3 aborter i træk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.657 visninger
19 svar
2 synes godt om
6. december 2021

Babyyy90

Der ramte den 3 abort, jeg håbede ellers lige den var der. Nr 2 barn skal åbenbart ikke være nem og umiddelbart er der intet hjælp at hente fra læge, da det vi oplever betegnes som normalt. 

Men nej hvor er det hårdt gang på gang, jeg er psykisk så udkørt..

Ved vi er mange i samme båd (desværre) 

Nogen som har fået hjælp, trods de har et barn i forvejen? Min læge er ikke meget for det... overvejer at presse på til en gynækolog nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2021

RB90

Din læge SKAL lave en henvisning, så du kan blive undersøgt.

Jeg oplevede 3 aborter i 2020 til trods for jeg har min datter fra 2013. Jeg blev undersøgt hos enheden for gentagne aborter i Aalborg. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men det er flere steder  Jeg fik den rette behandling og har nu min søn på 7 uger

håber det lykkes jer

Anmeld Citér

6. december 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Babyyy90 skriver:

Der ramte den 3 abort, jeg håbede ellers lige den var der. Nr 2 barn skal åbenbart ikke være nem og umiddelbart er der intet hjælp at hente fra læge, da det vi oplever betegnes som normalt. 

Men nej hvor er det hårdt gang på gang, jeg er psykisk så udkørt..

Ved vi er mange i samme båd (desværre) 

Nogen som har fået hjælp, trods de har et barn i forvejen? Min læge er ikke meget for det... overvejer at presse på til en gynækolog nu

Øv øv, er ked af dine tab

Vi har ingen børn, men har mistet 3 gange lige efter hinanden. Vi har dog fået hjælp i form af at blive udredt for gentagne graviditetstab (som man har ret til efter 3 aborter i træk). 
Man fandt desværre ingen årsag, men vil istedet forsøge med Lutinus 1 gang dagligt fra positiv test til og med uge 12.

Umiddelbart har jeg ikke læst nogle steder, at man ikke kan blive udredt for gentagne graviditetstab hvis man har børn i forvejen. Så synes helt sikkert du skal presse på for udredning hvis I ønsker det selvfølgelig

Anmeld Citér

6. december 2021

__anonym

RB90 skriver:

Jeg oplevede 3 aborter i 2020 til trods for jeg har min datter fra 2013. Jeg blev undersøgt hos enheden for gentagne aborter i Aalborg. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men det er flere steder  Jeg fik den rette behandling og har nu min søn på 7 uger

håber det lykkes jer

Må jeg spørge om hvilken behandling du fik?

Anmeld Citér

6. december 2021

Babyyy90

håber det lykkes jer

Jeg pressede på og det eneste jeg har fået afvide, at det er for tidligt? 

Skal scannes hos en gynækolog i morgen og fået taget blodprøver men både lægen og gynækolog siger at det er normalt? 

Nu burde jeg holde en pause, da min krop kan være stresset.. 

Anmeld Citér

6. december 2021

Solskinspige

Jeg har ingen børn i forvejen men har nu 2 spontane aborter bag mig (2 cyklusser lige i streg (fra september og nu. december)). Den sidste skete så tidligt som i går! Til trods for vi så hjerteblink 2 gange og et foster lige efter terminsdato 8+6 henne. På den private scanningsklink jeg var hos ifm. min blødninger fra aborten fik de mistanke om at jeg måske har en lidt hjerteformet livmoder. Jeg kommer nu lige fra lægen af og har allerede kun efter 2 spontane abort, fået en henvisning til en gynækolog pga. mine måske fysiologiske omstændigheder.

Anmeld Citér

6. december 2021

Babyyy90

__anonym skriver:

Øv øv, er ked af dine tab

Vi har ingen børn, men har mistet 3 gange lige efter hinanden. Vi har dog fået hjælp i form af at blive udredt for gentagne graviditetstab (som man har ret til efter 3 aborter i træk). 
Man fandt desværre ingen årsag, men vil istedet forsøge med Lutinus 1 gang dagligt fra positiv test til og med uge 12.

Umiddelbart har jeg ikke læst nogle steder, at man ikke kan blive udredt for gentagne graviditetstab hvis man har børn i forvejen. Så synes helt sikkert du skal presse på for udredning hvis I ønsker det selvfølgelig

Øv det er jeg ked af at høre men dejligt i det mindste får hjælp? Hvad er lutinus? 

Har jeg heller ikke - men får bare at vide, at det er for tidligt at få hjælp? Trods jeg har presset på

Anmeld Citér

6. december 2021

Babyyy90

Solskinspige skriver:

Jeg har ingen børn i forvejen men har nu 2 spontane aborter bag mig (2 cyklusser lige i streg (fra september og nu. december)). Den sidste skete så tidligt som i går! Til trods for vi så hjerteblink 2 gange og et foster lige efter terminsdato 8+6 henne. På den private scanningsklink jeg var hos ifm. min blødninger fra aborten fik de mistanke om at jeg måske har en lidt hjerteformet livmoder. Jeg kommer nu lige fra lægen af og har allerede kun efter 2 spontane abort, fået en henvisning til en gynækolog pga. mine måske fysiologiske omstændigheder.

Fedt du har en læge som handler! Skal du så scannes hos en gynækolog? 

Anmeld Citér

6. december 2021

Solskinspige

Fedt du har en læge som handler! Skal du så scannes hos en gynækolog? 

Min læge var meget forstående og foreslog selv at jeg blev tjekket hos en gynækolog. Her ville jeg nok få et kikkertundersøgelse i livmoderen. Min læge skrev også ned i sine notater at jeg nu for 20.000 gang har informeret om, at min mor ikke kunne danne nok progestron og at hun mistede 3 gange, og var også ved at miste graviditeten med min lillesøster, hvortil nu kom i behandling med ugelige sprøjter med progestron. Jeg har spurgt flere gange i begge graviditeter om jeg kunne blive testet for det også med en blodprøve. Endelig og først nu skrev han det ned i sine notater. Så jeg må se om de også ville tjekke mig for det efter min gynækologiske undersøgelse.

Anmeld Citér

7. december 2021

__anonym

Babyyy90 skriver:

Øv det er jeg ked af at høre men dejligt i det mindste får hjælp? Hvad er lutinus? 

Har jeg heller ikke - men får bare at vide, at det er for tidligt at få hjælp? Trods jeg har presset på

Har ikke erfaring med Lutinus eller meget viden om det andet end at det er progesteron som vi i forvejen danner. Men man vil forsøge at give mig noget ekstra for at se om det kan hjælpe med at holde på graviditeten  

Hvis din læge slet ikke vil hjælpe dig, synes jeg du skal finde en anden. Man burde ikke skulle presse på for noget man har ret til efter 3 gange i træk!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.