Hpv vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
13 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Åh nej!! Min kæreste og jeg er uenige om vores børn skal have HPV vaccinen. 

Vores børn er dog kun 6 og 10 år, men vi kom lige til at snakke om det.

Han mener nej, pga alle de grimme bivirkninger der har været og jeg syntes ja pga jeg vil ikke risikere, at min datter får livmoderhalskræft

What to do?! 

Hvad er jeres erfaringer?? Og hvordan bliver vi enige? Har overvejet at de selv må bestemme til den tid, men ved ikke rigtig… 

Og til jer hvis børn har fået grimme bivirkninger…har I fortrudt??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2021

kamikaze

Omsorgsgiver skriver:

Han mener nej, pga alle de grimme bivirkninger der har været og jeg syntes ja pga jeg vil ikke risikere, at min datter får livmoderhalskræft

What to do?! 

Hvad er jeres erfaringer?? Og hvordan bliver vi enige? Har overvejet at de selv må bestemme til den tid, men ved ikke rigtig… 

Jeg går ud fra at du mener de trætheds- og funktionelle lidelser der er blevet ledet sammen med HPV-vaccinen? Studier har vist, at sådanne lidelser ikke optræder oftere hos piger, der er HPV-vaccineret, end hos piger, der ikke er.

https://www.ssi.dk/vaccinationer/boernevaccination/vaccination-mod-livmoderhalskraeft/ssi-forskning-i-hpv

Anmeld Citér

4. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er vist en meget usaglig TV2 dokumentar og en omfattende kampagne af misinformation vi kan takke for alt det påstyr der har været omkring den vaccine. 

Anmeld Citér

4. december 2021

Enmere20

Jeg har en datter på 17, så det er ved at være nogle år siden hun fik den. Jeg synes klart at fordelene ved vaccinen opvejer de mulige bivirkninger, så min datter fik den og har intet mærket til den. Jeg fik den ligeledes selv uden bivirkninger

Anmeld Citér

4. december 2021

Anonym

Jeg er 31og fik den da jeg ca. 21 eller 23. Ingen ting her. 

I kan jo vente til de er ca. 18 år. Hvis det er.

For da den kom frem måtte man få den Max 24 år mener jeg 

Anmeld Citér

4. december 2021

AnoMor

What to do?! 

Jeg er 36 og fik den da jeg 14 dage fra min 25 års fødselsdag.  Jeg været havde eller har bivirkninger af den 

Anmeld Citér

4. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er 31og fik den da jeg ca. 21 eller 23. Ingen ting her. 

I kan jo vente til de er ca. 18 år. Hvis det er.

For da den kom frem måtte man få den Max 24 år mener jeg 

25 år var grænsen. Jeg den den 14 dage før jeg fyldte 25 

Anmeld Citér

4. december 2021

Frizzy

Det er en fordel at få den før man er seksuel aktiv - derfor de 12 år.

Serum instituttet skriver her om den:

https://www.ssi.dk/vaccinationer/boernevaccination/vaccination-mod-livmoderhalskraeft/bivirkninger-ved-hpv-vaccination

Der er ikke flere eller værre bivirkninger. Din mand er blevet præget af en hysterisk debat der var. Jeg ville kræve at han tager med til en læge og hører om vaccinen. Det er en rigtig slem kræftform. Jeg fik keglesnit - slem omgang. Vaccinen mærkede jeg intet til.

Jeg ville aldrig lade mit barn bestemme mht. vaccination. Det er et voksentansvar.

Anmeld Citér

4. december 2021

B&J

Værken mig eller mine 3 søskende havde bivirkninger jo det fælles som et bi stik men det var også det. 

min mor har fået fjernet livmoren fordi der var kraft så det var vigtigt for hende at vi fik den. Og jeg har spurgt min søn på 11 om han vil have den når han er 12 og han har sagt ja for som han siger kræft er nåede fanden har skabt og så tager vi lidt bivirkninger med hvis de kommer. 
kender dog ingen der har haft eller fået alvorlige bivirkninger men kender desværre rigtig mange unge som ældre kvinder der har haft livmor kræft 

Anmeld Citér

4. december 2021

Carina:-)

2 døtre har fået den - og ingen bivirkninger. 

Min søster har haft livmoderhalskræft- og det er en forfærdelig sygdom.

Mine drenge skal også have den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.