r3b3cca skriver:
Hejsa. Jeg er gravid (18+5) og har heldigvis lang tid til fødselstidspunktet. Jeg har bedt om lov til at få et planlagt kejsersnit og skal i morgen op og snakke med jordemor omkring det. De har sagt at hvis jeg holder fast i beslutningen så vil de gerne give mig kejsersnit. Men nu vil jeg give det endnu en chance, for at overtale mig selv om, at en naturlig fødsel er en mulighed. Jeg kan ikke rigtig forklare hvorfor jeg ikke ønsker at føde selv, men tanken omkring hele forløbet skræmmer mig, SÅ..... derfor søger jeg nu beretninger om alle former for fødsler og forløbene.
Jeg ønsker også meget gerne at meget petite piger/kvinder skriver om deres. Jeg er selv meget lille og dette er også noget som skræmmer mig. Før graviditet: 160cm og 42kg.
Jeg har desværre en dårlig fødselsoplevelse.
Jeg var også bange for at føde vaginalt, men kunne ikke få lov til at få kejsersnit. Jeg var i kendt jordemoderordning så følte jeg blev hørt.
Jeg havde indfundet mig med tanken om at skulle føde vaginalt og fik lavet en god fødselsplan med jordemoderen. Desværre blev der ikke tydligt skrevet at jeg ikke ønskede forløsning med kop.
Så da valget stod mellem kop og kejsersnit. Dikterede lægen at det skulle være kop tiltrods for protester fra min mand og jeg.
jeg sidder her 3,5 måneder senere med inkontinens, en bristning (grad 3) der ikke vil hele, tiltrods for der ingen infektion er eller har været.
SÅ min opfordring er at lav en super detaljeret plan med din jordemoder hvis du vælger at føde.
Der findes dårlige oplevelser om alt, så læs de gode og snak med din jordemoder og evt læge og få skrevet dine holdninger til smertestillende og forløb ind og gerne af en læge, så bliver det som regel overholdt bedre…
Anmeld
Citér