Corona forløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2021

Anonym

Soonmom skriver:

Det lyder godt nok voldsomt

Hvor gammelt var barnet, hvis jeg må spørge?

12 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har gjort det, at barnet forblev i/omkring sin seng så vidt muligt.

Når barnet gik på wc brugte det sprit på hænderne før og efter (for ikke at putte corona på håndtag osv)

Vi kom med mad på værelset som blev spist i sengen. Når vi hentede service eller rørte ved andet, så blev hænderne og tingene vasket med det samme. Ikke i sprit, men med vand og sæbe.

Jeg har lavet lektier med barnet, hvor vi begge havde mundbind på, og stod 40 cm mellem vores ansigtet.

Jeg har ikke gået yderligere og sprittet af eller noget. Men barnet valgte selv at tage mundbind på, når det skulle på wc, hvilket nok er en fin ide, i tilfælde af, at man passerer hinanden på gangen eller andre steder i huset, imens barnet er på vej på wc. Så er man da på den sikre side

Vores er 6 & 9, vi har snakket om at de burde være blevet på deres værelser, men jeg tænker virkelig det ville være svært - især med den lille, og så fik vi det heller ikke gjort fra start af, kunne jo forstå at de har haft smittet fra starten af ugen, og vi fik først den første test fredag morgen. Så på nuværende tidspunkt virker det lidt omsonst - vi skal jo også aktivere dem lidt (energi niveauet er helt som det plejer).

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Vi fik også afvide, at vores søn ikke måtte blive testet i 3mdr. Men mere fordi de ville teste positiv og derved belaste systemet. Han skulle være i isolation mindst syv dage eller 48 timer efter symptomer var væk. 
søskende skulle blive hjemme indtil de havde en negativ test på 6. Dagen, da de er i højrisiko for at være smittet. 
min mand og jeg skulle fortsat gå på job - tænker fordi vi begge er vaccineret. 
håber det kunne hjælpe? 
god jul og god bedring med begge børn

Tak, vi er jo heldige i og med vi både er mildt ramt, men også når at blive raske inden jul. Det er straks værre med klassekammeraterne - der er tikket beskeder ind om 5-6 børn i denne weekend, de smitter så videre og videre....

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Og ingen i huset blev smittet udover ældste barnet. Der er to mindre søskende. Og ej heller os forældre! Det til trods for, jeg aftenen inden vi fik svar, børstede hans tænder med spyt der flyver ud osv

Tak, det lyder godt - jeg børster fortsat og er sammen med børnene, min mand forsøger at holde sig lidt væk, men det er pænt svært må man sige. Vi sørger for st de vasker hænder ofte, og som udgangspunkt må de ikke rigtig røre noget, men det glemmer de jo - især ham på 6

Anmeld Citér

12. december 2021

fehår

Ang. vaccination: der skal gå en måned efter positiv test, inden man bliver vaccineret. Så jeg ville udskyde tiden.

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Ang. vaccination: der skal gå en måned efter positiv test, inden man bliver vaccineret. Så jeg ville udskyde tiden.

Tak

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

I vores husstand med to voksne og fire børn, blev 5 smittet. Det skete langsomt og vi testede jævnligt alle og til sidst kun de, der ikke havde haft positive test. Da der var gået 3 uger, var min ældste den eneste, der skulle testes og forblev usmittet. 

Vi isolerede ingen, vaskede ikke af og gjorde absolut intet for at forhindre smitte. Vi voksne var vaccineret, men blev alligevel smittet. 

Det hårdeste var at have børnene hjemme så længe.

Symptomer: dårlig mave, hovedpine, let feber, manglende lugtesans, øm i kroppen og træthed. Den mindste havde kun dårlig mave.

Vi talte med mange forskellige i smitteopsporingen og fik forskellige råd.

Når barnet havde været symptomfri efter 48 timer og 7 dage efter positiv test, måtte han komme i skole og skulle betragtes som vaccineret uanset om der var flere syge i husstanden. Vi voksne kunne være taget afsted hver dag. 

Anmeld Citér

12. december 2021

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Begge mine børn er testet positiv for covid19, og vi er hjemme. De er testet med en dags mellemrum.

Ringede efter den første test til smittesporingen og sad i telefon kø i 1,5 time. Her fik vi så info på den første, der har tydelige symptomer. Nr 2 var i forvejen forkølet (har været det i ca 3 uger, er testet negativ mange gange) - så vi kan ikke rigtig spotte om han har symptomer mere end han plejer.

