Sovetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.996 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2021

Anonym trådstarter

Hvor gammel bør et barn være før man begynder at sovetræne dem og hvad har været jeres fortrukne måde at gøre det på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2021

Charl90

Kan du definere sovetræne? Har det noget at gøre med eget værelse eller selv at falde i søvn?

Jeg hjalp min søn i søvn fra han var spæd ved at synge, vugge og putte. Er det sovetræning

Hvor gammel er dit barn? Hvordan er jeres nuværende rutine og hvad ønsker du at lave om?

Anmeld Citér

15. november 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Kan du definere sovetræne? Har det noget at gøre med eget værelse eller selv at falde i søvn?

Jeg hjalp min søn i søvn fra han var spæd ved at synge, vugge og putte. Er det sovetræning

Hvor gammel er dit barn? Hvordan er jeres nuværende rutine og hvad ønsker du at lave om?

Min datter er 4 mdr. Hun falder pt. i søvn på mig i gyngestolen men jeg vil gerne have at hun lærer at falde i søvn i sin seng uden at skulle rokkes i søvn. 

Anmeld Citér

15. november 2021

Naha

Anonym skriver:

Min datter er 4 mdr. Hun falder pt. i søvn på mig i gyngestolen men jeg vil gerne have at hun lærer at falde i søvn i sin seng uden at skulle rokkes i søvn. 

Med min store pige på 6 år trænede jeg det fra nyfødt. hun sov først i egen lift i min seng, så i egen tremmeseng ved siden af min seng. Så tog jeg siden af da hun var omkring 2 år og 11 måneder. Det to 3 dage så havde hun lært at sove uden tremmer. Da hun var CA 3 år og 4 måneder kom hun på eget værelse, det fungerede godt og hun har siden da sovet i egen seng på eget værelse.

Har tænkt at gøre det samme med lillebror, han skal også sove inde hos os til han er 2-3 år  men i egen seng 

Anmeld Citér

15. november 2021

Anonym trådstarter

Med min store pige på 6 år trænede jeg det fra nyfødt. hun sov først i egen lift i min seng, så i egen tremmeseng ved siden af min seng. Så tog jeg siden af da hun var omkring 2 år og 11 måneder. Det to 3 dage så havde hun lært at sove uden tremmer. Da hun var CA 3 år og 4 måneder kom hun på eget værelse, det fungerede godt og hun har siden da sovet i egen seng på eget værelse.

Har tænkt at gøre det samme med lillebror, han skal også sove inde hos os til han er 2-3 år  men i egen seng 

Men lærte du hende at falde i søvn i sin seng uden at vugge hende i søvn først og i så fald hvor gammel var hun? Det er mere det mit spørgsmål går på. 

Anmeld Citér

15. november 2021

Soonmom

Omkring de 3 måneder tror jeg.

Indtil da blev de ammet i søvn.

Men vil netop ikke kalde det søvn træning når de er så små, så giver det ofte sig selv og de bare får rutinen med at blive lagt

Anmeld Citér

15. november 2021

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Omkring de 3 måneder tror jeg.

Indtil da blev de ammet i søvn.

Men vil netop ikke kalde det søvn træning når de er så små, så giver det ofte sig selv og de bare får rutinen med at blive lagt

Så dine børn skreg ikke når de blev lagt i sengen? Det er det jeg frygter min datter vil gøre og hvordan håndterer man så det bedst - sidde ved siden af sengen eller gå ud af værelset? 

Anmeld Citér

15. november 2021

Soonmom

Anonym skriver:

Så dine børn skreg ikke når de blev lagt i sengen? Det er det jeg frygter min datter vil gøre og hvordan håndterer man så det bedst - sidde ved siden af sengen eller gå ud af værelset? 

Jeg gav mad og lagde baby i sengen og blev der til at starte med.

Så fjernede jeg mig længere væk, afhængig af hvordan det gik og til sidst har jeg bare lagt baby, godnat og så er gået så baby har faldet i søvn selv.

Nu har jeg tre børn og der er selvfølgelig forskel på hvor let det er gået. Min datter var det meget op og få trøst og ned igen osv til en start. Så baby skal selvfølgelig have det trøst og tryghed den har brug for, men ideen er at de falder i søvn i sengen, som det første mål.

Anmeld Citér

15. november 2021

Lje

Anonym skriver:

Hvor gammel bør et barn være før man begynder at sovetræne dem og hvad har været jeres fortrukne måde at gøre det på? 

Hvis du med søvntræne mener "faste rutiner ifht. søvn", så fra nyfødt. 

Min yngste er 5 måneder og fra dag 1 er hun blevet lagt i barnevognen uden vuggen og skubben. 9 ud af 10 gange falder hun i søvn på få øjeblikke. Den sidste gang skal hun lige have et skub i barnevognen eller et kram i sengen. Typisk hvis hun er blevet overtræt. 

Tilsvarende i sin bedside crib. Hun puttes, vi bliver liggende klar til at hjælpe med sutten. Og så bruger vi "shhhhhhh", som vedvarende trøstelyd. Højt og vedvarende. Det gør hende helt rolig. 

Hun puttes altid med en stofble (som hun putter sig ind i) og sut. 

For os er der to ting, det skal lykkedes: hun skal være tilpas træt og søvnen skal være fordelt rigtigt over døgnet. Så hver putning er tiltrængt. 

Vh.

Anmeld Citér

15. november 2021

Charl90

Børn kan ikke lære vaner/rutiner før de er cirka 5-6 måneder.

Min søn blev vel vugget til han var for tung. Over 1år tror jeg. Han var også virkelig svær at putte. Utroligt så meget energi trætte børn kan finde frem vi har heller aldrig taget nogen kampe på den slags områder, men gjort det der virkede naturligt/muligt. Det har fungeret rigtig godt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.