Ægudtagning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.058 visninger
21 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2021

Anonym trådstarter

Er der nogen der har nogle gode erfaringer med ægudtagning? Jeg skal have taget æg ud i morgen i forbindelse med at jeg har valgt at donere æg, og er faktisk blevet lidt nervøs. Jeg har ikke brug for de dårlige, tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2021

Carina:-)

Jeg har været med til en venindes.

Og hun fik lidt smertestillende i en vene -  og en bedøvelse i skeden. 

Der var helt roligt, og god stemning. 

Og en glæde hver gang lanoranten sagde der var et æg i ægblæren. 

Hun sagde det føltes lidt som menssmerter/ægløsning.  Og helt bestemt til at holde ud.

Hun snakkede med lægen , sygeplejersken og mig .- under det hele.

Bagefter hvilede Hun 30 min og fik et glas saftevand. 

Helt igennem en god oplevelse. 

Hun fik 8 æg ud - og en baby

Og så nu at du skal donere .

Skøn gave du giver videre.

Anmeld Citér

12. december 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg stemmer i med ovenstående, jeg havde samme oplevelse. Jeg havde rigtig mange æg 29, så det gjorde ondt til sidst. Men ikke mere en kraftige mens smerter. Til gengæld kunne jeg intet mærke i det øjeblik det var overstået.  

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg har været med til en venindes.

Og hun fik lidt smertestillende i en vene -  og en bedøvelse i skeden. 

Der var helt roligt, og god stemning. 

Og en glæde hver gang lanoranten sagde der var et æg i ægblæren. 

Hun sagde det føltes lidt som menssmerter/ægløsning.  Og helt bestemt til at holde ud.

Hun snakkede med lægen , sygeplejersken og mig .- under det hele.

Bagefter hvilede Hun 30 min og fik et glas saftevand. 

Helt igennem en god oplevelse. 

Hun fik 8 æg ud - og en baby

Og så nu at du skal donere .

Skøn gave du giver videre.

Dejligt at høre. �� fantastisk at det lykkedes 

Jeg skal alene afsted så det spiller jo nok også lidt ind. Og så vil jeg prøve at undvære morfinen, da jeg virkelig ikke bryder mig om at føle mig påvirket og jeg skal jo som sagt tage alene hjem bagefter. 

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

havudsigt skriver:

Jeg stemmer i med ovenstående, jeg havde samme oplevelse. Jeg havde rigtig mange æg 29, så det gjorde ondt til sidst. Men ikke mere en kraftige mens smerter. Til gengæld kunne jeg intet mærke i det øjeblik det var overstået.  

Hold da op! Hvor vildt med 29 æg. Skønt at høre at du intet mærkede efter. Det håber jeg jo også på. Jeg ved dog allerede at der ikke er 29 æg  selvom jeg håber at de finder mange er jeg egentlig glad nok for det, for det har spændt rigeligt som det er nu i æggestokkene. 

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Jeg har prøvet det 1 gang og skal muligvis igen. Da jeg er i IVF behandling.
jeg fik morfin løbende og var rimelig smerte dækket, lige indtil den sidste æg, som gjorde rigtigt ondt, men kun fordi den sad mærkelig og de troede faktisk at det var en cyste. Bagefter havde jeg noget trykkende i underlivet, men ikke noget der ellers gjorde ondt. Man skal ligge i ca 30+ minutter og have noget at drikke med sukker, de tilbyde saftevand. Man må ikke selv køre, hvis man får morfin.

Men de tager rigtigt godt om en, så til trods det ene æg, er jeg ikke bange for at gøre det igen  

Håber det hjælper

Anmeld Citér

12. december 2021

cillemusse

havudsigt skriver:

29 æg

Hvor gammel er du hvis man må spørge? 

Anmeld Citér

12. december 2021

cillemusse

Dejligt at høre. �� fantastisk at det lykkedes 

Jeg skal alene afsted så det spiller jo nok også lidt ind. Og så vil jeg prøve at undvære morfinen, da jeg virkelig ikke bryder mig om at føle mig påvirket og jeg skal jo som sagt tage alene hjem bagefter. 

Selv med smertestillende kan det mærkes så jeg ville helt sikkert tage imod morfinen hvis jeg var dig og så tag en taxa hjem. 

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

cillemusse skriver:

Selv med smertestillende kan det mærkes så jeg ville helt sikkert tage imod morfinen hvis jeg var dig og så tag en taxa hjem. 

Er godt klar over at det kan mærkes og det er også fint hvis det gør ondt. Jeg kan jo altid ombestemme mig med morfinen undervejs. Men vil bestemt forsøge uden. Det er mest det at jeg ikke har nogen med til at tale med før og efter, der gør mig lidt nervøs. 

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har prøvet det 1 gang og skal muligvis igen. Da jeg er i IVF behandling.
jeg fik morfin løbende og var rimelig smerte dækket, lige indtil den sidste æg, som gjorde rigtigt ondt, men kun fordi den sad mærkelig og de troede faktisk at det var en cyste. Bagefter havde jeg noget trykkende i underlivet, men ikke noget der ellers gjorde ondt. Man skal ligge i ca 30+ minutter og have noget at drikke med sukker, de tilbyde saftevand. Man må ikke selv køre, hvis man får morfin.

Men de tager rigtigt godt om en, så til trods det ene æg, er jeg ikke bange for at gøre det igen  

Håber det hjælper

Tak. Det er rart at vide at du ville have det fint med at gøre det igen på trods af det sidste æg. De har virkelig været søde ved mig og de sagde at fordi jeg var donor ville de ikke gå helt så hårdt til værks som hvis æggene var til mig selv. Men jeg vil jo gerne give så mange som muligt videre så, så må jeg jo tage mirfinen hvis det er det. De har også kun givet ret lave doser ift. stimulering. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.