Mærke liv som fleregangs gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

681 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2021

Anonym trådstarter

Kalder fleregangsmødre: hvornår kunne i mærke liv ved jeres efterfølgende graviditeter? Jeg mærkede først nogle meget kraftige spark omkring misdannelsesscanningen i første graviditet. Men har hørt, at man har en bedre fornemmelse efterfølgende og genkender baby-bevægelser hurtigere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Kommer an på hvor placenta ligger, tænker jeg?

Jeg kunne mærke liv i uge 17 i min anden graviditet. 

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym trådstarter

Skovrup skriver:

Kommer an på hvor placenta ligger, tænker jeg?

Jeg kunne mærke liv i uge 17 i min anden graviditet. 

Hvordan lå din moderkage?

Anmeld Citér

7. december 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Hvordan lå din moderkage?

Den lå op mod rygsøjlen, havde den ligget foran, havde det nok haft betydning for hvornår jeg kunne mærke liv

Anmeld Citér

7. december 2021

Naha

Anonym skriver:

Kalder fleregangsmødre: hvornår kunne i mærke liv ved jeres efterfølgende graviditeter? Jeg mærkede først nogle meget kraftige spark omkring misdannelsesscanningen i første graviditet. Men har hørt, at man har en bedre fornemmelse efterfølgende og genkender baby-bevægelser hurtigere?

Jeg er gravid nu og har siden uge 19+ kunne mærke små bevægelser dagligt, er nu i uge 22 og mærker tydeligt hver dag lillebror bevæger sig flittigt

Anmeld Citér

8. december 2021

Anonym trådstarter

Naha skriver:

Jeg er gravid nu og har siden uge 19+ kunne mærke små bevægelser dagligt, er nu i uge 22 og mærker tydeligt hver dag lillebror bevæger sig flittigt

Okay. Det er jo egentligt ikke meget før førstegangsgravide

Anmeld Citér

8. december 2021

Anonym

Jeg mærkede liv omkring 13+ i min første graviditet (bekræftet til NF) men det lp moderkagen op af ryggen. I min 2. Graviditet lå moderkagen foran og jeg mærkede derfor “først” liv omkring 17. Uge 

Anmeld Citér

8. december 2021

B&J

Min første graviditet lå moderkagen foran så jeg mærkede først vores søn 3 mdr før jeg skulle føde 

Ved første scanning var jeg 14 uger henne og spurgte om det var rigtigt jeg kunne mærke små bobler fordi jeg syntes det var så mærkeligt fordi jeg ikke havde mærket det ved vores søn og jeg faktisk havde mærket dem længe ja griner hun i har en utrolig aktiv baby  og ja lige siden er det så blevet til mere og mere og idag er jeg 25 og vi har alle mærket babyen sparke længe. Men tror jeg har en turbo baby der inde  selv da lægen idag skulle lytte hjerte lyd fik den lige et ordenligt spark før hun kunne lytte 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg mærkede liv omkring 13+ i min første graviditet (bekræftet til NF) men det lp moderkagen op af ryggen. I min 2. Graviditet lå moderkagen foran og jeg mærkede derfor “først” liv omkring 17. Uge 

Ej det er jo skægt. Helt omvendt. Men selvfølgelig betyder placeringen noget

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Min første graviditet lå moderkagen foran så jeg mærkede først vores søn 3 mdr før jeg skulle føde 

Ved første scanning var jeg 14 uger henne og spurgte om det var rigtigt jeg kunne mærke små bobler fordi jeg syntes det var så mærkeligt fordi jeg ikke havde mærket det ved vores søn og jeg faktisk havde mærket dem længe ja griner hun i har en utrolig aktiv baby  og ja lige siden er det så blevet til mere og mere og idag er jeg 25 og vi har alle mærket babyen sparke længe. Men tror jeg har en turbo baby der inde  selv da lægen idag skulle lytte hjerte lyd fik den lige et ordenligt spark før hun kunne lytte 

Ha ha... det er nemlig det, jeg er lidt spændt på: Om jeg måske om ganske få uger vil kunne mærke de famøse bobler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.