeg er rigtig glad for. Det der gjorde ondt var at der blev mast godt til med scanneren og det pres tror jeg næsten jeg ville have mærket selv med morfin. Selve stikkene der sugede æggene ud gjorde ikke ondt. Så hvis jeg skulle vælge igen, ville jeg også gøre det uden morfin.

Anmeld Citér

13. december 2021

Lillehjerte

Anonym skriver:

Bare en lille opdatering hvis nogen skulle side og læse tråden engang i fremtiden. 

Ægudtagningen gik rigtig fint og jeg klarede den uden morfinen hvilket jeg er rigtig glad for. Det der gjorde ondt var at der blev mast godt til med scanneren og det pres tror jeg næsten jeg ville have mærket selv med morfin. Selve stikkene der sugede æggene ud gjorde ikke ondt. Så hvis jeg skulle vælge igen, ville jeg også gøre det uden morfin.

Dejligt at det gik godt. Hvor mange æg kom der så ud? 

Anmeld Citér

13. december 2021

breck

Anonym skriver:

Jeg har læst om at nogen kvinder får bivirkninger efter ægdonation. Er det noget du tog med i dine overvejelser? 

Anmeld Citér

13. december 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Dejligt at det gik godt. Hvor mange æg kom der så ud? 

Jeg fik 12 æg ud så jeg er rigtig glad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.