Corona og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.804 visninger
19 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2021

Anonym trådstarter

Godaften

Jeg er i dag 4 måneder henne og fik konstateret corona for et par dage siden. Jeg frygter barnets tilstand, og om corona kan have en negativ effekt på barnet. Er der nogen gravide, som har haft corona og kan berolige mig lidt? På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2021

Anonym2300

Anonym skriver:

Godaften

Jeg er i dag 4 måneder henne og fik konstateret corona for et par dage siden. Jeg frygter barnets tilstand, og om corona kan have en negativ effekt på barnet. Er der nogen gravide, som har haft corona og kan berolige mig lidt? På forhånd tak

Jeg er selv fire måneder henne og lå i forrige uge ret syg af corona. Jeg vælger at tro på, at det ikke har en negativ betydning, men har med vilje kun læst de positive forskningsartikler på området. 

Anmeld Citér

2. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym2300 skriver:

Jeg er selv fire måneder henne og lå i forrige uge ret syg af corona. Jeg vælger at tro på, at det ikke har en negativ betydning, men har med vilje kun læst de positive forskningsartikler på området. 

Ja og når jeg forhører mig hos min læge, får jeg det samme svar: vi ved ikke så meget, men forskning tyder på, at det ikke skader. Hvor længe var du syg? Og er du ok nu?

Anmeld Citér

2. november 2021

Kantar123

Det kommer meget an på om du er vaccineret eller ej. Er du ikke, så er der en risiko for at barnet kan mangle ilt (også ved milde symptomer), mens dit immunforsvar er langt bedre rustet til at bekæmpe sygdommen og beskytte fostret mod smitte, hvis du har fået din vaccine.

God bedring. 

Anmeld Citér

2. november 2021

Anonym2300

Anonym skriver:

Ja og når jeg forhører mig hos min læge, får jeg det samme svar: vi ved ikke så meget, men forskning tyder på, at det ikke skader. Hvor længe var du syg? Og er du ok nu?

Havde det skidt i seks dage, men er helt ok nu. Men uanset hvad er det bare ikke rar tanke at have corona som gravid  Så forstår godt du er bekymret, det tror jeg ikke man kan undgå. 

Jeg blev ret overrasket over jeg fik corona, for er er vaccineret og blev fx ikke smittet da min kæreste i december havde corona, hvor vi gik i isolation sammen. Tror bare man som gravid er lidt mere tilbøjelig til at rage trælse sygdomme til sig.

Anmeld Citér

2. november 2021

Anonym2300

Og rigtig god bedring til dig!

Anmeld Citér

2. november 2021

Anonym trådstarter

Ja jeg tror, at du har ret- man er nok tilbøjelig til at tage imod alt muligt, når man er gravid og er nok lidt mere skrøbelig. 

Kan mærke jeg nærmest er bange for at starte op på arbejde igen, og være blandt andre mennesker. Men man kan vel ikke få det igen, hvis man lige har haft det vel? 

Mange tak

Anmeld Citér

3. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg tror, at du har ret- man er nok tilbøjelig til at tage imod alt muligt, når man er gravid og er nok lidt mere skrøbelig. 

Kan mærke jeg nærmest er bange for at starte op på arbejde igen, og være blandt andre mennesker. Men man kan vel ikke få det igen, hvis man lige har haft det vel? 

Mange tak

Jo man kan godt få corona igen selvom man lige har haft det. 

har en veninde der har haft der 3 gange indenfor 4 mdr. hun står i butik og er blevet smittet af kunder. 

Anmeld Citér

3. november 2021

Soonmom

Hvis du googler der er kun tale om ganske få tilfælde af foster/nyfødte som er døde MED Corona, det er rent forsigtighedsprincip at gravide er i risikogruppe og hvis du ikke selv har besværet vejrtrækning eller noget i den dur, ville jeg slet ikke være bekymret, vaccineret eller ej 

Anmeld Citér

3. november 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis du ikke er specielt syg af det, ville jeg ikke bekymre mig. Tænker det kan være en fordel, fordi baby får antistoffer fra dig, så h*n har lidt immunitet efter fødsel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.