Gravid og corona ikke vaccineret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2021

Anonym

Bianca14 skriver:

Hvor har du det med hjerneskade i forbindelse med vaccine fra? Det synes jeg nu ikke, jeg er stødt på nogen steder �� - Og jeg synes egentlig jeg er ret opdateret. 

Er tilgengæld stødt på flere studier, der viser at Covid-19 infektion øger risikoen for spontan abort, tidlig fødsel og generelt værre forløb. Så jeg tror nu ikke at de kilder, der linkes til afspejler den generelle forskning på området... 

Sundhedsstyrelsens placerer heller ikke længere gravide i risikogruppen af sikkerhedsprincip, som var tilfældet tidligere. Nu er de i risikogruppen fordi forskning netop viser at graviditet generelt øger risikoen for et alvorligt forløb. 

Jeg fik læst lidt op på rapporten fra sundhedsstyrelsen, som rigtigt nok refererer til flere studier der viser øget risiko.

Det er svært at forholde sig til synes jeg. Når man generelt er sund og rask og aldrig fejler noget. Jeg kan på ingen måde se mig selv blive alvorligt syg. Samtidig møder jeg ingen konkrete eksempler på dårlige historier. Men selvom risikoen er øget er den jo også stadig meget lille, så det er nok derfor.

Gid corona snart var fortid og sæsonen sagde sol og sommer jeg er så træt af det...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2021

fehår

Anonym skriver:

Jeg kender en som arbejder på en neurologisk afdeling... Jeg har heller ikke læst det nogen steder.

Kan du linke til de studier du nævner?

Jeg har søgt og kan ikke finde andet end hvor det vurderes ikke at være farligt at få covid. Jeg har heller ikke hørt historier om tilfælde hvor børn/gravide har taget skade? Ud over hende der ene der engang var i Godmorgen Danmark. Men så har man jo også hørt om to der døde efter at være vaccineret.

Link meget gerne til studierne. Jeg vil gerne oplyses. Synes generelt de i myndighederne meget siger upræcise ting som "øget risiko". Det fortæller jo ikke vildt meget. Det kan være en lille øget risiko for noget som der i forvejen er en lille risiko for

Denne her artikel omtaler et nyt amerikansk studie: https://www.cbsnews.com/news/covid-19-risks-pregnant-women-babies-study/

Artiklen er også omkring den ekstra øgede risiko, som Delta repræsenterer for gravide kvinder.

Anmeld Citér

21. november 2021

KKLA

Profilbillede for KKLA

Jeg er i uge 29. Jeg er pt ramt af corona og har været det i en uge nu. Det er ligesom en influenza. Jeg har haft let feber, muskelsmerter, hoste, snot, tab af lugtesans og generel utilpashed. 

Jeg er dog så "heldig" at jeg vidst er blevet ramt af bihulebetændelse eller mellemørebetændelse også og det er derfor jeg ikke er rask endnu..

Jeg kender flere ikke vaccineret der har været ramt corona og allesammen heldigvis ikke med indlæggelse mm. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.