Vild ikke være SOSU mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2021

Kir

Anonym skriver:

Jeg er ved at ende min barsel -

Jeg vild ikke tilbage at være SOSU - jeg er udbrændt - Jeg tænkte et års barsel vilde ændre det men tværtimod - Jeg vild aldrig tilbage -

Men hvad nu? 

jeg tænkte bare arbejde nogen år som noget andet for så at læse noget når børnene er ældre

jeg er 35 år

Hvad kan i anbefalde?

Jeg ved godt der er mange der tror:mener man skal ha en vis intresse i noget for at arbejde med noget, men som min psykolog sagde engang er der faktist mange der “aldrig” finder noget de brænder for, men mere noget de kan “holde ud” 

livet er sjældent så romantiske det er på film 

- Jeg er udbrændt fra sundhedssektoren da jeg er træt af ikke ha tid at kigge mennsker i øjnene - altid som i ALTID har travlt - Det konstant følelse af at være bagefter er så ubehageligt - 

Har i nogen anbefalinger? 

hvad arbejder i med? Og er der mangle på det arbejde?  

Jeg stoppede som sygeplejerske af samme grund som dig. Så tog jeg en HGS (da jeg har studentereksamen) og begyndte som kontorelev. Fordi jeg var over 25 år kunne jeg få voksenelevløn (ca 21.000 før skat). 

Jeg er helt enig med din psykolog, jeg hører også til dem der aldrig har brændt for noget. Jeg arbejder for at kunne leve, jeg lever ikke for at arbejde. Så kontor passer mig rigtig fint, det er tilpas udfordrende, men ikke noget jeg tager med mig hjem når jeg har fri. Og så er det 8-16 job på hverdage, det er også dejligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2021

Bettybom

Jeg arbejdede på special skole med udviklingshæmmede - som pædagog medhjælper. 

Efter min første barsel, så kunne jeg mærke, at jeg skulle noget andet. Jeg tog dog et år mere og så fandt jeg ud af, at jeg sku være lægesekretær. 

så det læser jeg nu, på den gamle ordning. Idag hedder den sundhedsaministrativ koordinator.

Anmeld Citér

7. december 2021

Tulletullen

Jeg har også forladt sundhedsvæsenet til fordel for at blive kontorelev i kommunen. Bedste beslutning nogensinde! ��

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Jeg stoppede som sygeplejerske af samme grund som dig. Så tog jeg en HGS (da jeg har studentereksamen) og begyndte som kontorelev. Fordi jeg var over 25 år kunne jeg få voksenelevløn (ca 21.000 før skat). 

Jeg er helt enig med din psykolog, jeg hører også til dem der aldrig har brændt for noget. Jeg arbejder for at kunne leve, jeg lever ikke for at arbejde. Så kontor passer mig rigtig fint, det er tilpas udfordrende, men ikke noget jeg tager med mig hjem når jeg har fri. Og så er det 8-16 job på hverdage, det er også dejligt. 

Tak for dit svar  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.