Sælge ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.347 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg står og mangler nogen penge, af personlige grunde og har modtaget et brev om at jeg er blevet smidt ud af min bolig. Det forstår jeg ikke da jeg ALTID betaler mine regninger til tiden og de er tilmeldt. Kontaktede banken som har 24/7 service og de sagde at i november var der et minus så de træk pengene tilbage fra min husleje for at dække minus. Det har jeg slet ikke set. Har ikke modtaget nogle breve. Har så modtaget et i går hvor i der står jeg har 5 dage til at flytte. Jeg har ingen steder at tage hen. 2700kr der er tale om. Tror i at når jeg kontakter dem imorgen at jeg får lov til at blive boende på henblik at betale det manglende beløb straks? El er løbet kørt og ender jeg på gaden? og hvor kan jeg hurtigst sælge? Har to mobiler liggende som jeg vil sælge så jeg kan dække det manglende beløb.

ingen negativ ved godt jeg burde være opmærksom og kigge noget ofter på min konto.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej jeg står og mangler nogen penge, af personlige grunde og har modtaget et brev om at jeg er blevet smidt ud af min bolig. Det forstår jeg ikke da jeg ALTID betaler mine regninger til tiden og de er tilmeldt. Kontaktede banken som har 24/7 service og de sagde at i november var der et minus så de træk pengene tilbage fra min husleje for at dække minus. Det har jeg slet ikke set. Har ikke modtaget nogle breve. Har så modtaget et i går hvor i der står jeg har 5 dage til at flytte. Jeg har ingen steder at tage hen. 2700kr der er tale om. Tror i at når jeg kontakter dem imorgen at jeg får lov til at blive boende på henblik at betale det manglende beløb straks? El er løbet kørt og ender jeg på gaden? og hvor kan jeg hurtigst sælge? Har to mobiler liggende som jeg vil sælge så jeg kan dække det manglende beløb.

ingen negativ ved godt jeg burde være opmærksom og kigge noget ofter på min konto.

Tror du til leje privat eller i boligselskab ? 

Mht salg. Så tænker jeg diverse facebook salgs grupper, marketspladsen og dba 

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Tror du til leje privat eller i boligselskab ? 

Mht salg. Så tænker jeg diverse facebook salgs grupper, marketspladsen og dba 

Bolig selskab DAB.

okay jeg prøver

Anmeld Citér

5. december 2021

KoFy

Anonym skriver:

Her er fra lejeloven.dk:

"

Det er generelt forudsat, at udlejer først fremsender en indsigelse eller et påkrav til dig, før udlejer kan benytte sig af ophævelsesadgangen. Udlejer skal altså give dig mulighed for at indrette dig efter udlejers indsigelser eller påkrav, før udlejer skriftligt kan hæve lejekontrakten.

Angående manglende betaling af din husleje, kan udlejer kun ophæve lejeaftalen, såfremt der er forløbet en frist på 14 dage, samt udlejer har sendt dig et påkrav om huslejebetalingen. Dette påkrav kan tidligst afsendes 3 hverdage efter seneste betalingsdato. Påkravet skal indeholde udlejers krav på huslejen, samt en påmindelse om lejeforholdets ophør, hvis lejen ikke betales.

"

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym trådstarter

KoFy skriver:

Her er fra lejeloven.dk:

"

Det er generelt forudsat, at udlejer først fremsender en indsigelse eller et påkrav til dig, før udlejer kan benytte sig af ophævelsesadgangen. Udlejer skal altså give dig mulighed for at indrette dig efter udlejers indsigelser eller påkrav, før udlejer skriftligt kan hæve lejekontrakten.

Angående manglende betaling af din husleje, kan udlejer kun ophæve lejeaftalen, såfremt der er forløbet en frist på 14 dage, samt udlejer har sendt dig et påkrav om huslejebetalingen. Dette påkrav kan tidligst afsendes 3 hverdage efter seneste betalingsdato. Påkravet skal indeholde udlejers krav på huslejen, samt en påmindelse om lejeforholdets ophør, hvis lejen ikke betales.

"

Det betyder så at jeg skal ud kan jeg læse. 
jeg har ingen brev modtaget. Men det kan jo være det er gået tabt og det bliver svært at bevise så det vil jo se ud som om jeg har ignoreret dem hvilket jeg ikke har. Gud nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

De skal sende dig en rykker inden de kan smide dig ud, og det er faktisk først når foden er inde over at de reelt kan smide dig ud. Så tag det helt roligt, ring til dem i morgen, få en snak om at det er en dybt påklagelig fejl. At du er ved at skaffe de sidste penge og om I kan lave en afdragsaftale hvis det går helt galt hvis det er første gang og du ellers er en rolig lejer vil de ofte gerne hjælpe.

Ofte har de standart breve de sender ud og ordlyden i dem klinger tit meget mere negativt end det faktisk er ment.

Det skal nok løse sig 

Anmeld Citér

5. december 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til Landslejernes forening. De kan helt bestemt give dig råd og fortælle dig hvordan du står i forhold til regler osv. 

i forhold til salg. Nu er det ud fra egne erfaringer, men måske skrive først til mølle, uden at kunne reservere ting. 
Vi har flere gange prøvet at folk gerne vil købe og evt først kan komme x antal dage senere. Så bliver de forhindret og imellemtiden har andre budt ind, men vi har ventet. Så til sidst er ingen interesseret alligevel. 

Håber det bedste for dig

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De skal sende dig en rykker inden de kan smide dig ud, og det er faktisk først når foden er inde over at de reelt kan smide dig ud. Så tag det helt roligt, ring til dem i morgen, få en snak om at det er en dybt påklagelig fejl. At du er ved at skaffe de sidste penge og om I kan lave en afdragsaftale hvis det går helt galt hvis det er første gang og du ellers er en rolig lejer vil de ofte gerne hjælpe.

Ofte har de standart breve de sender ud og ordlyden i dem klinger tit meget mere negativt end det faktisk er ment.

Det skal nok løse sig 

Dine ord giver håb tak. men der står at jeg skal ringe og aftale hvornår jeg kan være ude og hvis ikke så kommer foderetten. Men jeg ringer self uanset hvad imorgen ligeså snart de åbner. Jeg har boet her siden 08 på samme adresse og ALDRIG “glemt” at få betalt. Jeg er bare så bange ville ønske man kunne ringe til dem nu

Anmeld Citér

5. december 2021

KoFy

Anonym skriver:

Det betyder så at jeg skal ud kan jeg læse. 
jeg har ingen brev modtaget. Men det kan jo være det er gået tabt og det bliver svært at bevise så det vil jo se ud som om jeg har ignoreret dem hvilket jeg ikke har. Gud nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Hvis jeg var dig, ville jeg slå koldt vandt i blodet og ringe til dem i morgen

Det er dyrt og besværligt for en udlejer at skifte lejer, så de vil med garanti hellere beholde dig.

Du har jo en god forklaring og plejer altid at betale dine regninger.

Og i og med det er en boligforening og ikke en eller anden "grisk" udlejer, der bare venter på at kunne smide dig ud, ville jeg tage det roligt.

Bevisbyrden ift. at have sendt dig en påmindelse må også hvile på dem. Så længe de ikke har sendt det som rekommanderet brev, kan de jo ikke vide, du har modtaget det.

Så ta' det roligt og kontakt dem i morgen tidlig

Anmeld Citér

5. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Bolig selskab DAB.

okay jeg prøver

Okay. I boligselskab burde men få flere advarsler ved manglende betaling og ikk bare en enkelt misset husleje. Så ville klart ringe til dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.