Skole næste år - ikke tælle til 10

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2021

Anonym trådstarter

Min dreng skal i skole næste år, har nogle forskellige udfordringer og vi er i tvivl.

Han kan fx ikke tælle til 10 endnu, på trods af at det er noget vi har øvet siden 2 års alderen Jeg er begyndt at tænke om han kan have nogle i indlæringsvanskeligheder, nogen som ved om man kan konstatere det og hvad man gør?

Hans yngre søskende tæller bedre end ham

Han kan sagtens skrive sit navn og har kunnet det længe , dog er han det sidste års tid begyndt at spejlvende det en gang imellem.

Han er god til kreative ting og god til at klippe, god motorisk, kan sagtens sidde stille hvis aktiviteten interessere ham.

Han kan stejle ved krav situationener

Selvhjulpen undtaget ved stort på toilettet (som vi øver).

Udtale vanskeligheder 

Problemer med jeg/mig, ham/hende, i morgen/i går

Nogle 0. Klasses lærer herinde, som kan hjælpe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2021

Anonym

Min søn er diagnosticeret med generelle indlæringsvanskeligheder og blev det først i en alder af 12 år. 
Han har altid haft svært ved det faglige, for meget uro/støj omkring ham. Bare dét at sidde i en klasse med 20 andre var voldsomt. 
Han trak sig, gik hjem fra skole hvor der var ro, lyttede til musik for at holde kort tid ud i klassen. 
Til hver eneste skole/hjem samtale fik jeg skudt i hovedet at han bare var doven og umotiveret. 
Kort inden corona lukkede skolen ned, blev jeg desperat. Meddelte skolen at han skulle udredes og om de ville skrive en indstilling. Det gjorde de med megen tøven! 
I september/oktober sidste år gik de så endelig igang med udredning, hvor en psykolog observerede ham i skole og hjemme. De voldsomme reaktioner han kom med hjemme var mængden af krav fra skolen han skulle honorere, og som han slet ikke kunne rumme. 
For præcis et år siden idag fik han tilbudt special skole og 14 dage senere skiftede ham. 
Det er ikke rosenrødt nu, for han er både specialskole dreng med særlige behov, men ved også hvordan en almen skole hænger sammen. 
Fortæl børnehaven om dine tanker, lyt til din mavefornemmelse. 

Anmeld Citér

11. november 2021

Frizzy

Hvis du f.eks siger kan du give mig tre gafler .. kan han så det..? 
jeg ville ikke være foruroliget. Nogen er glad for bogstaver .. andre kan godt lide tal. Er han normal i sociale sammenhænge? Er der andre ting der er svære for ham at indlære..?

Der er folk der er talblinde.

Anmeld Citér

11. november 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Hvis du f.eks siger kan du give mig tre gafler .. kan han så det..? 
jeg ville ikke være foruroliget. Nogen er glad for bogstaver .. andre kan godt lide tal. Er han normal i sociale sammenhænge? Er der andre ting der er svære for ham at indlære..?

Der er folk der er talblinde.

Ja, der kan han godt og han kan også dele med sine søskende så de går lige mange stykker slik fx

Anmeld Citér

11. november 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Ja, der kan han godt og han kan også dele med sine søskende så de går lige mange stykker slik fx

Så ville jeg være fuldstændig ligeglad om han kan tælle større summer lige nu.

slap af- og lad være med at træne. Det giver modstand.

Anmeld Citér

11. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skolen er til for at lære.. lærerne er fantastiske til netop dét  

Det er langt vigtigere at være obs på om han kan modtage og forstå en kollektiv besked og indordne sig i sociale fællesskaber.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.