Tøsesur...det er det jeg er. (blev lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Anonym trådstarter

For at gøre en lang historie kort:

Min kærestes søster er flyttet her til landsdelen, dels pga. job, dels for at være noget mere sammen med os.

Før så vi hende 4-5-6 gange om året. Siden hun flyttede hertil for knap 3 mdr. siden, har hun været på besøg her 3 gange!

Hun har fundet en kæreste som hun er sammen med 24-7!

Hun har ingen børn selv, men han har 3 piger fra et tidligere forhold.

For 2-3 uger siden bibbede jeg for at spørge om hun  kunne passe børn i en weekend i november - ingen svar!

I aftes bibbede hun så om hun måtte komme forbi til aftensmad idag, da hun dels synes det var længe siden - dels fordi den nye kæreste var udenlands!

Og jeg har ikke svaret endnu, har faktisk slet ikke lyst til at se hende pt. Synes godt nok det er frækt at man liiige kan bruges fordi kæresten ikke er hjemme.

Burde jeg sluge kamelen og sige "ja, kom bare"? -Eller skal jeg bare lade være med at svare?

-Hvorfor synes man i øvrigt man bør have en reel undskyldning, istedet for bare at sige nej?

Ano - da jeg ikke lige ved hvem som læser med... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Muffinmus

Hmm, jeg ville sige ja, og så ville jeg spørge hvorfor i alverden hun ikke svarer mine beskeder når jeg har brug for det

Anmeld

28. oktober 2009

Kaufie

Det er altid svært at råde i de her familiespørgsmål, da man jo ikke kender jeres indbyrdes forhold. Jeg kan kun svare hvad jeg ville have gjort ud fra mine egne faminieforhold.

Din svigerinde har trods alt besøgt jer ca dobbelt så tit som før - og eftersom hun netop har fundet en ny kæreste, er det vel meget normalt/naturligt at hun gerne vil være sammen med ham konstant. Sådan havde jeg det da i nyforelskelses-stadiet.

Så hvis du gerne vil have et godt forhold til din svigerinde, og gerne vil at dine børn/barn kender sin faster, så ville jeg da sige "kom bare" og så evt stikke lidt til hendes dårlige samvittighed i sjov.

Hvad siger din kæreste? Det er jo hans søster?

Anmeld

28. oktober 2009

Nadi

Er enig med Maria.

Sig ja til at hun kan komme og så sig til hende stille og roligt at det har underet dig at du ikke har fået svar på din sms.

Anmeld

28. oktober 2009

Susan1978

MariaE skriver:

Hmm, jeg ville sige ja, og så ville jeg spørge hvorfor i alverden hun ikke svarer mine beskeder når jeg har brug for det

jeg tænker det samme!

Anmeld

29. oktober 2009

Helle30

Undskyld mit sene svar. I har jo nok spist nu.- Med eller uden svigerinde.

Jeg ville nok spørge hende, om hun har fået den sms. Jeg kan godt modtage sms'er på vej ind fra bilen og love mig selv, at jeg får svaret, så snart jeg har puttet inkøb i fryseren, givet Sofie andre bukser på og lukket hunden ud af hundegården - og så glemmer jeg det - sms'en altså.

Bare spørg hende helt uskyldigt. Så får I emnet bragt på bane og måske ryddet af vejen. I går fik jeg en utålmodig sms om, om vi ikke ville komme til børnefødselsdag. Jeg har aldrig modtaget første sms, og afsenderen er hverken debil eller afhængig af sløvende medicin. Der KAN gå noget galt, så beskeden ikke bliver sendt.

Og hvis det viser sig, den er blevet sendt, og hun har modtaget den... Så skal hun bare rette ind og wære sammen med jeres børn den weekend.

Anmeld

29. oktober 2009

Anja

Måske er det bare mig, men hvorfor er familie/søskende automatisk forpligtiget på, at tage sig af/passe børnene?'

Den slags har jeg ingen forventninger til. Det er jo MINE børn og mit valg at have fået dem. Vi får kun børnene passet hos nogen, som helt af sig selv har tilbudt det.

Vi er jo heller ikke vant til at have særlig meget familie rendende, så det er måske bare naturligt for os ikke at forvente noget.

Men hvorfor forventer mange det ? Hvorfor skal søster rette ind og passe de børn ?? Det er ikke ment som kritik, men som undren .....

Anmeld

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

Anja skriver:

Måske er det bare mig, men hvorfor er familie/søskende automatisk forpligtiget på, at tage sig af/passe børnene?'

Den slags har jeg ingen forventninger til. Det er jo MINE børn og mit valg at have fået dem. Vi får kun børnene passet hos nogen, som helt af sig selv har tilbudt det.

Vi er jo heller ikke vant til at have særlig meget familie rendende, så det er måske bare naturligt for os ikke at forvente noget.

Men hvorfor forventer mange det ? Hvorfor skal søster rette ind og passe de børn ?? Det er ikke ment som kritik, men som undren .....

Hun er bestemt ikke forpligtet, hun har selv sagt hun gerne vil hjælpe med at passe ungerne, hvis vi skulle have brug for det.

Anmeld

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

Helle30 skriver:

Undskyld mit sene svar. I har jo nok spist nu.- Med eller uden svigerinde.

Jeg ville nok spørge hende, om hun har fået den sms. Jeg kan godt modtage sms'er på vej ind fra bilen og love mig selv, at jeg får svaret, så snart jeg har puttet inkøb i fryseren, givet Sofie andre bukser på og lukket hunden ud af hundegården - og så glemmer jeg det - sms'en altså.

Bare spørg hende helt uskyldigt. Så får I emnet bragt på bane og måske ryddet af vejen. I går fik jeg en utålmodig sms om, om vi ikke ville komme til børnefødselsdag. Jeg har aldrig modtaget første sms, og afsenderen er hverken debil eller afhængig af sløvende medicin. Der KAN gå noget galt, så beskeden ikke bliver sendt.

Og hvis det viser sig, den er blevet sendt, og hun har modtaget den... Så skal hun bare rette ind og wære sammen med jeres børn den weekend.

Vi HAR spist, MED svigerinde. Vi fik ikke talt om det, da ungerne først kom i seng da hun VAR gået igen. Det blev til et 2 timers besøg.

Stemningen var vel meget almindelig, bortset fra vi faktisk ikke rigitg talte sammen.

Nu ser jeg lige tiden an...

Anmeld

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Det endte med at min kæreste aftalte med hende hun skulle komme.

Fik ikke talt om det manglende svar på sms.

Ved ikke om der bliver mere i sagen, men det ændrer ikke på at jeg er ret skuffet over at hun slet ikke har haft tid til sin familie.

Bevares, det er da lækkert at være nyforelsket, MEN alting med måde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.