Gravid og corona ikke vaccineret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.234 visninger
12 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2021

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der har haft corona i sidste halvdel af graviditeten, som ikke var vaccineret?

Hvordan var jeres forløb?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2021

Anonym

Hvad vil du bruge svaret til? Alle er forskellige, men risikoen for barnet er størst.

Iltmangel, for tidlig fødsel osv selvom mor er ok. 

Bliv nu bare vaccineret!

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym

Hvad vil du bruge svaret til? Alle er forskellige, men risikoen for barnet er størst.

Bliv nu bare vaccineret!

Hvor læser du at det er farligt for fosteret? Jeg har kun kunne finde forskning der siger at det ikke påvirker fosteret eller øger risiko for tidlig fødsel? 

Fx:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33437211/

https://sciencenews.dk/da/covid-19-paavirker-hverken-den-gravide-eller-det-nyfoedte-barn

Det er heller ikke helt ufarligt at blive vaccineret, så ingen grund til at sige om andre at de bare skal gøre det, hvis ikke de vil løbe den risiko...

Risikoen for at der sker noget ved at blive vaccineret er meget lille, men kan have alvorlige konsekvenser som fx hjerneskade. Risikoen for at få covid-19 og få et slemt forløb er også meget lille... Det må være op til folk selv at vurdere hvad de har det bedst med

Anmeld Citér

20. november 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Bliv nu bare vaccineret!

Sikke et nederen svar fra dig  

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym

Jeg havde corona og er ikke vaccineret. Jeg var i uge 20, da jeg blev smittet. Jeg havde hovedpine og muskelsmerter og ikke andet. Det var forholdsvist et mildt forløb. Hvis jeg ikke havde testet, havde jeg aldrig tænkt over, at jeg havde corona :-)

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde corona og er ikke vaccineret. Jeg var i uge 20, da jeg blev smittet. Jeg havde hovedpine og muskelsmerter og ikke andet. Det var forholdsvist et mildt forløb. Hvis jeg ikke havde testet, havde jeg aldrig tænkt over, at jeg havde corona :-)

Tak for svar!

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym

Min veninde blev smittet i uge 20. Hun var meget hårdt ramt og indlagt i flere uger. Som komplikation fik hun rigtig mange blodpropper og røg ind og ud af hospitalet resten af graviditeten. Hun fødte 6 uger for tidligt og lider stadig af senfølger her et år efter. 
Baby er dog umiddelbart helt ok. 
Men alle forløb er jo forskellige. 

Anmeld Citér

20. november 2021

Bianca14

Anonym skriver:

Hvor læser du at det er farligt for fosteret? Jeg har kun kunne finde forskning der siger at det ikke påvirker fosteret eller øger risiko for tidlig fødsel? 

Fx:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33437211/

https://sciencenews.dk/da/covid-19-paavirker-hverken-den-gravide-eller-det-nyfoedte-barn

Det er heller ikke helt ufarligt at blive vaccineret, så ingen grund til at sige om andre at de bare skal gøre det, hvis ikke de vil løbe den risiko...

Risikoen for at der sker noget ved at blive vaccineret er meget lille, men kan have alvorlige konsekvenser som fx hjerneskade. Risikoen for at få covid-19 og få et slemt forløb er også meget lille... Det må være op til folk selv at vurdere hvad de har det bedst med

Hvor har du det med hjerneskade i forbindelse med vaccine fra? Det synes jeg nu ikke, jeg er stødt på nogen steder �� - Og jeg synes egentlig jeg er ret opdateret. 

Er tilgengæld stødt på flere studier, der viser at Covid-19 infektion øger risikoen for spontan abort, tidlig fødsel og generelt værre forløb. Så jeg tror nu ikke at de kilder, der linkes til afspejler den generelle forskning på området... 

Sundhedsstyrelsens placerer heller ikke længere gravide i risikogruppen af sikkerhedsprincip, som var tilfældet tidligere. Nu er de i risikogruppen fordi forskning netop viser at graviditet generelt øger risikoen for et alvorligt forløb. 

Anmeld Citér

20. november 2021

Carina:-)

Anonym skriver:

Er der nogen herinde der har haft corona i sidste halvdel af graviditeten, som ikke var vaccineret?

Hvordan var jeres forløb?

Jeg kender 2 , og de opdagede det nærmest ikke - og babyer er helt ok 

Jeg er en af dem der stadig er ramt af bivirkninger efter vaccine. - det går fremad , men det har snart varet et halvt år.

De fleste oplever ingen bivirkninger efter vaccine, og de fleste opdager knap nok de har corona. 

Så gør som du har det bedst med- personligt ville jeg vente hvis jeg var gravid. - men jeg er også ramt af både blødninger, og lymfer der ikke vil blive normale  i bryst og armhule ( bliver skannet jævnligt) . Og det er jeg selvfølgelig farvet af. 

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym

Bianca14 skriver:

Hvor har du det med hjerneskade i forbindelse med vaccine fra? Det synes jeg nu ikke, jeg er stødt på nogen steder �� - Og jeg synes egentlig jeg er ret opdateret. 

Er tilgengæld stødt på flere studier, der viser at Covid-19 infektion øger risikoen for spontan abort, tidlig fødsel og generelt værre forløb. Så jeg tror nu ikke at de kilder, der linkes til afspejler den generelle forskning på området... 

Sundhedsstyrelsens placerer heller ikke længere gravide i risikogruppen af sikkerhedsprincip, som var tilfældet tidligere. Nu er de i risikogruppen fordi forskning netop viser at graviditet generelt øger risikoen for et alvorligt forløb. 

Jeg kender en som arbejder på en neurologisk afdeling... Jeg har heller ikke læst det nogen steder.

Kan du linke til de studier du nævner?

Jeg har søgt og kan ikke finde andet end hvor det vurderes ikke at være farligt at få covid. Jeg har heller ikke hørt historier om tilfælde hvor børn/gravide har taget skade? Ud over hende der ene der engang var i Godmorgen Danmark. Men så har man jo også hørt om to der døde efter at være vaccineret.

Link meget gerne til studierne. Jeg vil gerne oplyses. Synes generelt de i myndighederne meget siger upræcise ting som "øget risiko". Det fortæller jo ikke vildt meget. Det kan være en lille øget risiko for noget som der i forvejen er en lille risiko for

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.