Det er smukt at være gravid! Sådan da..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2021

B&J

Jeg elsker vi skal være forældre igen og hele min graviditet er fantastisk 

MEN babyen er så aktiv om natten at igår faldt jeg først i søvn kl 04.30  og det sker så tit den tumler rundt har en kæmpe fest og er kun i uge 22 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2021

Anonym

Jeg har næsten lige født - men: Svamp hele tiden… jeg tog en kur og selvom jeg var virkelig omhyggelig med at huske creme osv kom svampen tilbage lige med det samme, kuren var ovre. Hver gang! Hvilket gav en masse ækelt udflåd - som igen førte til skarve-mærker på inderlårene fordi der hele tiden var lidt fugtigt - og bind, indlæg osv gjorde bare svampen værre. Mumsidumsi  

Og lortetræthed hele graviditeten. Seriøst! Lige nu er jeg oppe mindst 3 gange om natten for at amme - jeg er ikke i nærheden af at være så træt som jeg var i graviditeten. En mandlig kollega sagde, da jeg brokkede mig og sagde jeg glædede mig til at føde: ‘Så er det da først du bliver træt!’ Jeg var helt med Rachel fra venner der: No uterus - no opinion!

Anmeld Citér

18. november 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Haha jeg snorkede også helt sindsygt i tredje trimester. det var så højt at jeg brækkede mig selv med jævne mellemrum Manden flyttede på eget værelse i de sidste 3 mdr. - han kunne ikke holde ud at sove ved siden af mig

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym

Haha, den vil jeg gerne være med på!

Kastede op samtlige 280dage (det lød som nogen var i gang med at myrde mig hver gang)

Gjorde en af følgende ting og eller alle 3 stort set hver nat - bøvsede, pruttede eller snorkede på min kæreste = ingen søvn til min kæreste.

Havde en hæmoride der gjorde så ondt at jeg skreg av av av fra toilettet.

Spiste rå løg og hvidløg konstant- ikke rart for min kæreste.

Fik simpelthen de mørkeste brystvorter og tissekone at jeg en dag efter bad brød fuldstændig sammen da jeg opdagede hvad der foregik.

Fik hår på maven - nok til at min voksdame som ikke vidste jeg var gravid, voksede det væk.

Der kom heldigvis verdens dejligste baby ud af det.

Anmeld Citér

18. november 2021

Naha

Anonym skriver:

Jeg tænkte, om vi ikke skulle lave en tråd om alt det “man ikke snakker om”

For de små spark, den voksende mave og andre søde ting er jo nemme at snakke om. 

Nogle gange fylder hæmorider, svamp og alt det usexede også en hel del - uden man kan snakke med nogen om det. 

Andre der har brug for at få luft for de mindre smukke ting ved at være gravid?

Jeg er gravid 19+3

Jeg HADER at være gravid, og havde virkelig glemt hvor ulideligt det rent faktisk er.

Jeg har en kronisk sygdom som gør at når jeg bliver gravid så får jeg alle symptomer på leverbetinget graviditetskløe, men det er ikke leverbetinget graviditetskløe. Havde jeg ikke haft min sygdom var jeg aldrig blevet ramt af leverbetinget graviditetskløe.

Denne gang føler jeg også graviditeten er tung, erindrer ikke jeg havde det sådan med min stor pige. 

Jeg handler at være forpustet over bare at gå og rydde op, at jeg ikke kan støvsuge fordi jeg får bækken smerter af det. Og trætheden...... Amen det er godt det kun er en meget kort periode af ens liv og at der kommer noget rigtig dejligt ud af det.

Samtidig glæder jeg mig over at min kæreste er mere utålmodig end mig, den havde jeg virkelig ikke set komme

Selvfølgelig er det også gode ting og gode perioder i graviditeten.

Anmeld Citér

18. november 2021

Naha

Naha skriver:

Jeg er gravid 19+3

Jeg HADER at være gravid, og havde virkelig glemt hvor ulideligt det rent faktisk er.

Jeg har en kronisk sygdom som gør at når jeg bliver gravid så får jeg alle symptomer på leverbetinget graviditetskløe, men det er ikke leverbetinget graviditetskløe. Havde jeg ikke haft min sygdom var jeg aldrig blevet ramt af leverbetinget graviditetskløe.

Denne gang føler jeg også graviditeten er tung, erindrer ikke jeg havde det sådan med min stor pige. 

Jeg handler at være forpustet over bare at gå og rydde op, at jeg ikke kan støvsuge fordi jeg får bækken smerter af det. Og trætheden...... Amen det er godt det kun er en meget kort periode af ens liv og at der kommer noget rigtig dejligt ud af det.

Samtidig glæder jeg mig over at min kæreste er mere utålmodig end mig, den havde jeg virkelig ikke set komme

Selvfølgelig er det også gode ting og gode perioder i graviditeten.

Ej også er der alle de småting som hæmorider og sindsygt halsbrand, kan vitterligt intet mad spise mere, men ærligt er det vand i forhold til det andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.