Corona forløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.175 visninger
21 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2021

Anonym trådstarter

Begge mine børn er testet positiv for covid19, og vi er hjemme. De er testet med en dags mellemrum.

Ringede efter den første test til smittesporingen og sad i telefon kø i 1,5 time. Her fik vi så info på den første, der har tydelige symptomer. Nr 2 var i forvejen forkølet (har været det i ca 3 uger, er testet negativ mange gange) - så vi kan ikke rigtig spotte om han har symptomer mere end han plejer.

Jeg er kommet lidt i tvivl om det vi fik at vide, havde også lidt indtryk af at det var en meget ung pige (ikke uddannet) jeg talte med, og med det nye tilfælde har jeg lidt spørgsmål. Igen i dag er der tonse lange kø på telefonen, så håber lidt nogen herinde har været igennem et corona forløb som kan svar på mine spørgsmål:

- jeg synes pigen sagde, at vores første med symptomer ville teste positiv i op til 3 mdr, og vi derfor ikke kunne teste om hun var rask (men skulle gå ud fra 48 timer uden symptomer) - er det korrekt forstået?

- hvad skal vi regne med nu med ham hvor vi ikke kan spotte om der er symptomer?

- de er begge booket til vaccine, det skal vi vel bare aflyse nu eller hvad?

- vi forældre er vaccinerede - og vores arbejdspladser har sagt vi gerne må komme på arbejde i morgen med en negativ test. Det vil også til dels kunne lade sig gøre (forskudt tid) men jeg må da indrømme jeg forventer st vi også bliver smittede - det er jo mindre børn vi ikke kan isolere os fra, vi har kun 1 badeværelse osv. Jeg har klart nok ikke lyst til at være skyld i at alle mine kolleger også bliver syge.

Så er der nogen vaccinerede forældre der har været igennem et forløb med tæt kontakt, men hvor I IKKE blev smittede ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Her kan du læse om hvornår man må komme ud af isolation både med og uden symptomer:

https://www.sst.dk/da/corona/hvis-du-har-symptomer_-er-syg-eller-smittet/hvis-din-test-er-positiv

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Jeg har lige haft barn i isolation. 

Jeg var den første tid ikke vaccineret, men min vaccinetid lå imens barnet var i isolering. 

Ingen andre i husstanden (6 per.) blev smittet.

Barnet havde symptomer (ondt i halsen), og måtte komme ud af isolering efter dag 10, når barnet havde været feberfri i 48 timer, og dette gjaldt også selv om barnet måtte have symptomer stadig. Det eneste, det kom an på, var om barnet var feberfri

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har lige haft barn i isolation. 

Jeg var den første tid ikke vaccineret, men min vaccinetid lå imens barnet var i isolering. 

Ingen andre i husstanden (6 per.) blev smittet.

Barnet havde symptomer (ondt i halsen), og måtte komme ud af isolering efter dag 10, når barnet havde været feberfri i 48 timer, og dette gjaldt også selv om barnet måtte have symptomer stadig. Det eneste, det kom an på, var om barnet var feberfri

Tak for svar, her har ingen feber, kun en smule snot & host, så det kan vi ikke rigtig bruge som pejlemærke desværre

men nu jeg er igang: hvad med rengøring, de skriver “tør af hvor barnet har rørt”, men skal man have fat i noget desinficerende - og hvad ?

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Her kan du læse om hvornår man må komme ud af isolation både med og uden symptomer:

https://www.sst.dk/da/corona/hvis-du-har-symptomer_-er-syg-eller-smittet/hvis-din-test-er-positiv

Tak for svar, jeg har skam forsøgt at læse mig frem til det, men føler mig stadig usikker...

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar, her har ingen feber, kun en smule snot & host, så det kan vi ikke rigtig bruge som pejlemærke desværre

men nu jeg er igang: hvad med rengøring, de skriver “tør af hvor barnet har rørt”, men skal man have fat i noget desinficerende - og hvad ?

Vi har gjort det, at barnet forblev i/omkring sin seng så vidt muligt.

Når barnet gik på wc brugte det sprit på hænderne før og efter (for ikke at putte corona på håndtag osv)

Vi kom med mad på værelset som blev spist i sengen. Når vi hentede service eller rørte ved andet, så blev hænderne og tingene vasket med det samme. Ikke i sprit, men med vand og sæbe.

Jeg har lavet lektier med barnet, hvor vi begge havde mundbind på, og stod 40 cm mellem vores ansigtet.

Jeg har ikke gået yderligere og sprittet af eller noget. Men barnet valgte selv at tage mundbind på, når det skulle på wc, hvilket nok er en fin ide, i tilfælde af, at man passerer hinanden på gangen eller andre steder i huset, imens barnet er på vej på wc. Så er man da på den sikre side

Anmeld Citér

12. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi fik også afvide, at vores søn ikke måtte blive testet i 3mdr. Men mere fordi de ville teste positiv og derved belaste systemet. Han skulle være i isolation mindst syv dage eller 48 timer efter symptomer var væk. 
søskende skulle blive hjemme indtil de havde en negativ test på 6. Dagen, da de er i højrisiko for at være smittet. 
min mand og jeg skulle fortsat gå på job - tænker fordi vi begge er vaccineret. 
håber det kunne hjælpe? 
god jul og god bedring med begge børn

Anmeld Citér

12. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Vi fik også afvide, at vores søn ikke måtte blive testet i 3mdr. Men mere fordi de ville teste positiv og derved belaste systemet. Han skulle være i isolation mindst syv dage eller 48 timer efter symptomer var væk. 
søskende skulle blive hjemme indtil de havde en negativ test på 6. Dagen, da de er i højrisiko for at være smittet. 
min mand og jeg skulle fortsat gå på job - tænker fordi vi begge er vaccineret. 
håber det kunne hjælpe? 
god jul og god bedring med begge børn

Og ingen i huset blev smittet udover ældste barnet. Der er to mindre søskende. Og ej heller os forældre! Det til trods for, jeg aftenen inden vi fik svar, børstede hans tænder med spyt der flyver ud osv

Anmeld Citér

12. december 2021

Soonmom

Anonym skriver:

Vi har gjort det, at barnet forblev i/omkring sin seng så vidt muligt.

Når barnet gik på wc brugte det sprit på hænderne før og efter (for ikke at putte corona på håndtag osv)

Vi kom med mad på værelset som blev spist i sengen. Når vi hentede service eller rørte ved andet, så blev hænderne og tingene vasket med det samme. Ikke i sprit, men med vand og sæbe.

Jeg har lavet lektier med barnet, hvor vi begge havde mundbind på, og stod 40 cm mellem vores ansigtet.

Jeg har ikke gået yderligere og sprittet af eller noget. Men barnet valgte selv at tage mundbind på, når det skulle på wc, hvilket nok er en fin ide, i tilfælde af, at man passerer hinanden på gangen eller andre steder i huset, imens barnet er på vej på wc. Så er man da på den sikre side

Det lyder godt nok voldsomt

Hvor gammelt var barnet, hvis jeg må spørge?

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Ingen syntomer = 7 dage i isolation

Syntomer = 48 timer syntomfri, 10 dage såfremt man ikke har haft feber og alvorlige syntomer i 48 timer

Det er korrekt at man ikke kan blive testet, da denne vil vise positiv 

Den der er i isolation med barnet, skal testes dagen før den sidste dag barnet er i isolation - dette skal være en pcr.

Pøj pøj, håber i får et mildt forløb 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.