Jeg er kommet lidt i tvivl om det vi fik at vide, havde også lidt indtryk af at det var en meget ung pige (ikke uddannet) jeg talte med, og med det nye tilfælde har jeg lidt spørgsmål. Igen i dag er der tonse lange kø på telefonen, så håber lidt nogen herinde har været igennem et corona forløb som kan svar på mine spørgsmål:

- jeg synes pigen sagde, at vores første med symptomer ville teste positiv i op til 3 mdr, og vi derfor ikke kunne teste om hun var rask (men skulle gå ud fra 48 timer uden symptomer) - er det korrekt forstået?

- hvad skal vi regne med nu med ham hvor vi ikke kan spotte om der er symptomer?

- de er begge booket til vaccine, det skal vi vel bare aflyse nu eller hvad?

- vi forældre er vaccinerede - og vores arbejdspladser har sagt vi gerne må komme på arbejde i morgen med en negativ test. Det vil også til dels kunne lade sig gøre (forskudt tid) men jeg må da indrømme jeg forventer st vi også bliver smittede - det er jo mindre børn vi ikke kan isolere os fra, vi har kun 1 badeværelse osv. Jeg har klart nok ikke lyst til at være skyld i at alle mine kolleger også bliver syge.

Så er der nogen vaccinerede forældre der har været igennem et forløb med tæt kontakt, men hvor I IKKE blev smittede ?

Vi har også lige været igennem et forløb med smitte.

Vores besked fra hotline var:

er der symptomer må de komme ud af isolation 48 timer efter symptomer ophør.

Er der ingen symptomer hedder det 7 dage, den dag testen bliver taget er dag 0.

I forhold til vaccine må de vaccineres 4 uger efter smitte.

I forhold til jer forældre skal i testes den dag børnene kommer ud af isolation.

Det var den information vi har fået. Og jeg har snakket med hotline mange gange.

Håber det kan hjælpe lidt.

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I vores husstand med to voksne og fire børn, blev 5 smittet. Det skete langsomt og vi testede jævnligt alle og til sidst kun de, der ikke havde haft positive test. Da der var gået 3 uger, var min ældste den eneste, der skulle testes og forblev usmittet. 

Vi isolerede ingen, vaskede ikke af og gjorde absolut intet for at forhindre smitte. Vi voksne var vaccineret, men blev alligevel smittet. 

Det hårdeste var at have børnene hjemme så længe.

Symptomer: dårlig mave, hovedpine, let feber, manglende lugtesans, øm i kroppen og træthed. Den mindste havde kun dårlig mave.

Vi talte med mange forskellige i smitteopsporingen og fik forskellige råd.

Når barnet havde været symptomfri efter 48 timer og 7 dage efter positiv test, måtte han komme i skole og skulle betragtes som vaccineret uanset om der var flere syge i husstanden. Vi voksne kunne være taget afsted hver dag. 

Tak, du skriver kunne være taget afsted, men VAR I voksne afsted? Og fik I i så fald smittet nogle kolleger?

Vi har blot fået besked på at vi skal have en negativ pcr test, men jeg frygter jo netop det scenarie du beskriver med at det går langsomt, for så kan vi jo nå at smitte inden vi tester positive - vi tester hver dag, men der er 24-48 timers venten på svar. Det vil jo så være vores arbejdsgiveres ansvar - men kollegerne husker måske mest på at JEG bragte det med på arbejde....

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak, du skriver kunne være taget afsted, men VAR I voksne afsted? Og fik I i så fald smittet nogle kolleger?

Vi har blot fået besked på at vi skal have en negativ pcr test, men jeg frygter jo netop det scenarie du beskriver med at det går langsomt, for så kan vi jo nå at smitte inden vi tester positive - vi tester hver dag, men der er 24-48 timers venten på svar. Det vil jo så være vores arbejdsgiveres ansvar - men kollegerne husker måske mest på at JEG bragte det med på arbejde....

Vi blev hjemme, men er også i stand til at arbejde hjemmefra. Faktisk vidste jeg, at jeg var ramt, men testede alligevel negativ og tre dage senere positiv.

Min yngste testede vi 3 gange pcr. Hun var positiv, negativ og så positiv tror altså personalet ikke får kørt den pind nok rundt!

Vi holdt op med at teste, når man var ramt, men testede kun 2-3 gange pr uge. Min mand tog afsted efter negativ kviktest og smittede ingen. Han forsøgte ihærdigt at blive smittet, så han kunne få det overstået.  Kyssede en del men var alligevel sidst til at få det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.