Gynge/balanceleg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Kaufie

Vores dp mor fortalte os i går, at William ikke vil gynge. Han vil heller ikke køre på en ny motorcykel hun lige har fået (og han er om nogen bidt af alt med hjul, så det er VIRKELIG underligt) fordi den er på to hjul.

Hans løbecykel er han rigtig glad for - men han trækker kun med den - han vil IKKE sidde på den.

Han er ellers godt med motorisk - elsker "flyve" og "vende-på-hovedet" lege med sin far - falder ikke mere end andre 2 årige og slår sig aldrig.

Men hvorfor er han så bange for balancelege - og har I idéer til hvordan jeg kan hjælpe ham til at synes det er ok at "miste kontrollen" fx ved gyngning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

linemus

Hm, det lyder sært og ikke lige noget jeg kan gøre mig klog på, men jeg tænkte, at han måske skal øves i at fx gynge. Du kan prøve at tage ham med op i skanseparkens legeplads eller skansevejens skoles legeplads  - der har de de der store sansegynger, som man kan ligge i. Der kan du også være, og så kan I holde om hinanden og gynge og kigge på skyerne. Måske vil han være med til det?

Nanna er lige modsat. Elsker den nye motorcykel med to (brede!) hjul hos dp og elsker at gynge, men hader at vende på hovedet og vilde op-i-luften-lege.

Anmeld

29. oktober 2009

Tikki

Har du fået tjekket hans ører hos en ørelæge? Børn, der har noget med ørene kan ofte ikke lige gynge/balancelege.

Det kan også være han bare har en af de perioder, der går over igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.