Corona og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Jo man kan godt få corona igen selvom man lige har haft det. 

har en veninde der har haft der 3 gange indenfor 4 mdr. hun står i butik og er blevet smittet af kunder. 

Mon dog. Det taler i hvert fald imod al teori om immunitet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Ja jeg tror, at du har ret- man er nok tilbøjelig til at tage imod alt muligt, når man er gravid og er nok lidt mere skrøbelig. 

Kan mærke jeg nærmest er bange for at starte op på arbejde igen, og være blandt andre mennesker. Men man kan vel ikke få det igen, hvis man lige har haft det vel? 

Mange tak

Det er ikke helt korrekt. Min veninde, mand og deres 12 årig datter som alle er vaccineret har det nu. Vores genbo på vejen har også lige haft det trods vaccination.

Jeg hørte i går i radioen at 1 ud af 200 vaccinerede får det i øjeblikket, så det har ikke helt noget med, at gøre med, at man er gravid.

God bedring

Anmeld Citér

3. november 2021

Anonym

Abracadabra skriver:

Mon dog. Det taler i hvert fald imod al teori om immunitet. 

Meget muligt. Men ikke desto mindre sandt. 

og hvilken immunitet taler du om? Folket? Den teori holder jo ihverfald ikk i forvejen hvis man ser på antallet af vaccinerede der har corona du og hvordan smitten stiger. 
jeg kan tælle flere vaccinerede i min omgangskreds der pt er smittet med corona. 

Anmeld Citér

3. november 2021

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Jo man kan godt få corona igen selvom man lige har haft det. 

har en veninde der har haft der 3 gange indenfor 4 mdr. hun står i butik og er blevet smittet af kunder. 

Mon dog. Man skal ikke testets i 12 uger, da man kan være falsk positiv

Anmeld Citér

3. november 2021

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Mon dog. Man skal ikke testets i 12 uger, da man kan være falsk positiv

Det har jeg da heller ikk sagt at man skal. !?

Anmeld Citér

3. november 2021

MoarHvidovre

Det har jeg da heller ikk sagt at man skal. !?

Nej, men du skrev, at din veninde havde haft Corona indenfor 4 måneder - derfor tænker jeg, at hun har været falsk positiv

Anmeld Citér

3. november 2021

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Nej, men du skrev, at din veninde havde haft Corona indenfor 4 måneder - derfor tænker jeg, at hun har været falsk positiv

Jeg kan kun sige hvad hun har fortalt mig og hun meget syg alle 3 gange 

Anmeld Citér

4. november 2021

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Jeg kan kun sige hvad hun har fortalt mig og hun meget syg alle 3 gange 

Man kan sagtens være meget syg uden, at have haft Corona. Det er der masser af mennesker der bliver. I sær i år bliver man ekstra hårdt ramt, da man har været afskåret fra andre mennesker og deres bakterier.

Så gør det heller ikke noget, at man måske sætter spørgsmålstegn ved, at nogen siger de har haft Corona 3 gange indenfor 4 måneder. 

Læs nedenstående artikel fra SSI, hvor der står at man har en minimal risiko for, at blive smittet igen - efter 6 måneder. 

Kan man få covid-19 to gange? Ny beregning viser, at 80% er beskyttede mod at blive smittet igen (ssi.dk)

Anmeld Citér

4. november 2021

Bianca14

Soonmom skriver:

Hvis du googler der er kun tale om ganske få tilfælde af foster/nyfødte som er døde MED Corona, det er rent forsigtighedsprincip at gravide er i risikogruppe og hvis du ikke selv har besværet vejrtrækning eller noget i den dur, ville jeg slet ikke være bekymret, vaccineret eller ej 

Det er altså ikke korrekt, at gravide kun er i risikogruppe af forsigtighedsprincip. Det var det tidligere, men nu ved man, at gravide har øget risiko for komplikationer (både mor og barn). Der er efterhånden en hel del (både store og peer-reviewed) studier der desværre viser dette.

Til TS: Jeg ville dog ikke være synderligt bekymret, hvis jeg var smittet og ikke oplevede et svært forløb - og slet ikke som vaccineret  

Måske du kan tage til en tryghedsscanning for at få bekræftet at baby har det fint. Det kan måske give lidt ro på tankerne

Anmeld Citér

4. november 2021

Soonmom

Bianca14 skriver:

Det er altså ikke korrekt, at gravide kun er i risikogruppe af forsigtighedsprincip. Det var det tidligere, men nu ved man, at gravide har øget risiko for komplikationer (både mor og barn). Der er efterhånden en hel del (både store og peer-reviewed) studier der desværre viser dette.

Til TS: Jeg ville dog ikke være synderligt bekymret, hvis jeg var smittet og ikke oplevede et svært forløb - og slet ikke som vaccineret  

Måske du kan tage til en tryghedsscanning for at få bekræftet at baby har det fint. Det kan måske give lidt ro på tankerne

Kan du linke til det, for det er ikke det jeg kan Google og ikke det jeg får at vide af min egen jordmoder og kan også høre der er flere som får det at vide. Jordemødrene siger at de skal anbefale vaccinen til gravide, altså det er noget de har fået at vide oppefra. For de forstår godt når man siger man ikke ønsker den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.