Hpv vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvor er det sørgeligt hvordan fake news og misinformation kan få folk til at fravælge vacciner. Både nu og tidligere. 

Der er ikke påvist sammenhæng mellem hpv- vaccinen og de bivirkninger, som var fremme for efterhånden en del år siden. Til gengæld er det en vaccine der beskytter mod livstruende sygdom, som også rammer helt unge. Jeg forstår ikke at det overhovedet er noget man kan overveje at fravælge. 

Den virker bedst hvis den gives inden seksuel debut, så jeg ville ikke vente med at give den.  

Jeg fik den selv som voksen, måske 25 år? Har ikke haft det mindste bivirkninger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2021

lineog4

Var meget i tvivl, da min datter skulle have den for det var lige på det tidspunkt, hvor det vsr mwget om bivirkninger. Vi udskød og udskød til hun en dag selv kom hjem og sagde, at hun ville have den. 

Hun fik absolut ingen bivirkninger, og er i dag ikke i tvivl om, at vaccinen er det rigtige valg. Begge mine drenge skal også have den. 

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Åh nej!! Min kæreste og jeg er uenige om vores børn skal have HPV vaccinen. 

Vores børn er dog kun 6 og 10 år, men vi kom lige til at snakke om det.

Han mener nej, pga alle de grimme bivirkninger der har været og jeg syntes ja pga jeg vil ikke risikere, at min datter får livmoderhalskræft

What to do?! 

Hvad er jeres erfaringer?? Og hvordan bliver vi enige? Har overvejet at de selv må bestemme til den tid, men ved ikke rigtig… 

Og til jer hvis børn har fået grimme bivirkninger…har I fortrudt??

Jeg har tætte familie medlemmer som er døde af livmoderhalskræft og forstår slet ikke at folk overvejer IKKE at få den, da det er en grim sygdom.
https://www.cancer.dk/nyheder/flot-opbakning-til-hpv-vaccination-blandt-drenge-og-piger/

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Jeg ville personligt tøve. Jeg kender nogen, som har fået seriøse bivirkninger af vaccinen, men ikke bliver taget seriøst af lægerne. Men ja, der er en øget risiko ved ikke at tage vaccinen. Til gengæld skal man huske, at den ikke dækker for alle HPV'er men nogle stykker - der findes flere forskellige slags. Jeg har selv fået vaccinen og fået en HPV bagefter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.