Sovetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2021

Soonmom

Charl90 skriver:

Børn kan ikke lære vaner/rutiner før de er cirka 5-6 måneder.

Min søn blev vel vugget til han var for tung. Over 1år tror jeg. Han var også virkelig svær at putte. Utroligt så meget energi trætte børn kan finde frem vi har heller aldrig taget nogen kampe på den slags områder, men gjort det der virkede naturligt/muligt. Det har fungeret rigtig godt

Argg det er altså ikke rigtig.

SP begynder at efterspørge struktur/rutiner når baby er omkring de 3 måneder og det er oftest der de fleste begynde at have et rimelig fast dagsrytme med lure på ca samme tid og varighed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Da min datter var 5 måneder begyndte vi at putte hende uden at vugge hende/gå med hende i armene, da det blev for hårdt for kroppen. Vi sad ved hende så indtil hun sov, så hun ikke var ked af det.

Jeg vil mene det er vigtigt at du er ved dit barn hvis det er ked af det, så det kan mærke du er tæt på og dermed trøster det. Hvis der behov for at du tager baret op, så kan du gøre det og læg det så gerne ned igen når der er faldet ro på.

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym

Soonmom skriver:

Argg det er altså ikke rigtig.

SP begynder at efterspørge struktur/rutiner når baby er omkring de 3 måneder og det er oftest der de fleste begynde at have et rimelig fast dagsrytme med lure på ca samme tid og varighed.

Det blev oplyst på et kommunalt kursus afholdt af SP og den kommunale børnefysioterapeut så det er ikke noget jeg selv har fundet på.

At SP efterspørger vaner kan jo meget vel handle om at forældrene får øvet en god rutine som børnene senere forstår.

Jeg mindes ikke at der var nogen fast rutine allerede ved 3 måneder. Det lyder luksus, så det vil jeg da håbe på her anden gang jeg husker at min baby kom igennem et tigerspring omkring 3 måneder og ændrede adfærd.

Men det sagt så har jeg et stort ønske om ikke at skulle vugge mit barn så meget næste gang, så jeg vil prøve at lægge barnet mere fra mig når det skal falde i søvn. Ellers køber jeg en slyngvugge med motor. Jeg ville ikke lære et barn at falde i søvn selv ved at lade det græde alene.

Anmeld Citér

16. november 2021

Naha

Anonym skriver:

Men lærte du hende at falde i søvn i sin seng uden at vugge hende i søvn først og i så fald hvor gammel var hun? Det er mere det mit spørgsmål går på. 

Har aldrig vugget hende i søvn, kun de få gange hun er faldet i søvn i mine arme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.