Baby spiser hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2021

Kir

Aalborgtøsen skriver:

Det forstår jeg simpelthen ikke at du siger. Altså at det ikke anderkendes i Danmark og mange må tage til udlandet for at få det klippet. 

Min datter havde for kort tungebånd ved fødslen. Hun havde lidt svært ved at sutte ordentligt. Personalet på barselsgangen snakkede om det som noget de tit ser og kigger på. Vi fik det klippet hos en øre-næse-hals læge, da hun var omkring 2 uger gammel, også som en standardting der. Hun mærkede det ikke, det blødte ikke engang. 

Jeg skrev at det førhen ikke rigtig blev anerkendt. Men du har ret, der har været børn hvor det blev diagnosticeret og behandlet, men en stor del blev ikke, fordi de symptomer man vurderede efter, ikke var der. Fx er det en myte at hvis barnet kan række tungen ud over læben så er det ikke stramt. 

Og det jeg hører i den fb gruppe er, at de har oplevet at blive afvist og set ned på af sundhedspersonale. Og når der bliver klippet af ØNH Læger, så er det ofte ikke er godt nok. Og derfor tager mange til udlandet da de er længere fremme i behandlingen.

Men det er et super svært område at navigere i som forælder, for normalt stoler man jo på lægerne ved hvad de taler om. Men lige her er lægerne altså bare generelt bagud i DK. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Det er måske værd at undersøge om din baby har stramt tungebånd. Symptomerne kan fx være hyppig amning og at de sluger luft og derfor får mavekneb. Du kan læse mere her: https://www.stramttungebaand.dk/symptomer/#symptomliste-baby

Det har været lidt kontroversielt og mange indenfor sundhedsvæsenet har ikke anerkendt stramt tungebånd i Danmark. Der er dog kommet nye retningslinjer sidste sommer, så nu er det blevet mere anerkendt. Men behandlingen er lægerne stadig ikke helt enige om, og mange tager til Holland og Tyskland og får klippet tungebåndet.

Hvis du føler det måske kunne være det, så kan jeg anbefale Facebook gruppen "Dansk støttegruppe for stramt tungebånd", der er mange gode råd og erfaringer der bliver delt.

Det er jo også muligt det kan være noget helt andet, ville bare lige gøre opmærksom på det  

Stramt tungebånd er tjekket og det er ikke problemet. Det var også min første tanke at det kunne være det ��

Anmeld Citér

2. november 2021

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Det er helt normalt, og bliver snart bedre. Baby vokser rigtig hurtigt i den periode, de har brug for meget næring og tryghed/nærhed for at udvikle sig, men deres mavesæk er lille og skal der fyldes hyppigt for at følge med, og så er det samtidig rigtig hårdt for de helt små at spise så de falder ofte i søvn før de er helt færdige og forbrænder faktisk også en del mens de spiser. 

Bøvler maven så giver sutteriet altså også både ro og trøst som baby måske har brug for hvis det gør ondt i maven. 

Begge mine børn ammede uafbrudt fra 4-12 uger, nu er den yngste 6 mdr og ammes hver 3. time i 10 minutter max. Så har han ikke tid til at ligge dér mere. Så det er kun en periode, om lidt er du videre. Hold ud����

Ifht sut så er det en smagssag. Mine har ikke ville have sut. Den store lærte det aldrig, og det var fint for hun var mit første barn og jeg kunne godt give bryst når hun græd som trøst. Det er sværere med nr.2 da man ind imellem er nød til at tage sig af storesøster først, men lille ror har først lige lært det nu. Han vil dog ikke have den hvis det er sulten der trykker, ligesom han spytter den ud hvis jeg får listet den ind og det ikke var trøst men sult han skulle bruge den til. 

Jeg må være mere tålmodig så og håber det snart vender

Vi prøver sutten af i håb om lidt lindring til maven. 
Tak for svar

Anmeld Citér

2. november 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg må være mere tålmodig så og håber det snart vender

Vi prøver sutten af i håb om lidt lindring til maven. 
Tak for svar

vores den yngste gjorde det samme...

vi fandt sammen med sundhedsplejersken frem til at det måske var fordi min mælk ikke mættede nok.. så sut og supplering med MME fra han var 2 måneder..

han følger fint kurver og er en dejlig basse..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.