Datter har været nærkontakt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg er lige lidt usikker på noget vedrørende corona regler. Måske et dumt spørgsmål

Et barn i min datters børnehave er testet positivt med corona sidste uge. 
Lederen i bh meddeler, at hvis datter ikke har symptomer på corona, så må hun godt komme i bh som normalt. 
Jeg valgte at holde datter hjemme, og få hende testet, jeg er også blevet testet.

Vi mangler  testen fra 6. Dagen, og de forrige tests har været negative. Vi er og har begge heldigvis været symptom fri.
Hvis testen fra 6. Dagen er negativ, er min datter  så ikke smittet med corona? Jeg har læst at der kan gå længere tid, før corona viser sig i en test. Corona hotline har informeret om testene på 4. Og 6. Dagen. 

Jeg er færdigvaccineret, min datter er ikke vaccineret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2021

Anonym

Jeg kender til et tilfælde hvor 2 medlemmer af en familie testede negativt til trods for kraftige symptomer i mange dage, resten af familien testede positivt. Først hen mod slutningen testede de positivt. Jeg synes det er lidt skræmmende hvis det er så usikkert, men vi har jo desværre ikke andre muligheder end blot at teste.

Så der er jo nok ingen der kan svare dig på det 100%, hvis testen er negativ, er man jo lidt nødt til at stole på det - medmindre det er let for dig at holde hende hjemme, så kan du jo bare gøre det.

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kender til et tilfælde hvor 2 medlemmer af en familie testede negativt til trods for kraftige symptomer i mange dage, resten af familien testede positivt. Først hen mod slutningen testede de positivt. Jeg synes det er lidt skræmmende hvis det er så usikkert, men vi har jo desværre ikke andre muligheder end blot at teste.

Så der er jo nok ingen der kan svare dig på det 100%, hvis testen er negativ, er man jo lidt nødt til at stole på det - medmindre det er let for dig at holde hende hjemme, så kan du jo bare gøre det.

Puha, det er jo netop noget lignende det som du skriver jeg frygter.

Anmeld Citér

7. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det er korrekt, at din datter gerne må komme i institution når hun ikke har symtomer - det er uagtet om hun er blevet testet. Men personligt synes jeg, at det er god stil, at holde sit barn hjemme til man i hvert fald har fået svar på 1 test. 

Der er nogen som først tester positiv på test på 6. dagen - det er også derfor, at man skal teste på 4. og 6. dagen. 

Håber det bedste

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.