Anonym skriver:
Min skønne mansedreng er 2.9 år, han er kærlig, mor glad (er alenemor), smilende, let til grin, spurter rundt på sin gravko eller politi motorcykle, eller lægger puslespil, leger med sit værktøj m.m, han vil helst mor leger med, men kan også selv herhjemme.
I dagplejen er de bekymret, udover han får hjælp til sprog, skal ligesom guides til at lege med de andre, og går nemt i stå, nogle dage viser han ingen interesse i børnene, dårlig øjenkontakt (Opleves ikke hjemme), han er glad nok siger de, ergoterapeut har set ham en enkelt gang, og nu mener de også børnepsykolog skal vurdere ham, jeg føler mig som den værste mor i verdenen, tænker de omsorgssvigt eller hvad tænker de?
Jeg har både haft børnepsykolog, ergo terapeut og social rådgiver ind over min datter og har det til dels stadig.
Ærligt har jeg været så glad for det, psykologen fandt lige nøjagtig de områder hvor min datter havde de største udfordringer, det har været en kæmpe hjælp. Derudover har ergo kunne komme med råd til hvordan man skærmer min datter og giver hende rum til hun i hverdagen kunne få ro i børnehaven.
Det har ærligt været en kæmpe hjælp, og en god start. I dag er hun 6 år og går på special skole, vi er så glade for det, for pt udvikler hun sig med lynets hast, hun er simpelthen nået så langt.
Uden den hjælpe var hun blevet tabt i systemet.
Mit bedste råd, er at sammenarbejde, tage i mod vejledning, og se ikke sort på der er udfordringer. Man er ikke i tvivl om et barn er i trivsel eller ej.