Hejsa,
Mine normale mål er 168 cm og 46-47 kg.
Jeg var også bange for at føde, og havde det sådan inden at hvis det blev et kejsersnit ville jeg nok blive lettet… Min mor havde sagt at det der med at føde var nok ikke noget for mig. Forstod slet slet slet ikke en bekendt der talt om at hun gerne ville prøve at føde igen… Jeg mener - det gør jo pisse ondt som ind i helvede!!!!
Var så sygt heldig at komme med i noget der hed kendt Jordmoderordning med det første barn. Så hende der lagde de der stikpiller op var også den samme som hjalp mig under fødslen senere. Helt trygt. Jeg ville gerne have en epidural, og det fik jeg uden problemer (overvejede kort at lade være for så slemt var det altså ikke, men tænkte det jo ville blive værre og bedre at holde mig til planen). Fik også en pudendus da hun skulle presses ud. Der er ingen garantier hvad der sker under fødsler, men jeg oplevede virkelig god smertedækning og det gjorde altså ikke særlig ondt, havde overskud til alt muligt under den epidural… Men nogen burde have fortalt mig om efterveer og tudedag på 3. Dagen 
Med nummer to var jeg indstillet på en gentagelse af første fødsel. Det var jo gået så fint. Men det gik noget stærkere, det var jeg dog ikke selv klar over. Arbejdede bare hen mod at der kunne bestilles en epidural, men da jeg kunne mærke noget mellem mine ben var jeg godt klar over det løb var kørt, og pudendus nåede jeg heller ikke…
Jeg er glad for begge oplevelser, og særligt rækkefølgen
Tag en god snak med jordemoderen om dine bekymringer, og gør det der er bedst for dig. Der er ikke noget rigtig eller forkert tænker jeg i hvert fald.
Anmeld
Citér