Vild ikke være SOSU mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2021

Anonym

Jeg er ansat som kontorfunktionær i staten…vi er også ret pressede. Ikke af manglende personale, men alt for mange opgaver og alt for lidt tid. Jeg har været tilbage i lidt over 1 år efter endt barsel og vi har aldrig haft så travlt som nu…

Det er aldrig rart at føle, man ikke gør det godt nok eller ikke løser ens opgaver, som de burde…men græsset er ikke altid grønnere hos naboen

Hvorfor ikke vende tilbage for at se, hvordan det står til nu? Du er jo altid i din ret til at sige op alligevel. Men det ville jo være surt at have sagt op på forhånd…så er det altid nemmere at søge nyt arbejde, når man er i arbejde

Uanset hvad du vælger så pøj pøj! Det er ikke rart at føle sig udbrændt og utilstrækkelig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2021

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg er sosu-assisten og er midt 40’erne. Jeg var total udbrændt og kontakttræt. Efter barsel havde jeg orlov hvor jeg kombinerede det med rengøring. 
Jeg blev så glad for at kunne slappe af i min hjerne at jeg startede mit eget firma. Det er det bedste jeg har gjort for mig selv! Ingen sure chefer, pres fra regionerne, dårlig løn eller skyllerumssnak eller dårlige arbejdstider. Bare mig og mine søde kunder. Jeg føler mig ikke ensom, nogen steder er der folk hjemme som jeg taler med og er jeg alene hører jeg en god podcast eller lydbog. Jeg har helt klart sparer mig selv og staten for endnu en gang at gå ned med stress og føle at jeg var en del af hamstrehjulet 

Anmeld Citér

6. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tip! skriver:

Det er i Region Nordjylland. 
Der er flere afdelinger- hvis du googler specialbørnehjem region Nordjylland vil du finde mere info - der er stor forskel på normeringen på vores børnehjem, idet børnene har forskellige handicaps og behov. 

Ok, det var lidt laaangt væk. 

Det er bare fordi jeg godt kunne tænke mig at se hvordan det arbejde var. 
Jeg har hørt lidt, men det var 30 år gamle historier. 

Men tak, det vil jeg gøre 

Anmeld Citér

6. december 2021

Tip!

BAE skriver:

Ok, det var lidt laaangt væk. 

Det er bare fordi jeg godt kunne tænke mig at se hvordan det arbejde var. 
Jeg har hørt lidt, men det var 30 år gamle historier. 

Men tak, det vil jeg gøre 

Det er hårdt, fantastisk, roligt, livsbekræftende og ikke mindst givende at få smil, hvil og smil ad libitum når der er gode dage (og dem skal der være mange af, børnene har ikke så mange år som os andre) 

For 30 år siden eksisterede et tilbud som min arbejdsplads ikke. 
Jeg vil tro at andre regioner har noget lignede den afdeling jeg arbejder på. 

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har tænkte på det - Der Hvor jeg arbejde havde vi altid vikar -

De var glade for det, men synes usikkerheden i det lyder så hårdt - Man aner ikke hvad man går ind i den ene dag til den anden - Samt synes jeg vores afdelingen var hårdt ramte af sygdom og et hårdt sted at arbejde - Men fik så et reality Check vores er det BEDSTE sted at arbejde! Sagde vikarerne  - Bevares ingen vild arbejder der fast, men de sagde de vagter til “mit” arbejder var taget med det samme  - Det var det nemmeste sted

Tør ikke tænke på hvad de så arbejder med andre steder

Jeg synes personligt det er alle tiders at arbejde som vikar. Jeg synes aldrig jeg er blevet udnyttet eller gået fra endt vagt og tænkt fuck jeg er kvæstet nu. 

Men jeg skulle helt sikkert i starten lige finde roen i altid at være den "nye"

Men jeg nyder det. Jeg har fri hver eneste weekend, helligdage mm. Holder 2 ugers sammenhængee sommerferie osv.. Jeg bestemmer helt og holdent selv hvornpr og hvor meget jeg vil arbejde. Og lønnen er markant bedre  

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes personligt det er alle tiders at arbejde som vikar. Jeg synes aldrig jeg er blevet udnyttet eller gået fra endt vagt og tænkt fuck jeg er kvæstet nu. 

Men jeg skulle helt sikkert i starten lige finde roen i altid at være den "nye"

Men jeg nyder det. Jeg har fri hver eneste weekend, helligdage mm. Holder 2 ugers sammenhængee sommerferie osv.. Jeg bestemmer helt og holdent selv hvornpr og hvor meget jeg vil arbejde. Og lønnen er markant bedre  

Skulle stå 3 ugers sammenhængee sommerferie  

Anmeld Citér

6. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tip! skriver:

Det er hårdt, fantastisk, roligt, livsbekræftende og ikke mindst givende at få smil, hvil og smil ad libitum når der er gode dage (og dem skal der være mange af, børnene har ikke så mange år som os andre) 

For 30 år siden eksisterede et tilbud som min arbejdsplads ikke. 
Jeg vil tro at andre regioner har noget lignede den afdeling jeg arbejder på. 

Jeg er på en speciel skole i praktik( eller lige nu er jeg sygemeldt efter operation) Men ja, det er så fantastisk, de er sååå skønne og man ser bare tingene anderledes. 

Ja, der skal være mange af dem, og det er skønt at der er nogen til at give dem de gode dage.  

Det var et alm. børnehjem.. 

Men jeg må I gang med google

Anmeld Citér

6. december 2021

Tip!

BAE skriver:

Jeg er på en speciel skole i praktik( eller lige nu er jeg sygemeldt efter operation) Men ja, det er så fantastisk, de er sååå skønne og man ser bare tingene anderledes. 

Ja, der skal være mange af dem, og det er skønt at der er nogen til at give dem de gode dage.  

Det var et alm. børnehjem.. 

Men jeg må I gang med google

Vi er et specialbørnehjem dvs børn med handicaps, syndromer eller fødselsskader og ikke for almen børn. 

Anmeld Citér

6. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tip! skriver:

Vi er et specialbørnehjem dvs børn med handicaps, syndromer eller fødselsskader og ikke for almen børn. 

Det ved jeg 

Det var bare at jeg havde hørt historier fra en der var på et børnehjem, og det vækkede bare et eller andet i mig, og da jeg så så hvor du arbejdede.. Vidste ikke at vi havde speciel børnehjem(sååå skønt) Ville jeg bare lige høre om det. 

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym

Jeg tænker at der er mange muligheder som SOSU, uden at køre det klassiske hjemmepleje.

Min mor som også har SOSU baggrund arbejder på et bosted for hjerneskadet, hun elsker det. Før det arbejdede hun på hospitalet på en afdeling for folk der havde fået blodprop. 

Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge hvilke muligheder du har med din uddannelse og dernæst hvis intet har din interesse, kan du kigge på en anden uddannelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.